RSS
امروز شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

چرا آینده بازار سهام امیدوارکننده نیست؟

وحشت هوش مصنوعی برای اقتصاد جهانی

رکن اساسی روابط عمومی ها در دنیای امروز انعکاس واقعیت هاست

پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

مجید ملازاده سرپرست روابط عمومی بیمه دی شد

روابط‌عمومی بانک صادرات روابط‌عمومی برتر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد شد

فروش اقساطی بیمه نامه خودرو برای شبکه فروش بیمه دی مهیا شد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتباطات و روابط‌عمومی

جهش بی سابقه آمار بیمه البرز در سایه مدیریت جهادی

روابط عمومی نقش مهمی در حفظ شهرت و اعتبار سازمان دارد

سبقت گازی ترکیه از ایران

بیت‌کوین صعود کرد

بیشترین متقاضیان بیمه در کدام بخش ها هستند؟

طلافروشان تعیین تکلیف شدند+ سند

شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد

افزایش ۵۴ درصدی تورم بخش خدمات

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز

توصیه ۹ فعال بازار سرمایه به سهامداران

شعبه فیجیتال بانک سپه رونمایی شد

مبلغ وام اجاره مسکن اعلام شد

هشدار؛ مراقب مسدود شدن تترهای خود باشید

جدول پرداخت مقرری بیمه بیکاری تغییر کرد

مقصر کیست؟ / بانک مرکزی کجای بازی قرار دارد؟

مجلس با تعطیلی شنبه موافقت کرد

بهترین پوشش در برابر تورم، صبر است

چرا تورم برای بازار سهام نامطلوب است؟

۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۴/۲۰کد خبر: 338058
تومان نیوز:بخش انرژی همچنین تمایل دارد در دوره های تورم بالا از بقیه بازارها بهتر عمل کند. به گفته موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو این بخش بین سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۸۱ بازده سالانه ۱۴ درصدی داشت و احتمالا این بخش تاثیر زیادی بر برآورد های درآمد در این سه ماهه هم خواهد داشت. انتظار می رود درآمد انرژی در S&P ۵۰۰ در این سه ماهه نزدیک به ۲۰۵ درصد رشد کند در حالی که پیش بینی ها می گویند بقیه S&P ۵۰۰ تا ۲ درصد کاهش خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،اگر اخبار را دنبال می کنید، احتمالا امسال چند تیتر مشابه با این موارد را دیده اید: «در حالی که تورم بالا به سرمایه گذاران فشار می آورد، سهام سقوط کرد.» در نگاه اول این یک تز کاملا منطقی است. نرخ تورم امریکا هنوز در بالاترین حد خود در 40 سال گذشته قرار دارد و فدرال رزرو برای مبارزه با آن در مورد افزایش نرخ های بهره جدی است. به علاوه، طبیعی است که شما به دنبال توضیحی سریع و آسان برای حرکت بازارهای بزرگ باشید. اما مانند بسیاری دیگر از مسایل، تاثیر تورم بر بازارها به این سادگی نیست. سی‌ان‌ان در گزارشی به چرایی نامطلوب بودن تورم بر بازارهای سهام پرداخته است.
 
اگرچه سرمایه گذاران ممکن است هر بار که داده های هشداردهنده تورم جدید اعلام می شود، واکنش جدی به فروش داشته باشند، اما از نظر تاریخی، تورم بالا به تنهایی مسئول رکود بازار نبوده است. تورم و بازارهای ایالات متحده رابطه پیچیده ای با هم دارند و مانند بسیاری از روابط، ثبات بلندمدت کلیدی است. سرمایه گذاران از شگفتی و سوپرایز شدن متنفرند. آنها می توانند با تورم بالا کار کنند، اما افزایش ناگهانی و شدید در این نرخ ها را دوست ندارند.
 
ما حداقل از سال 1983 این را می دانیم. از زمانی که مارتین فلدشتاین که به چندین رییس جمهوری مشاوره می داد و به مدت سه دهه به عنوان رییس دفتر ملی تحقیقات اقتصادی فعالیت می کرد،‌ تشخیص داد اگر بخواهیم تورم را با قیمت سهام مرتبط کنیم، مهم است که بین تورم بالا اما ثابت و انتظار افزایش شدید قیمت ها در آینده تمایز قائل شویم.
 
او گفت حتی زمانی که قیمت ها به طور پیوسته در حال افزایش باشد، سرمایه گذاران می توانند با آن کنار بیایند و سهام را متناسب با تورم بالا ببرند.
 
مایکل باتنیک از شرکت مدیریت ثروت Ritholtz گفت: افزایش تورم نقش مهمی در بازدهی بازار دارد. سطحی وجود دارد که در آن تورم شروع به تبدیل شدن به بخش بزرگ تری از وضعیت خواهد بود، اما مهمتر از آن این است که آیا تورم در حال افزایش است یا کاهش می یابد. تورم 6 درصدی به شما می گوید که تورم بالاست، اما کاهش 6 درصدی نسبت به 8 درصد به شما می گوید که تورم بالاست اما در حال کاهش است که بازار آن را دوست دارد.
 
تجزیه و تحلیل اخیر عملکرد بازار توسط گروه Leuthold نشان داد که وقتی تورم بالا است، سهام، درست پس از اوج گرفتن نرخ، تمایل به عملکرد بسیار خوبی دارد.
 
این مطالعه نشان داد زمانی که نرخ تورم 8 درصد یا بالاتر باشد (نرخ تورم ایالات متحده در حال حاضر 8.6 درصد است)، کاهش تورم معمولا با یک سال کامل افزایش سهام همراه است.
 
وضعیت بازار سهام همچنین می تواند در دراز مدت پوشش مناسبی در برابر تورم ایجاد کند. تونی دی اسپیریتو، مدیرعامل BlackRock در یادداشتی نوشت: ما معتقدیم که سهام یکی از بهترین مکان ها برای حضور در جهان تورم فزاینده است. BlackRock به عملکرد سهام مربوط به سال 1920 نگاه کرده و به این نتیجه رسیده است که تا زمانی تورم از 10 درصد عبور نکند، بازار سهام به عملکرد نسبتا خوب ادامه می دهند. او ادامه داد: افزایش تورم و نرخ ها نوسانات بیشتری را در این بازار ایجاد می کند.
 
سرمایه گذاران می توانند پرتفوی خود را برای مقابله با نرخ های بالاتر تورم آماده کنند. شاخص رشد S&P 500 که سهام هایی را که بهترین رشد سه ساله در درآمد و سود هر سهم را دارند،‌ بررسی می کند، در سال گذشته نزدیک به 15 درصد کاهش یافته است.
 
بخش انرژی همچنین تمایل دارد در دوره های تورم بالا از بقیه بازارها بهتر عمل کند. به گفته موسسه سرمایه گذاری ولز فارگو این بخش بین سال های 1968 و 1981 بازده سالانه 14 درصدی داشت و احتمالا این بخش تاثیر زیادی بر برآورد های درآمد در این سه ماهه هم خواهد داشت. انتظار می رود درآمد انرژی در S&P 500 در این سه ماهه نزدیک به 205 درصد رشد کند در حالی که پیش بینی ها می گویند بقیه S&P 500 تا 2 درصد کاهش خواهد یافت.
 
اما به نظر می رسد بهترین پوشش در برابر تورم، صبر است. براساس تحلیل بن کارلسون، بین سال های 1966 تا 1981، دوره ای که بیشتر دوران رکود تورمی را در برمی گیرد، سرمایه گذاران در بازار سهام ایالات متحده پس از تعدیل تورم، بیش از 35 درصد ضرر کردند.
 
*قیمت نفت در حال کاهش است، بنزین در مرحله بعدی قرار دارد؟
 
قیمت بنزین دیگر در بالاترین حد خود قرار ندارد، اما پر کردن باک ماشین هنوز هم رقم بالایی را نشان می دهد. پس چه زمانی رانندگان امریکایی وضعیت بهتری خواهند داشت؟ تسکین این وضعیت ممکن است در آینده رخ دهد. به دنبال کاهش قیمت نفت خام،‌ قیمت های آتی بنزین امریکا در این هفته بیش از 11 درصد کاهش یافته است. این کاهش قیمت منعکس کننده نگرانی های فزاینده در مورد رکود اقتصادی ایالات متحده است که می تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:تورم، بازار سهام
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *