RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

حداقل دستمزد در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه

کالری مصرفی خانوارها روی خط خطر

پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو

خریدار باشگاه استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

بیمه ملت مجوز قبولی اتکایی از داخل را دریافت کرد

پشت‌پرده علاقه مجلس به طرح مالیات بر سوداگری

هفت نکته طلایی از حراج شمش مرکز مبادله ایران

ابربدهکاران بانکی چقدر بدهی دارند؟

پیش‌بینی سقوط قیمت بیت‌کوین به کانال ۴۲هزار دلار

حاشیه‌های واگذاری تیم استقلال به بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور

با تسهیل گری بیمه البرز، مسیر دریافت کارت سبز هموار شد

اگر مالیات سکه در سال ۹۷ را نپرداخته اید، بخوانید

۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۵/۲۸کد خبر: 309701
ایستانیوز:معاون سازمان امور مالیاتی خطاب به کسانی که در سال ۱۳۹۷ سکه خریده‌اند اما مالیات آن را نپرداخته‌اند، گفت: این افراد در صورتی که بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده باشند، می‌توانند امسال اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند نیز می‌توانند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ مالیات خود را بپردازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، سازمان امور مالیاتی به تازگی دستورالعمل اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده که بر اساس آن تمامی اشخاص حقیقی که در سال گذشته به خرید حداکثر ۱۸۵ قطعه سکه اقدام کرده‌اند، مشمول مالیات می‌شوند و میزان مالیات مقطوع قابل پرداخت آن‌ها براساس تعداد سکه تحویلی طی سال ۱۳۹۸ بدین گونه است که تا ۱۰ قطعه سکه مشمول مالیات نمی‌شوند و نسبت به مازاد ۱۰ تا ۳۰ سکه به ازای هر سکه ۴۰۰ هزار تومان و نسبت به مازاد ۳۰ تا ۵۰ سکه به ازای هر قطعه سکه ۵۲۰ هزار تومان مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. علاوه بر این، نسبت به مازاد ۵۰ تا ۱۸۵ عدد سکه به ازای هر قطعه سکه معادل ۶۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع برای آن‌ها محاسبه می‌شود.
 
این در حالی است که خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ تا ۲۰ سکه از پرداخت مالیات معاف بوده و نسبت به مازاد ۲۰ تا ۶۰ سکه به ازای هر سکه معادل ۱۵۰ هزار تومان و به مازاد ۶۰ تا ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه باید ۲۰۰ هزار تومان مالیات بپردازند. همچنین نسبت به مازاد ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه، به ازای هر سکه مکلف به پرداخت ۲۵۰ هزار تومان مالیات مقطوع هستند. 
 
بنابراین، این ارقام نشان می‌دهد که نحوه و نرخ مالیات از خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ سخت‌گیرانه‌تر شده و با افزایش قابل ملاحظه‌ای مواجه شده است.
 
در همین رابطه محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به ایسنا توضیح داد: برای دریافت کنندگان سکه در سال١٣٩٧ دستورالعمل پرداخت مالیات مقطوع تا تعداد ٢٠٠ سکه صادر شده است و برای خریداران امسال سکه نیز در سال ١٤٠٠ اقدام خواهد شد. همچنین، خریداران سکه بالاتر از ٢٠٠ عدد در سالهای ١٣٩٧ و ١٣٩٨ هم مکلف به تسلیم اظهارنامه هستند.
 
به گفته وی دلیل اینکه خریداران سکه در سال ۱۳۹۸ مشمول این مالیات شده‌اند، این است که تا پایان مرداد ١٣٩٩ مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا پرداخت مالیات مقطوع برای عملکرد سال ١٣٩٨ وجود دارد.
 
مسیحی تاکید کرد که بر مبنای مفاد قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه اشخاصی که به خرید و فروش سکه فعالیت دارند، مشمول مالیات بر درآمد و مکلف به پرداخت مالیات متعلق هستند.
 
معاون سازمان مالیاتی در پاسخ به اینکه خریداران سکه در سال ۱۳۹۷ که مالیات خود را نپرداخته‌اند، چه باید کنند؟ گفت: افرادی که در سال ۱۳۹۷ بیشتر از ۲۰۰ سکه خریده‌اند، امسال می‌توانند اظهارنامه پر کنند و کسانی که کمتر از ۲۰۰ سکه خریداری کرده‌اند طبق دستورالعمل سال ۱۳۹۷ می‌توانند مالیات خود را پرداخت کنند.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:مالیات سکه، سال ۹۷
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *