RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

اصلاحات در بیمه سرمد به سود سهامداران

۱۸:۲ - ۱۴۰۲/۴/۲۶کد خبر: 353376
ایستانیوز:سال ۱۴۰۱ برای بیمه سرمد، سالی سخت بود، سالی برای عبور از زیان سنگین و قرار گرفتن در مسیر سودسازی، سالی که البته پایان آن به نفع سهامداران تمام شد و سال ۱۴۰۲ می تواند سال جهش باشد، آنهم با یک افزایش سرمایه با کیفیت و البته تلاش دسته جمعی برای رسیدن به پله های بالاتر و رقابت شفاف در صنعت بیمه. امسال برای خانواده بیمه سرمد، سال متمامیز و متفاوت خواهد بود و یک تغییر در راهبرد در راه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، نتیجه یک سال تلاش بیمه سرمد تبدیل زیان به سود بود و اکنون این شرکت در مسیر شفافی جهت استحکام مالی و تقویت پایه‌های سودسازی قرار دارد. حساب سود و زیان این بیمه‌گر نشان می‌دهد که در پایان سال 1400 با زیان 479 میلیارد تومانی مواجه بود اما در پایان سال گذشته سودساز شده و 28.8 میلیارد تومان سود را ثبت کرده‌است. این شرکت که در ماه‌های پایانی سال با تغییر در ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل مواجه شده بود، برای استمرار مسیر سودسازی چه گام‌هایی را باید بردارد؟ در برنامه هیات مدیره بیمه سرمد، به صراحت از بازنگری در سند استراتژیک این شرکت سخن گفته شده و این به معنای یک ریل گذاری جدید خواهد بود. 
 
به گزارش دنیای بیمه، نتیجه اصلاحات در عملیات بیمه‌گری بیمه سرمد، کاهش هزینه‌ها، تبدیل دارایی‌های کم‌بازده به دارایی‌های باارزش و البته عدم تمدید قراردادهای تکمیل درمان زیان‌ده باعث شده تا سود خالص هر سهم بیمه سرمد در پایان سال مالی 1401 به 43 ریال برسد، در حالی که در پایان سال مالی 1400 این شرکت به ازای هر سهم 999 ریال زیان ساخته بود. 
 
البته افزایش سود هر سهم این شرکت در شرایطی رخ داده که سرمایه شرکت از 480 میلیارد تومان در سال 1400 به بیش از 676 میلیارد تومان افزایش یافته و البته خبر مهم اینکه قرار است به زودی در ادامه فرآیند استحکام مالی بیمه سرمد، سرمایه‌ این شرکت بیمه‌گر به 1000 میلیارد تومان آن هم از محل آورده نقدی سهامداران افزایش یابد. 
 
تصمیمی که نه تنها باعث ترمیم توانگری مالی این شرکت در سطح یک خواهد شد بلکه راه را برای افزایش سهم از بازار و بهبود کیفیت سودآوری در سال جاری هموار می‌سازد.بررسی صورت‌های مالی بیمه سرمد که قرار است روز شنبه هفته آینده به تصویب سهامداران برسد، نشان می‌دهد که حق بیمه خالص شرکت در سال گذشته با رشد 90 درصدی مواجه شده و به 21 هزار و 23 میلیارد و 94 میلیون ریال رسد و درآمدهای بیمه‌ای هم رشدی 95 درصدی را تجربه کند. 
 
این در شرایطی است که خالص خسارت و مزایای پرداختی به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان رشدی 61 درصدی داشته است. نکته مهم دیگر در کارنامه بیمه سرمد، مدیریت هزینه‌های جاری در سال گذشته متناسب با نرخ تورم است به نحوی که هزینه‌های اداری و عمومی این شرکت در سال 1401 تنها 45 درصد رشد داشته است.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *