RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

۶ راه آمادگی برای بحران‌ها ‌‌‌‌

نقدینگی چالش بزرگ کسب و کارهای کوچک

آینده نگر
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۸/۹کد خبر: 342152
ایستانیوز:یک نظرسنجی می‌گوید تنها ۴۴درصد از کسب‌وکارهای کوچک برای مقابله با رکودی که پس از موفقیت‌ها دامن آن‌ها را می‌گیرد ‌‌‌‌توان نقدی کافی را در اختیار دارند.
یک نظرسنجی در سال 2022 از سودآوری 65.3 درصد از مشاغل در کسب‌وکارهای کوچک خبر داده است. نظرسنجی Guidant نشان می‌دهد بیش از 50 درصد از کسب‌وکارهای کوچک بر رشد تعداد کارکنان و توسعه مکانی کار تمرکز کرده‌اند. این یافته‌های مثبت تنها در کسب‌وکارهای کوچک خلاصه نمی‌شود. این نظرسنجی می‌گوید درباره عملکرد تجاری 83 درصد از کسب‌وکارهای متوسط در ایالات متحده آمریکا خوش‌بین است. این یعنی با وجود همه‌گیری کرونا، افزایش نرخ تورم، اختلال در زنجیره تامین کسب کارها و همه کمبودها، کسب‌وکارها در ایالات متحده آمریکا نتیجه تلاش خود را گرفته‌اند. رسیدن به چنین نتایجی ساده نیست. افزایش میزان فروش و رسیدن به بازدهی قابل توجه ‌‌‌‌سخت است. به واقع باید این کسب‌وکارها را تحسین کرد. اما نکته مهم در این بین، اجتناب از یک چیز است؛ از خود متشکر بودن.
 
ا.جی ماندینوی دوم در کتاب پرفروش «بزرگ‌ترین نویسنده جهان» می‌گوید «اجازه نمی‌دهم پیروزی‌هایی که دیروز به آن رسیدم، من را سرخوش کند، این آغاز یک شکست بزرگ است.» اینوستوپدیا از این خوشی یا به عبارت بهتر از خود متشکر بودن به عنوان یکی از شش دلیل شکست کسب‌وکارها یاد کرده است. در اینوستوپدیا چنین فرهنگی به عنوان یکی از آسیب‌های کسب‌وکار یاد شده تا گروه‌های مدیریتی از بروز آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کنند. سایت کارآفرین می‌نویسد وقتی همه چیز خوب است، مالک یک کسب‌وکار به آسانی به مدیری ازخودراضی تبدیل می‌شود واین خوب نیست. گلدمن ساکس براساس یک نظرسنجی می‌گوید تنها 44درصد از کسب‌وکارهای کوچک برای مقابله با رکودی که پس از موفقیت‌ها دامن آن‌ها را می‌گیرد ‌‌‌‌توان نقدی کافی را در اختیار دارند. در بهترین حالت مدیران مالی برای رکود شش ماه یا بیشتر منابعی را پیش‌بینی می‌کنند. بااین حال نظرسنجی Coupa نشان می‌دهد بیشتر کسب‌وکارها استراتژی مالی مناسبی برای مقابله با رکود ندارند. چه باید کرد؟
 
    رشد پایدار اما تضمین شده
 
رشد کنترل‌نشده کسب‌وکار یعنی گام برداشتن روی زمینی متزلزل. ‌‌‌‌LuLaRoe یک شرکت مد و بازاریابی بود که به دلیل بی‌توجهی به رشد پایدار زمین خورد. این شرکت قربانی موفقیت خود شد. تلاش برای تطابق محصول با تقاضای بازار، کیفیت آن را کاهش داد. مشکلات حمل ونقل و عدم آموزش نیروهای فروش به کاهش فروش انجامید. دلیل عمده شکست این شرکت، تمرکز مدیران آن بر رشد به جای تمرکز بر بقای شرکت در بلندمدت بود.
 
    حفظ ذخایر نقدی
 
بقا در رکود برای کسب و کارهایی که ذخایر نقدی مناسبی دارند، احتمال بیشتری دارد. به همین دلیل به شرکت‌ها توصیه می‌کنند تا برای دست کم سه تا شش ماه نقدینگی کافی برای گذران امور شرکت را ذخیره کنند. پایبندی به بودجه، تعیین اهداف ماهانه و نظارت بر جریان نقدی در عین حذف هزینه‌هایی که ضرورتی ندارد، از جمله راه‌های پیشنهادی است.
 
    سرمایه‏ گذاری برای کسب‌وکار خودتان
 
یک مثل قدیمی می‌گوید: «برای پول درآوردن باید پول خرج کرد.» سرمایه‏گذاری دوباره برای بازدهی بیشتر به نفع کسب‌وکارهاست و در نهایت به فرصت‌های درآمدزایی بیشتر می‌انجامد. ‌‌‌‌آموزش کارکنان، سرمایه‏گذاری در تجهیز شرکت به استفاده از نرم افزارهای بهبود یافته، بازسازی یا تامین تجهیزات بیشتر از جمله بخش‌ها در کسب‌وکارها برای سرمایه‏گذاری است. هم‌چنین بازاریابی دیجیتال از جمله توصیه کارشناسان به کسب‌وکارها برای سرمایه‏گذاری با هدف بازدهی بیشتر است.
 
    کنترل هزینه‌ها و بدهی‌ها
 
کسب‌وکارهایی که بدهی کمی دارند، نسبت بدهی این کسب‌وکارها به حقوق صاحبان سهام کم است و این یعنی کسب‌وکار باارزش‌تر است. هم‌چنین بدهی پایین رتبه اعتباری کسب‌وکارها را بالا می‌برد.
 
    یکپارچگی عمودی
 
مالک زنجیره تامین خود بودن، از دیگر نکته‌ها در بقای کسب‌وکارهاست. کنترل بهتر و کاهش قیمت‌ها با یکپارچه‌سازی عمودی، سود آتی را افزایش می‌دهد. به تازگی که شرکت‌های تامین دچار مشکل شده‌اند، یکپارچگی عمومی دوباره در بسیاری از کسب وکارها از جمله آمازون، تسلا و جنرال موتورز مورد توجه قرار گرفته است.
 
    کاهش ریسک و برنامه‌ریزی مستمر
 
بهترین زمان برای ارزیابی ریسک، زمانی است که حال کسب‌وکار خوب است. در این زمان باید یک گام به عقب بردارید ‌‌‌‌و ریسک‌ها را ارزیابی کنید تا مسائل غیرمنتظره را که علیه سودآوری شرکت کار می‌کند شناسایی کنید. تعداد کسب و کارهایی که برای مواجهه با بحران آماده‌اند، بسیار کم است. یک مطالعه در Mercer نشان می‌دهد تنها 51 درصد از کسب‌وکارها پروتکل‌های مناسب برای وقوع بحران را تهیه کرده‌اند.
 
برای جشن گرفتن وقت بگذارید. باید پیروزی را در آغوش کشید و به گروهی که به موفقیت کسب‌وکار کمک کرده پاداش داد. اما طعمه رضایت و تشکر از خودتان نشوید. تاریخ نشان داده تجارت به طور دوره‌ای درحال تغییر است. زمانی خوب و زمانی بد است. به همین دلیل، در روزهایی که کبکتان خروس می‌خواند، برای بحران‌ها آماده شوید.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:کسب و کار، نقدینگی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *