RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

مهر تایید سهامداران بر صورت‌های مالی ۱۴۰۱ بیمه سرمد

۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۵/۱کد خبر: 353483
ایستانیوز:گزارشی شفاف از زبان مدیرعامل؛ بیمه سرمد در صورت‌های مالی ۱۴۰۱ از زیان عبور کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه سرمد روز شنبه ۳۱ تیرماه با حضور ۸۵.۷۹ درصد سهامداران برگزار و صورت‌های مالی سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تصویب شد.
 
سید محمد مهدی بهشتی نژاد، مدیر عامل شرکت بیمه سرمد که از زمستان ۱۴۰۱ سکان هدایت این شرکت را در اختیار گرفته، با اشاره به عملکرد بیمه سرمد طی سال ۱۴۰۱، گفت: از سال ۹۳  توانگری شرکت، روند کاهشی داشته اما در سال ۱۴۰۱ این شاخص  به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد که برنامه ریزی‌های انجام شده در اواخر سال گذشته، باعث ترمیم توانگری مالی این شرکت خواهد شد.
 
وی در ادامه به نکته ای مهم در صورت‌های مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ بیمه سرمد اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۰ با زیان ۳۴۸ میلیارد تومانی مواجه بود که با اصلاح ترکیب پرتفوی و مدیریت ریسک، این زیان کاهش و در پایان سال مالی به سود ۲۸.۸ میلیارد تومانی تبدیل شد.
 
بهشتی نژاد در ادامه تشریح عملکرد بیمه سرمد، به بازده سرمایه‌گذاری ها اشاره کرد و گفت: بازده سرمایه‌گذاری‌ها تا سال ۱۴۰۰ وضعیتی مطلوبی نداشت و در زیان بود؛ اما توانستیم با برنامه ریزی‌های مدون در سال ۱۴۰۱ این شاخص را سودآور کنیم.
 
مدیرعامل بیمه سرمد با اشاره به متوسط ۵۰درصدی نرخ رشد حق بیمه صادره در صنعت بیمه کشور گفت: این رقم در بیمه سرمد در سال ۱۴۰۱، ۲۳ درصد بود که از میانگین صنعت کمتر است و باید با برنامه‌ریزی منسجم به متوسط صنعت برسد.
 
بهشتی نژاد در ادامه گفت: میانگین حق بیمه تولیدی شرکت بیمه سرمد نشان می‌دهد که این شرکت بیشتر به سمت فروش ستادی رفته و کمتر از مزایای خرده فروشی بهره گرفته است.
 
وی تصریح کرد: در برنامه آتی، حرکت به سمت خرده فروشی و تقویت شبکه نمایندگی را در دستور کار داریم.
 
مدیر عامل بیمه سرمد در ادامه به ترکیب پرتفوی این شرکت اشاره داشته و گفت: رشته ثالث ۱۹درصد، رشته درمان ۴۳درصد ، رشته زندگی ۱۶درصد و سایر رشته ها ۲۲درصد در سبد پرتفوی بیمه سرمد سهم دارند.
 
مدیرعامل بیمه سرمد در همین زمینه عنوان کرد: اصلاح ترکیب پرتفوی و حرکت به سمت پرتفوی‌های کم ریسک از برنامه‌های مهم بیمه سرمد در سال ۱۴۰۲ است.
 
بهشتی نژاد افزود: استفاده از ظرفیت‌های پرتفوی سهامداری نیز در قالب ارائه طرح‌های نوین و همکاری‌های دو جانبه اجرایی خواهد شد.
 
مدیر عامل بیمه سرمد در ادامه به نسبت خسارت شرکت متبوعش در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: نسبت خسارت بیمه سرمد در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ درصد و در سال ۱۴۰۱ به ۸۶ درصد افزایش یافت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سه ماهه ۱۴۰۲ به ۴۶ درصد کاهش یافته است.
 
در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه سرمد سید مهدی جوادی رئیس هیات مدیره به عنوان رئیس مجمع، محسن تمجید(نماینده بانک صادرات) و محمد زاهدنیا عضو هیات مدیره، به عنوان ناظران مجمع و حسن پور کاظمی معاون مالی و سرمایه‌گذاری بیمه سرمد به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.
 
مجمع عمومی سالیانه بیمه سرمد با حضور نماینده فرابورس، نماینده بیمه مرکزی و حسابرس و همچنین سید محمد مهدی بهشتی نژاد، مدیر عامل این شرکت و علی استاد هاشمی معاون نظارت و عضو هیات عامل بیمه مرکزی آغاز به کار کرد.
 
دورنمای سرمد تا پایان ۱۴۰۲
 
بهشتی نژاد در ادامه به برنامه‌های مهم بیمه سرمد تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: ارتقاء توانگری مالی شرکت به سطح یک از مهمترین برنامه های تیم مدیریتی سرمد است، چرا که با افزایش توانگری مالی ظرفیت پذیرش ریسک‌های بیشتری برای شرکت مهیا خواهد شد.
 
وی در ادامه به افزایش سرمایه بیمه سرمد تا پایان سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری و طی برنامه زمان بندی شده سرمایه شرکت بیمه سرمد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که در ارتقاء سطح توانگری مالی اثرگذار خواهد بود.
 
بهشتی نژاد بازنگری در سند استراتژیک شرکت، کنترل مدیریت ریسک داخلی با الگوریتم فنی و افزایش سهم بازار بیمه‌های نفت و انرژی را از دیگر برنامه‌های شرکت بیمه سرمد اعلام کرد.
 
لازم بذکر است، در ادامه این مجمع، سهامداران صورت‌های مالی بیمه سرمد برای سال مالی ۱۴۰۱ را با رای حضوری به تصویب رساندند.
 
بر اساس این گزارش روزنامه ایران به عنوان روزنامه شرکت برای درج آگهی‌ها انتخاب شد.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *