RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

حداقل دستمزد در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه

کالری مصرفی خانوارها روی خط خطر

پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو

خریدار باشگاه استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

افزایش ۲ هزار واحدی شاخص بورس تهران

۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۷/۱۲کد خبر: 355634
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با افزایش ۲۲۶۳ واحد همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز کاری هفته با افزایش 2263 واحد به رقم 2 میلیون و 69 هزار و 800 واحد رسید.
 
همچنین شاخص هم وزن در بورس تهران با افزایش 3256 واحد به رقم 715 هزار و 989 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 268 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 5.6 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 299 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 996 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش زیر یک درصد بود. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی با 0.11 درصد افزایش همراه شدند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.46 درصد رشد کردند.
 
شاخص آزاد شناور 0.11 درصد و شاخص بازار اول بورس هم 0.11 درصد افزایش یافتند و شاخص بازار دوم بورس یک دهم درصد رشد کرد. نمادهای پتروشیمی پردیس، ایران‌خودرو، پاکشوما، شستا و سایپا به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل با 85 واحد افزایش به رقم 25 هزار و 929 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 431 هزار میلیارد تومان رسید.
 
ارزش بازار پایه فرابورس 449 هزار میلیارد تومان برآورد شد. ارزش بازار بورس هم به بیش از 7 میلیون و 268 هزار میلیارد تومان رسید.
 
معامله‌گران امروز بیش از 4.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 185 هزار فقره معامله و به ارزش 25 هزار و 362 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نمادهای آریا ساسول، تجلی توسعه معادن، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.
 
به گزارش فارس، گرچه در شرایط تورمی تمایل مردم به پس‌انداز کردن کاهش پیدا می‌کند و تلاش می‌کنند سرمایه خود را به دارایی‌های دارای بازده و پایدار تبدیل کنند اما اگر بازار سرمایه بتواند با قوانین شفاف مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار ترغیب کند می‌توان سرمایه‌های خرد و پراکنده مردم را جمع‌آوری کرده و از این طریق به شرکت‌های تولیدی و خطوط تولید تزریق کنیم لازمه این کار رعایت حقوق و منافع سهامداران خرد در بازار است و قوانین بازار باید از ثبات و شفافیت لازم برخوردار شود و میزان دخالت دولتی‌ها در بورس به حداقل کاهش پیدا کند.
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *