RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

روزهای سخت کسب و کارها

سایه کورنا بر تولید و کسب و کار

۱۲:۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴کد خبر: 302053
ایستانیوز:در میانه همه تلخی های این روزها که جامعه را به دلیل شیوع ویروس کرونا گرفتار کرده و حتی بهار را از تاب و توان انداخته است، پویش هایی در فضای مجازی و حقیقی برای ایجاد امید و کاهش بار مشکلات راه اندازی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، یکی از پیام های امید بخش « به خاطر کرونا ببخش» و «به خاطر کرونا فرصت بده» است. شب عید مهم ترین فصل رونق اقتصادی کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای خرد در کشورمان محسوب می شود و حالا شیوع ویروس کرونا و ترس درست اجتماعی آن برای اینکه افراد در خانه هایشان بمانند، باعث شده که امسال شب عید بازارها و تولید رمق خود را از دست بدهد و عملا درآمد بسیاری از کسب و کارها با افت شدید رو به رو شود. بسیاری از فروشگاه ها و بازارها مشتری ندارند و حتی تعطیل کرده اند و تولیدی هایی که طبق روال هر سال باید این روزها شبانه روز تولید می کردند، کار را تعطیل کرده اند. در این بین بخشی از افراد جامعه از بانک ها، صاحبان مغازه ها و... خواسته اند باتوجه به این شرایط به کاسبان مغازه ها، صاحبان تولیدی ها و کسب و کارها فرصتی برای پرداخت قسط ها، وصول طلب ها و چک هایشان و پرداخت اجاره هایشان بدهند.
 
یکی از کسبه میدان هفت تیر به سایت اتاق تهران می گوید:« هر سال این موقع مانتوفروشی ها و لباس فروشی های هفت تیر جای سوزن انداختن هم نبود اما این ویروس لعنتی بختک روی زندگی و کاسبی شب عیدمان شده است. باور می کنید من روزی 3 تا فیش صندوق هم نمی زنم؟ حتی تو فصل های رکود و کسادی هم ما این شرایط را ندیده بودیم. الان سرماه برسد باید 10 میلیون تومان اجاره بدهم اما از کجا؟ چندتا چک دارم که به امید درآمد شب عید به تاریخ آخر اسفند کشیده بودم و حالا نمی دانم باید چه کار کنم.» او می گوید:« نه تنها ما که خیلی از تولیدها هم تعطیل کرده اند، وقتی فروش نباشد، سفارش هم برای کار نیست، خیلی ها سفارش های قبلشان را هم کنسل کرده اند.»
 
نبود عابران پیاده در خیابان ها باعث شده کاسبی دستفروش ها هم سیاه شود. خانم جوانی که در کنار پیاده راه میدان هفت تیر بساط فروش لباس پهن کرده می گوید:« من روزی 20، 30 هزار تومن هم دشت نمی کنم، کلی جنس از قبل خریده بودم به امید شب عید اما حالا من مانده ام با چک ها خرید قبلی.»
 
در این بین مسئولان دولتی هم به فکر عقب انداختن دو ماهه سر رسید تسهیلات مرتبط با کسب‌وکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا افتاده اند. روز گذشته علی ربیعی با اعلام این خبر گفت:« دولت ستادی را برای رفع مشکل کسب و کارها تشکیل داده تا موضوع را بررسی و راهکارهایی را ارائه دهند. برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سر رسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد.» همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در نامه‌ای به معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری خواستار رفع مشکلات کسب و کارهای خرد آسیب‌ دیده از شیوع بیماری کرونا شده است. رئیس‌کل بانک مرکزی هم از بانک‌ها خواسته زمان و نحوه وصول اقساط وام برخی کسب و کارها را آسان‌تر سازند تا فعالان اقتصادی در شرایط رکود ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب کمتری ببینند. عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی با انتشار پستی در اینستاگرام اعلام کرد: به مدیران بانک‌ها توصیه می‌کنم، شرایط امروز اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این بابت دچار وقفه درآمدی می‌شوند؛ درنظر گرفته و درخصوص تمدید زمان و نحوه وصول اقساط وام‌ها، همراهی لازم را با مشتریان به عمل آورده و وضع آنها را مراعات کنند.»
 
علاوه براین ها حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت معدن و تجارت هم در نامه‌ای به محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری خواستار بخشودگی مالیات و حق بیمه کارفرمایان در اسفند ماه شده است. او در نامه اش نوشته است:« کسب و کارهای خرد صنف‌های تولیدی و خدماتی در نتیجه گسترش ویروس کرونا دچار آسیب شده‌ و حتی تقاضا در‌ماه پایانی سال کاهش یافته که این مسئله مردم را در تامین معاش و عقب‌ماندگی اقساط بانکی نگران کرده و به همین دلیل ضرورت دارد تا مالیات همه صنوف (کسب و کارهای خرد مشخص) در اسفندماه بخشوده شود و اصناف تولیدی و خدماتی از پرداخت بیمه خویش و کارگران تحت پوشش معاف شوند.»

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:کرونا، کسب و کار
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *