RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

جایی برای بخش خصوصی در بازار سهام نیست؟

بورس قرمز پوشید

۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹کد خبر: 301446
ایستانیوز:بسیاری از تحلیل گران رشد شاخص بورس را غیرواقعی می دانند. حسین عبده تبریزی هم چنین از بی اثری این رشد بر اشتغال گفته چراکه دولت به دنبال تامین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع از بازار سرمایه است و در این بین امکان تامین مالی از بازار سرمایه برای بخش خصوصی و شرکت های کوچک کمتر می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،شاخص کل بازار سرمایه امروز 29 بهمن ماه 4 هزار و 692 واحد ریخت و به کانال 468 هزار واحد سقوط کرد. هم چنین شاخص کل هم وزن با 508 واحد افت، به 152 هزار واحد رسید. شاخص کل قیمت یک هزار و 251 واحد ریخت و به 125 هزار واحد رسید. شاخص صنعت هم پس از کاهش 3 هزار و 996 واحدی در کانال 423 هزار واحد آرام گرفت. معامله سهام گروه مپنا، مخابرات ایران، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، بانک تجارت و سایپا بیشترین اثر را در کاهش شاخص کل داشت و در مقابل  معامله سهام گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، فولاد خراسان، سرمایه گذاری غدیر، خدمات انفورماتیک، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی مانع افت بیشتر شاخص کل شد.
 
شاخص کل بازار سرمایه امروز درحالی این میزان افت را ثبت کرد که فردا قرار است چهارمین عرضه اولیه بهمن ماه انجام شود. عرضه اولیه سهام یکی از جذاب‌ترین مکان‌های سرمایه‌گذاری برای عموم است. تعداد مشارکت‌کنندگان در آخرین عرضه اولیه در بازار سهام کشور به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار نزدیک شده است. با وجود جذابیت بالای بورس برای سرمایه گذاری، مسئولان بورس تعداد سهامداران را خطرناک توصیف کرده اند. هم چنین  عباسعلی حقانی‌نسب، تحلیلگر ارشد بورس در این باره گفت: «شرایطی که این روزها در بورس می‌بینیم، به این دلیل است که کارگزاران سهم‌های عرضه اولیه مردم را به صورت مستقیم وارد بازار می‌کنند و تعادل بورس را برهم می‌زنند و منجر به رشد غیرواقعی شاخص در بورس می شوند. دلیل این اتفاق ورود مستقیم تازه‌واردها به بورس است. متأسفانه در شرایط پیش‌آمده کارگزاران بورس نقش پررنگی دارند. کارگزاران عملا در هرشهری در تیررس مردم هستند و سهم‌های عرضه اولیه را به صورت مستقیم وارد بازار کرده و مردم را به این کار معتاد می‌کنند».
 
بسیاری از تحلیل گران رشد شاخص بورس را غیرواقعی می دانند. حسین عبده تبریزی هم چنین از بی اثری این رشد بر اشتغال گفته چراکه دولت به دنبال تامین 100 هزار میلیارد تومان منابع از بازار سرمایه است و در این بین امکان تامین مالی از بازار سرمایه برای بخش خصوصی و شرکت های کوچک کمتر می شود.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *