RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

بانک مرکزی می گوید پیگیر اهداف کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی است

بالاتر از حد آستانه

۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۸/۱۴کد خبر: 313685
ایستانیوز:فشارهای تورمی در سال ۱۳۹۹ بالا بوده و با کاهش ارزش پول ایران در ۵ ماه نخست سال۱۳۹۹، تورم، افزایش شدیدی را تجربه کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،نرخ تورم همچنان بالاتر از سقف هدف بانک مرکزی است. گفته می شود همین طور هم بالا می رود و چشم انداز خیلی روشنی هم برای کاهش تورم وجود ندارد.
 
معاونت بررسی های اقتصادی اتاق تهران هم در گزارشی نوشته است: فشارهای تورمی در سال 1399 بالا بوده و با کاهش ارزش پول ایران در 5 ماه نخست سال1399، تورم، افزایش شدیدی را تجربه کرده است. برآورد می‌شود نرخ تورم ایران در سال 1399 به دلیل انتظارات تورمی و فشارهای بیشتر از جمله هزینه‌های تجاری بالاتر و افت شدید ارزش پولی ملی به میزان45.7 درصد، با افزایش 10 واحد درصدی به 41.2 درصد برسد. عوامل مؤثر بر تورم بالا، عمدتاً افزایش شاخصقیمت غذا و اجاره مسکن است که به‌طور نامتناسبی دهک‌های درآمدی پایین را تحت تأثیر قرار داده است.هم‌زمان با روند افزایشی نرخ ارز، تورم ماهانه در تیرماه 1399 به 6.4 درصد (ماهانه) رسید که بالاترین سطحتورم ماهانه طی 21 ماه اخیر است.
 
با این حال، عبدالناصر همتی، رییس کل این بانک در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: بانک مرکزی پیگیر اهداف کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.
 
او نوشت: ۱۳ آبان دو سال پیش، دولت آمریکا تحریم های جامع زیر را با هدف فروپاشی اقتصادی ایران علیه کشورمان به اجرا درآورد: فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ../ مبادلات نفتی و هرگونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت ایران ../هر گونه مبادله بین موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی. در دومین سالگرد اجرای تحریم های سنگین آمریکا و علی رغم فشار سخت معیشتی به دهکهای پایین تر درآمدی جامعه، که بخشی از آن هم بی تردید ناشی از مشکلات و ناهماهنگی داخلی بود، ملت بزرگ ایران با سربلندی ایستادگی کرد و امروز نظاره گر جدال دو جناح داخلی آمریکا علیه یکدیگر می باشد. بانک مرکزی هم روزهای سختی را پشت سر گذارند ولی با تخصیص و تأمین به موقع ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری کشور، اجازه نداد که کمبود جدی در نیازهای اساسی مردم  ایجاد شود. انصاف نیست برخی ناهماهنگی های موجود  بین برخی دستگاهها و نیز تلاشهایی که برای دور زدن نظارت بانک مرکزی بر گردش ریال و ارز انجام می گیرد، به دلیل صبوری و رعایت مصالح کشور توسط بانک مرکزی، غیر واقع، تحت عناوینی نظیر جلوگیری از روان شدن تجارت و عامل دپوی کالا..به حساب بانک مرکزی گذاشته شود.
 
به گفته همتی فارغ از توقعات وفشارهای بی موردی که برخی زیاده خواهان دارند و تلاش کسانی که بطور مدام با هدف عدم شفافیت، دنبال دور زدن سیاست های ارزی و ریالی هستند، بانک مرکزی ضمن تأکید بر برنامه های اصولی خود، پیگیر سیاستها و اهداف مهم کنترل تورم، تقویت ارزش پول ملی و کمک به رشد تولید خواهد بود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *