RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

کاهش ۵۶۹۴۷ واحدی شاخص بورس

۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۴/۲۱کد خبر: 353276
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲.۶ درصد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز معاملاتی هفته در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل با عقب‌نشینی 2.68 درصد و از دست دادن 56 هزار و 949 واحد به رقم 2 میلیون و 71 هزار و 429 واحد رسید.
 
شاخص هموزن نیز امروز با از دست دادن 21 هزار و 872 واحد به رقم 724 هزار و 716 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش 600 شرکت بورسی است، به 7 میلیون و 546 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 11.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 485 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و388 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 2.68 درصد افت کرد این دو شاخص با معیار هموزن 2.93 درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور 2.7 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 3.12 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 2.18 درصد افت کرد.
 
نمادهایی که در روزهای قبل شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته که می‌توان به فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، گل‌گهر، شستا و پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با از دست دادن 587 واحد به رقم 27 هزار و 7 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و 457 هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه فرابورس 502 هزار میلیارد تومان برآورد شد.
 
معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 6.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 323 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 450 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، انتخاب الکترونیک، ایران‌خودرو دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.
 
همه شاخص‌های فرابورس هم امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته 2.13 درصد کاهش یافتند. شاخص هموزن 3.39 درصد و شاخص قیمت هم وزن 3.39 درصد کاهش یافتند.شاخص بازار اول بورس 1.84 درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس 2.27 درصد افت کردند.
 
در نامه رئیس سازمان بورس به دادستانی از درج اطلاعات نهانی توسط صنایع پالایشی گلایه شد، اطلاعات بازار سرمایه و شرکت‌ها باید به صورت شفاف و عادلانه باید بین همه ذی‌نفعان بازار توزیع شود و هرگونه کتمان اطلاعات به ظن رانت اطلاعاتی برخورد خواهد شد. سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما بازار سرمایه استعداد تبدیل شدن به سکویی برای تأمین مالی اقتصاد دارد.
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *