RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

اولویت نخست بیمه سرمد افزایش سود است

۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۵/۸کد خبر: 353578
ایستانیوز: محمد مهدی بهشتی‌نژاد افزود: با برنامه ریزی و اتخاذ راهبردهای مدون توانستیم زیان انباشته در بیمه سرمد را کاهش دهیم به طوریکه این شرکت در سال ۱۴۰۰ با زیان ۳۴۸ میلیارد تومانی مواجه بود که با اصلاح ترکیب پرتفوی و مدیریت ریسک، این زیان کاهش و در پایان سال مالی ۱۴۰۱ به سود ۲۸.۸ میلیارد تومانی تبدیل شد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، بهشتی‌نژاد ضمن اشاره به عملکرد شرکت متبوعش در خصوص استفاده از ظرفیتهای سهامداری، گفت: ارتباط سهامداری سرمد با بانک صادرات به 27 درصد رسیده است و معتقدم شرکت‌های بیمه‌ای که دارای سهامدار بانکی هستند باید از این پتانسیل استفاده کنند اما خیلی به بانک وابسته نشوند، لذا تلاش کردیم ضمن ارتباط منسجم با سهامدار بانکی خود، پرتفوهایی که زیان‌ده شدند را دریافت نکنیم.
 
وی تاکید کرد: اهداف استراتژیک شرکت را در بحث سودمحوری قراردادیم و به سمت پرتفو های زیان‌ده نمی رویم چرا که سودآوری برای ما از سهم بازار مهم‌تر است.
 
بهشتی نژاد یکی از  استراتژی‌های شرکت بیمه سرمد را دریافت بیمه عمر مانده بدهکار دانست و گفت:به نظرم با قانون جدید بیمه مرکزی، این بیمه نامه، نرخ فنی خوبی خواهد داشت، البته تا سال گذشته بیمه سرمد، بیمه نامه عمر مانده بدهکار را در سبد پرتفوی خود داشت، اما با بحث‌های حقوقی که پیش آمد، این طرح متوقف شد. در ‌حالیکه این پرتفوی منبع درآمد خوبی برای شرکت بود و بیمه سرمد بعد از توقف آن، در جریان نقدینگی به مشکل برخورد کرد؛ بنابراین برای شرکت بسیار مهم است که بتواند مجددا این پرتفوی را با نرخ مناسب احیا‌ کند.
 
مدیر عامل بیمه سرمد به راهبرد خرده‌ فروشی در بیمه سرمد هم اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که در بیمه سرمد به طور سنتی پیش می‌رفت، دریافت پرتفوهای بزرگ ستادی بود و توجه کمی به شبکه فروش می‌شد، در همین راستا شرکت در برنامه جدید خود ضمن توجه به توانمندسازی شبکه فروش برای هرکدام از نمایندگان و شعب خود، بودجه‌ای مشخص و بصورت مداوم بودجه‌ها را رصد می‌کند.
 
بهشتی‌نژاد افزود: حرکت به سمت خرده‌فروشی بسیار با اهمیت است زیرا خرده‌فروشی هم دارای نسبت خسارت پایین‌تر و هم دارای پرتفوهای سودده‌تر است.
 
مدیر عامل بیمه سرمد در ادامه به افزایش سرمایه و بالا رفتن سطح توانگری مالی شرکت اشاره کرد و گفت: توانگری مالی برای شرکت بیمه سرمد بسیار اهمیت دارد چرا که می تواند منجر به کسب پرتفوهای سود‌آور شود.
 
به گفته وی بیمه سرمد در سال 1400پرتفوهای سوددهی داشت ولی به علت اینکه توانگری مالی شرکت به سطح دو رسید در سال 1401 حتی اجازه شرکت در مناقصه را نداشت؛ بنابراین برای تیم مدیریتی سرمد بسیار مهم است که سطح توانگری مالی را به یک برساند.
 
مدیر عامل بیمه سرمد در ادامه به افزایش سرمایه شرکت نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه شرکت باید به حدی برسد که بتوان از قبولی اتکایی استفاده کرد؛بنابراین تا انتهای سال افزایش سرمایه 1000 میلیارد تومانی را در دستور کار داریم تا ضمن پوشش پرتفوهای سودآور، اخذ قبولی اتکایی از نهاد ناظر بیمه‌ای را در دستور کار قرار دهیم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *