RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

قیمت نفت یک درصد کاهش یافت

بازارهای آسیا در میان تنش امریکا و ایران رشد کردند

۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷کد خبر: 297812
ایستانیوز:قیمت طلا روز سه‌شنبه از بالاترین سطح هفت‌ساله خود که روز دوشنبه به آن دست‌یافته بود، عقب‌نشینی کرد. قیمت نفت هم روز سه‌شنبه به مقداری عقب نشست و بیش از یک درصد از قیمت خود را از دست داد. این دو بازار از روز جمعه، با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه با رشد همراه شده بودند.
به گزاش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،بازارهای آسیا، روز سه‌شنبه با جهش مواجه شدند، باوجود نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، طلا و نفت افت قیمت داشتند. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی درباره بازارهای مختلف منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، Nikkei ژاپن بعد از کاهش نزدیک به دو درصد روز دوشنبه، امروز با رشد 1.39 درصدی مواجه شد. شاخص Topix هم 1.45 درصد رشد کرد. Nintendo هم با رشد 0.87 درصدی، بخشی از ریزش‌های قبلی را جبران کرد. درعین‌حال سافت بانک هم 1.58 درصد رشد داشت و سونی هم 3.57 درصد افزایش را ثبت کرد.
 
امروز همچنین سهام خودروهایی در ژاپن تقویت شد و سهام‌های اصلی 1 درصد رشد را ثبت کردند. مزدا رشد 2.40 درصدی، هوندا رشد 2.49 درصدی، تویوتا رشد 1.82 درصدی و نیسان هم رشد 1.79 درصدی را در بورس به ثبت رساندند.
 
Kospi کره جنوبی هم با افزایش 0.94 درصدی مواجه شد که به رهبری بخش تکنولوژی بود. گزارش‌ها حاکی از این که است که بورس چین هم در قلمرو مثبت قرار داشته است. کامپوزیت شانگهای 0.36 درصد افزایش یافت، درحالی‌که کامپوزیت شنزن رشد 0.79 درصدی را رقم زد. کامپوننت شنزن هم رشد 0.78 درصدی را در کارنامه خود به ثبت رسانید. شاخص Hang Seng هنگ‌کنگ هم رشد 0.50 درصدی را تجربه کرد. S&P/ASX 200 استرالیا 1.39 درصد جهش یافت. سهام نفتی هم افزایش یافت.
 
در همین حال، به گزارش رویترز، آتش‌سوزی، صنعت بزرگ لبنیات استرالیا را تحت تأثیر قرار داده است. مناطقی که آتش‌گرفته‌اند، یک‌سوم از تولید استرالیا را تشکیل می‌دادند. استرالیا، هفتمین صادرکننده لبنیات جهان است.
 
*لغزش طلا و نفت
 
قیمت طلا روز سه‌شنبه از بالاترین سطح هفت‌ساله خود که روز دوشنبه به آن دست‌یافته بود، عقب‌نشینی کرد. قیمت نفت هم روز سه‌شنبه به مقداری عقب نشست و بیش از یک درصد از قیمت خود را از دست داد. این دو بازار از روز جمعه، با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه با رشد همراه شده بودند.
 
در صبح آسیا، نفت خام ایالات‌متحده 1.14 درصد کاهش یافت و به قیمت 62.55 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت، معیار جهانی قیمت نفت به زیر 70 دلار سقوط کرد با کاهش 1.25 درصدی، قیمت 68.05 دلاری را برای هر بشکه به ثبت رساند.
 
بااین‌حال، به گفته کارشناسان، پتانسیل نوسانات بازار با چرخه انتقام‌جویی همچنان وجود خواهد داشت. درعین‌حال، بازارهای ایالات‌متحده روز دوشنبه پس از ضرر و زیان روز جمعه، با رشد همراه شدند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *