RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

سیگنال‌های پیش از خرید و فروش دلار

۱۷:۵ - ۱۴۰۰/۵/۲کد خبر: 322437
ایستانیوز:به سرانجام نرسیدن مذاکرات هسته‌ای از سویی، رشد بی‌سابقه چاپ پول و نقدینگی هم از سوی دیگر آینده بازار ارز را کمی نگران‌کننده کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، هرچند این نااطمینانی‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت متاثر از اخبار سیاسی خود را زیاد نشان ندهند با این حال معامله‌گران بازار ارز این دو عامل را در آینده بلندمدت خیلی موثر می‌دانند.
 
با این حال اخبار تحریم جدید ایران نیز به این عوامل دامن زده بود تا چشم‌انداز حتی کوتاه‌مدت دلار صعودی‌ شود. آخرین روند قیمت دلار نیز حاکی از صعودی بودن این میزان است. اما در این وضعیت دو سیگنال کاهش نااطمینانی سیاسی برای بازار ارز قابل مشاهده است.
 
روز گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت جدید اولین گفتگوی خارجی خود را داشت و در گفتگو با نخست وزیر واتیکان بر دفاع از حقوق انسان‌ها تاکید کرد.
 
طبق گزارش خبرگزاری‌ها رئیسی در این گفتگو بیان کرده است: دفاع از حقوق انسان‌ها پایه و اساس سیاست‌های ایران است. ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت‌های ظالم باشند.
 
علاوه بر این، محمد جواد ظریف، وزیر فعلی امور خارجه نیز با همتای اماراتی خود گفتگوی تلفنی داشت.
 
طبق گزارش رسانه‌های مختلف در تماس تلفنی ظریف با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات دو طرف در خصوص روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
 
با این روند به نظر می‌رسد احتمالا کمی از نااطمینانی‌های سیاسی بازار ارز کاسته شده و اندکی از انتظارات صعودی در قیمت دلار کاهش یافته باشد. آیا بازار ارز طبق انتظار عمل خواهد کرد و واکنش مورد انتظار را خواهد داشت؟
 
یک کارشناس بازار معتقد است روز دوشنبه که اولین روز کار رسمی بازار بعد از شش روز تعطیلی است، بازار با نرخی افزایشی آغاز می‌شود.
 
او می‌گوید:« من حتی احتمال رشد شارپی نرخ را هم می‌دهم اما باز هم بستگی دارد به اتفاقات چند روز پیش‌رو. اگر مسئولان بتوانند سریعتر مشکل مردم خوزستان را با آرامش و درایت حل کنند احتمالا دلار با شیب کمی افزایشی می‌شود اما اگر اتفاقات بدی رخ دهد و برخی کشورهای اطراف هم از شرایط سواستفاده کنند، احتمال رشد شارپی قوی می‌شود».
 
گفتنی است خبر تهدید آمریکا و انتشار خبری از سوی وال‌استریت مبنی بر افزایش تحریم‌های آمریکا در زمینه فروش نفت ایران به چین در صورت عدم توافق هسته‌ای، انتظارات معامله‌گران را تغییر داده است.
 
هرچند بازار آزاد ارز فعالیت کم‌رمقی را در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه داشت، اما پیش‌بینی واکنش این بازار پس از شروع مجدد فعالیت آن روز دوشنبه هفته آینده پیچیده است. برخی کارشناسان به تداوم روند کاهشی قیمت‌ها اشاره می‌کنند و برخی دیگر نیز معتقد هستند که بازار به روند صعود خود باز خواهد گشت.
 
همچنین اخبار مربوط به‌ تعویق ‌افتادن مذاکرات نیز موجب نشده که خریداران به بازار برگردند و احتیاط خود را کنار بگذارند یعنی بازار تهدیدهای آمریکایی‌ ها را جدی نمی گیرد و چشم به دلار ۲۰۵۰۰ دوخته اند.
 
بی‌ توجهی بازار به اخبارهای سیاسی نشان می دهد که معامله‌ گران تا حد زیادی نگران افزایش عرضه هستند و قصد دارند که فعلا در بازار حضور پیدا نکنند و زمانی که قیمت ها پایین تر رفت، در موقعیت خرید قرار بگیرند.
 
در صورت ادامه روند کاهشی و وضعیت کم‌ نوسان و کم‌ تقاضای فعلی، از دست رفتن کانال ۲۴ در دسترس خواهد بود. اگر دلار پایین محدوده ۲۳۸۰۰ تثبیت شود، احتمال افت تا محدوده ۲۲۵۰۰ را دارد.
 
سکه تهران تا کنون توانست مرز ۱۰۵۰۰ را حفظ کند و با حفظ حمایت ۱۰۵۰۰ موجب می شود که معامله‌ گران انتظار برگشت قیمتی طی روزهای آینده را داشته باشند. سرعت افت سکه در صورتی بیشتر می شود که محدوده ۱۰۵۰۰ از دست برود.
 
 
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *