RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

صعود قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ چقدر شد؟

پیش بینی بورس ؛ روزهای فرسایشی ادامه دارد؟

بنگاه‌های تولیدی گرفتار معضل مواد اولیه

حضور بیمه ملت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی تهران

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است

خبر مهم رئیس سازمان امور مالیاتی/این مشاغل ملزم به ارائه ترازنامه نیستند

ماجرای صف میلیونی متقاضیان وام ودیعه مسکن چیست؟

قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چاپیدن پول!

چرا پول ها از بورس فرار می‌کنند؟

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد:

دسترسی ۱۰۰هزار کشاورز به بازار با ابزار گواهی سپرده کالایی

۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶کد خبر: 316376
ایستانیوز:مدیرعامل بورس کالا از دسترسی ۱۰۰ هزار کشاورز به بازار با ابزار گواهی سپرده کالایی خبر داد و گفت: امروز شاهد تکمیل زنجیره ابزارهای مالی بورس کالا برای معاملات حوزه کشاورزی هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، حامد سلطانی‌نژاد در مراسم افتتاح رسمی معاملات صندوق‌های کالایی کشاورزی و گواهی سپرده خرمای مضافتی با بیان اینکه تا پیش از این صرفاً صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا در بورس کالا فعال بوده است، گفت: بورس کالا در صدد راه‌اندازی صندوق‌های کالاهای کشاورزی بود که بر این اساس، این صندوق‌ها با حمایت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار سرانجام این صندوق‌ها راه اندازی شد.
 
مدیرعامل بورس کالا افزود: گواهی سپرده کالایی، ابزاری است که با استفاده از آن در طرح حمایتی قیمت تضمینی جو و ذرت، حدود ۱۰۰ هزار کشاورز دسترسی به بازار پیدا کردند و توانستند محصول خود را بفروشند؛ ضمن اینکه در بورس کالای ایران بازارهای مختلفی وجود دارد که خوشبختانه امروز شاهد تکمیل زنجیره ابزارهای مالی بورس کالا برای معاملات حوزه کشاورزی بودیم؛ به نحوی که هم اکنون محصولات کشاورزی در بازار فیزیکی، مشتقه و مالی بورس کالا فعال است.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر با ورود صندوق‌های محصولات کشاورزی، سبد سرمایه گذاری در بازار سرمایه متنوع‌تر شده است؛ این در شرایطی است که تحکیم پیوند بخش کشاورزی با بازار سرمایه، از این طریق کاملاً عملیاتی بوده و امکان‌پذیر است؛ ضمن اینکه پذیره نویسی برخی صندوق‌هامورد استقبال قرار گرفته و کل واحدهای آن در روز نخست به فروش رفته است.
 
به گفته سلطانی‌نژاد، هر دو صندوق کالایی کشاورزی دارای بازار گردان هستند و با راه‌اندازی این صندوق‌ها، نقدشوندگی در بازار محصولات کشاورزی افزایش یافته و در گام بعد توثیق آنها را خواهیم داشت؛ ضمن اینکه امروز علاوه بر صندوق کشاورزی، شاهد افتتاح گواهی سپرده خرمای مضافتی بم هستیم تا کشاورزان خرماکار از این پس با سهولت بیشتر و قیمت بهتر امکان فروش محصولاتشان را داشته باشند.
 
وی گفت: بازار کشاورزی یک تفاوت ویژه با سایر بازارها دارد؛ این در حالی است که تولیدکنندگان در بازار محصولات کشاورزی متنوع هستند و باید محصول به یک محصول استاندارد تبدیل و سپس معاملات انجام شود؛ از این رو ابزارسازی برای این کالاها از اهمیت ویژه ای در جهت توسعه بخش کشاورزی برخوردار است.
 
سلطانی نژاد اشاره کرد: روند معاملات محصولات کشاورزی از سال ۹۵ تا ۹۹ در بورس کالا روند رو به رشدی بوده و برای مثال در روند معاملات زعفران از ۸ تن در سال ۹۵ به ۶۲ تن در ۹ ماهه امسال رسیده است و در مورد زیره و پسته نیز همین روند را شاهد هستیم. همچنین در حوزه انبارها هم ظرفیت‌های خوبی ایجاد شده و بالغ بر ۱۰۰ انبار در کل کشور مورد پذیرش بورس کالا قرار گرفته است.



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *