RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

راه‌اندازی بورس زمین و مسکن در دولت دوازدهم

۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۵/۲کد خبر: 322435
ایستانیوز: شناسایی و کاهش بروز مصادیق فساد با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و توسعه دولت الکترونیک، راه‌اندازی بورس زمین و مسکن و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار بخشی از اقدامات شاخص وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در دولت دوازدهم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، با انتصاب محمد اسلامی به سمت وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۷ مجموعه اقدامات زیادی در حوزه مسکن انجام شد که بخشی از آنها در حوزه برنامه ریزی و سیاستگذاری برای تولید مستمر مسکن بود و بخشی دیگری نیز در زمینه سیاستگذاری و شناسایی و کاهش بروز مصادیق فساد که در توسعه دولت الکترونیک عملیاتی و اجرایی شد.
 
در بخش شناسایی و کاهش بروز مصادیق فساد با توسعه دولت الکترونیک، ۱۴ اقدام مهم انجام شد که در حوزه مسکن و سیاستگذاری‌های جامع وزارت راه و شهرسازی شامل استانداردسازی و تهیه شناسنامه خدمات، الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات، شناسایی اصلاح و الکترونیکی کردن مجوزهای کسب و کار، استقرار و پیاده‌سازی مرکز تبادل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی (TUIX)، ارایه خدمات در مرکز شبکه ملی اطلاعات و بر بستر GSB، مشارکت الکترونیکی با سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش مصادیق فساد، راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان، راه‌اندازی سامانه یکپارچه مالی در سطح وزارتخانه و ادارات کل استانی، راه‌اندازی سامانه شفاف، استقرار سامانه‌های اطلاعاتی و تصمیم‌ساز، یکپارچه‌سازی و به‌روزرسانی پرتال‌های وزارت راه و ادارات کل راه و شهرسازی استان ها، استفاده از سامانه‌های ابلاغی در فرآیندهای خرید استعلام و مناقصات و مانیتورینگ و تحلیل داده‌ها و راه‌اندازی داشبوردهای اطلاعاتی روی اقدام داده‌ها به منظور افزایش زمینه‌های کنترل و نظارت است.
 
سامانه ملی املاک و اسکان کشور در سال ۱۳۹۷، راه‌اندازی شد که البته مقدمات راه‌اندازی آن از ابتدای دولت تدبیر و امید در دستور کار بود. سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس ماده ۱۶۸ قانون مالیات‌های مستقیم توسط وزارتخانه راه و شهرسازی در دوران اسلامی راه‌اندازی شد. این پایگاه اطلاعاتی علاوه بر شناسایی خانه‌های خالی می‌تواند با تکنیک‌های داده‌کاوی و شناسایی داده‌ها از مالکیت افراد و استعلام محل اقامت اشخاص، نقش موثری در کنترل و نظارت در حوزه املاک و اسکان به منظور کاهش زمینه‌های فساد داشته باشد.
 
تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار
 
وزارت راه و شهرسازی همچنین برای اجرای مواد یک و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در زمینه لغو مجوزهای دست و پاگیر و تسریع در صدور مجوزهای ضروری در ۳ سال گذشته فعالیت‌های فراوانی را انجام داد. شناسایی و تهیه شناسنامه برای تعداد ۱۰۲ مجوز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه، حذف ۲۰ مجوز در راستای لغو مجوزهای دست و پاگیر و کاهش تعداد مجوزها به ۸۲ مجوز، ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای ۸۲ مجوز کسب و کار در سامانه https://g4b.ir/ درگاه کسب و کار کشور و تعامل اخذ تاییدیه از هیات مقررات زدایی مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیگیری به منظور الکتریکی کردن مجوزهای کسب و کار در سطح ستاد و شرکت های و سازمان‌های تابعه بخشی از فعالیت های وزارتخانه در زمینه تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار در دوران وزارت محمد اسلامی است.
 
در این زمینه در معاونت مسکن و ساختمان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران تمام مجوزها به شکل الکترونیکی و تلفیقی صادر شده  است.
 
راه‌اندازی بورس زمین و مسکن
 
با انتصاب محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی، تحولاتی در بخش سرمایه‌گذاری و تامین مالی در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن ایجاد شد. راه‌اندازی بورس زمین و مسکن در شرکت بورس کالای ایران با هدف واگذاری املاک و اراضی در اختیار وزارتخانه در یک بستر شفاف و عادلانه بخشی از آن فعالیت‌هاست.
 
نخستین عرضه  املاک در بورس کالا مربوط به یک ملک تجاری متعلق به شرکت عمران شهرهای جدید پردیس بود که به قیمت پایه ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در بازار بورس عرضه شد. عرضه ۷ واحد تجاری متعلق به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز در مرحله بعدی عرضه در بورس کالا قرار دارد. مهم‌ترین دستاورد این ساز وکار ایجاد شفافیت در معاملات و برقراری بستر انجام معاملات عادلانه در میان متقاضیان است.  
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *