RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

کاهش ۹۴۹۰ واحدی شاخص بورس تهران

۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۴/۱۰کد خبر: 352075
ایستانیوز:شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۹۴۹۰ واحدی شاخص کل همراه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 9490 واحد به رقم دو میلیون و 143 هزار و 920 واحد رسید، اما شاخص هموزن با افزایش 323 واحد به رقم 476 هزار و 963 واحد رسید.
 
ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 7 میلیون و 866 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 6.7 میلیارد سهام در قالب 457 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 27 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی با 0.44 درصد کاهش همراه شد این دو شاخص با معیار هموزن به اندازه 0.4 درصد تقویت شدند. شاخص آزاد شناور 0.38 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.44 درصد و شاخص بازار دوم بورس هم 0.44 درصد کاهش یافتند.
 
امروز نماد ملی‌مس، یک تنه در تقویت شاخص بورس نقش ایفا کرد و نمادهای فولاد مبارکه، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی نوری، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی را در شاخص بورس از خود به جای گذاشتند.
 
در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 16 واحد کاهش به رقم 27 هزار و 605 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 493 هزار میلیارد تومان رسید.
 
ارزش بازار پایه فرابورس 493 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 4.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 332 هزار معامله و به ارزش 3 هزار و 548 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
امروز نماد ایران‌خودرو دیزل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای فولاد هرمزگان، بیمه پاسارگاد، مالی سپهرصادرات، جهان فولاد سیرجان، بانک دی و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.
 
امروز همچنین خبری از مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس منتشر شد که معاملات 17 اردیبهشت ماه امسال به ظن دسترسی به اطلاعات نهانی از سوی برخی افراد مجدد بررسی می‌شود و در صورتی که افرادی بر پایه اطلاعات نهانی مبنی بر تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها معامله کردند برخورد صورت خواهد گرفت.
 
سرمایه‌گذاری در بورس باید بر اساس اطلاعات باشد، اما اطلاعات باید به صورت عادلانه برای همه ذی‌نفعان بازار منتشر شود و هرگونه سوء استفاده از اطلاعات نهانی به عنوان رانت اطلاعاتی تلقی می‌شود که نهاد ناظر بازار با آن برخورد خواهد کرد.
 
همچنین قیمت‌گذاری دستوری برای محصولات شرکت‌های بورسی و فرابورسی برخلاف رقابت منصفانه در بازار سرمایه است و باید متوقف شود و شرکت‌هایی که در بورس یا فرابورس حضور دارند، باید از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند.
 
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *