RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

دلار در صدد حفظ جایگاه

۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۲/۲۹کد خبر: 351271
ایستانیوز: در پی وعده‌ی توافق مقامات برای افزایش سقف بدهی و برطرف‌شدن نسبی نگرانی‌ها درباره‌ی نکول، دلار امروز در نزدیکی اوج هفت‌ هفته‌ای خود قرار گرفت.
به گزارش رویترز، دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه جایگاه خود را نزدیک به اوج هفت هفته‌ای خود حفظ کرد.
 
جو بایدن، رئیس جمهور و کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد کنگره ایالات متحده، که در تلاش برای جلوگیری از نکول بدهی مضر بودند، روز چهارشنبه بر عزم خود برای دستیابی به توافقی در مورد افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت تاکید کردند و این در حالی بود که یک روز قبل از آن، به توافق رسیدند که پس از یک بن‌بست چند ماهه، مذاکره‌ی مستقیم را در دستور کار قرار دهند.
 
در حالی که این نشست خوش‌بینانه به کاهش ترس از نکول بدهی بی‌سابقه آمریکا کمک کرد، حال و هوای محتاطانه نیز سبب تعدیل ریسک‌پذیری شد.
 
و اما بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده پس از افزایش در جلسه‌ی قبل در معاملات اولیه‌ی آسیا بالا ماند، و علت این رونق بازار حضور سرمایه‌گذارانی بود که اوراق قرضه‌ی امن را پیرو سیگنال‌های مثبت در مذاکرات سقف بدهی به فروش رساندند. بدیهی است که با کاهش قیمت اوراق، بازدهی افزایش می‌یابد.
 
و در ادامه، افزایش بازدهی خزانه‌داری به افزایش ارزش دلار کمک کرد. شاخص دلار در برابر سبدی از ارزها، نزدیک به اوج هفت هفته‌ای خود در جلسه‌ی قبل تقویت شد و آخرین بار بر روی سطح ۱۰۲.۸۶ قرار گرفت.
 
کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک‌المنافع استرالیا (OTC:CMWAY) خاطرنشان کرد: «ما سرفصل‌های مثبتی در مورد مذاکرات سقف بدهی دریافت کردیم… به طوری که به وضوح از احساسات بازار حمایت شد. در نتیجه، بازدهی افزایش یافته و سهام نیز سود قابل توجهی را ثبت کرده است.»
 
کنگ در ادامه افزود: «دلار معمولاً در آستانه‌ی رسیدن به سقف بدهی کاهش می‌یابد… بنابراین من فکر می‌کنم افزایش یک شبه‌ی دلار تا حدی به منزله‌ی تعدیل افت ناشی از نگرانی‌ها در مورد نکول آمریکا بوده است».
افزایش یک شبه دلار
 
بازدهی خزانه‌داری دو ساله پس از افزایش ۱۰ واحد پایه در جلسه‌ی قبل، آخرین بار در ۴.۱۴۱۴٪ بود، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آخرین بار سطح ۳.۵۶۶۵٪ را به ثبت رساند.
 
و اما در چشم‌انداز دیگر، دلار استرالیا تا حدی حرکت اولیه‌ی بازار را هدایت کرد و این زمانی بود که داده‌های روز پنج‌شنبه نشان داد که اشتغال استرالیا، پس از دو ماه افزایش بیش از حد، به طور غیرمنتظره‌ای در ماه آوریل کاهش یافته است؛ علاوه بر آن، مطابق با داده‌ها، نرخ بیکاری نیز افزایش یافت، که نشانه‌ای از سردشدن بازار کار داغ است و بدین ترتیب، داده‌های شغلی ناامیدکننده حرکت دلار استرالیا را محدود کرد.
 
به طوری که این ارز پس از انتشار داده‌ها، بیش از ۰.۳% کاهش یافت و آخرین بار با ۰.۲۶% کاهش در سطح ۰.۶۶۴۲ دلار قرار گرفت.
 
یورو نزدیک به پایین‌ترین حد در بیش از شش هفته‌ی گذشته و در سطح ۱.۰۸۴۱ دلار تحت فشار قرار گرفت. گفتنی است که ارز واحد در روز چهارشنبه به ۱.۰۸۱۰۵ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۳ آوریل بود.
 
ین ژاپن که در روز چهارشنبه نزدیک به ۱ درصد کاهش داشت، آخرین بار ۱۳۷.۵۰ دلار در هر دلار معامله شد.
 
در چشم‌انداز دیگر، پوند(استرلینگ) که آخرین بار با ۰.۰۲% کاهش به ۱.۲۴۸۵ دلار رسید، به طور مشابه در جلسه‌ی قبل به پایین‌ترین حد سه هفته‌ی اخیر سقوط کرد. در حالی که قیمت کیوی با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۰.۶۲۴۵ دلار رسید.
 
و در نهایت، در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیکی و نشانه‌های بیشتر از بهبودی اقتصادی پساکوویدی چین، یوان برای اولین بار در پنج ماه گذشته از سطح ۷ در هر دلار تضعیف شد. یوان فراساحلی چین نیز تقریباً ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷.۰۱۴۷ در هر دلار رسید.
منبع: معصومه دانش/tgju
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *