RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

بررسی بودجه شرکت‌های دولتی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث

مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

حداقل دستمزد در ایران پایین‌تر از کشورهای منطقه

کالری مصرفی خانوارها روی خط خطر

پیش‌بینی مهم یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

ریزش سنگین قیمت‌ها در بازار خودرو

خریدار باشگاه استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

اروپا می تواند اقتصاد جهان را نجات دهد

آلمان ناجی اروپا و جهان می شود؟

۱۴:۴ - ۱۳۹۸/۹/۵کد خبر: 293177
ایستانیوز:براساس داده های سه سال گذشته، تقاضای واردات آلمان تا حدودی به رشد تولید ناخالص داخلی این کشور وابسته بوده است. افزایش یک درصدی در رشد اقتصادی باعث افزایش دو درصدی در تقاضای وارداتی بوده است. همین موضوع برای بهتر شدن اوضاع اروپا کافی خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،به عنوان بزرگترین منطقه آزاد تجاری، اتحادیه اروپا می تواند رشد کند اقتصاد در سه ماه چهارم سال جاری را معکوس کند و به محرک مهم تقاضا و تولید در جهان تبدیل شود. سی ان بی سی گزارشی درباره تاثیر اروپا روی اقتصاد جهان منتشر کرده است.
 
طبق این گزارش، چنین نتیجه ای تنها به آلمان و برخی کشورهای کوچک تر دیگر بستگی دارد که تقریبا یک سوم اقتصاد اتحادیه اروپا را تشکیل می دهند. در این گزارش چرایی وابستگی اقتصاد اروپا و جهان به این چند کشور عنوان شده است.
 
تصور کنید که آلمان با تصمیم گیری برای رشد بیشتر اقتصاد از ثروت عظیمش موافقت کند جلوی رشد نزدیک ترین شرکای تجاری خود را بگیرد. آلمان 1.7 تریلیون یورو، دارایی خالص خارجی در پایان سال 2017 دارد.
 
از نظر عملی، این به معنای استفاده از بودجه عظیم آلمان و یعنی بیشتر از 3.3 درصد از تولید ناخالص داخلی برای احیای اقتصاد رو به رشد خود با نرخ سالانه 0.6 درصد در 9 ماهه ابتدایی امسال است.
 
تسریع در رشد اقتصادی آلمان، بلافاصله باعث افزایش خرید کالاها و خدمات آلمانی توسط شرکای تجاری اروپایی این کشور است که بیشتر آنها عضو منطقه آزاد تجاری این قاره هستند.
 
این، مقدار قابل توجهی پول است. در نه ابتدایی امسال، آلمان 563 میلیارد یورو کالا از اروپا وارد کرده است. بقیه دنیا هم منبع 265 میلیارد یورو از واردات آلمان بوده اند.
 
به ویژه ایالات متحده شانس افزایش صادرات 45.3 میلیارد دلاری خود را به آلمان دارد. اما فروش بیشتر، تنها ایالات متحده را  تحت تاثیر قرار نمی دهد. یک رشد سریع برای آلمان همه بازارهای اروپا را گسترش می دهد. منطقه ای که هم اکنون تقریبا یک چهارم از کل صادرات امریکا را در اختیار دارد.
 
در این میان دو سوال وجود دارد: تاثیر رشد سریع آلمان در تقاضای واردات این کشور چقدر مهم خواهد بود؟ دوم اینکه آیا آلمان تحریک اقتصاد خود را خواهد پذیرفت؟
 
براساس داده های سه سال گذشته، تقاضای واردات آلمان تا حدودی به رشد تولید ناخالص داخلی این کشور وابسته بوده است. افزایش یک درصدی در رشد اقتصادی باعث افزایش دو درصدی در تقاضای وارداتی بوده است. همین موضوع برای بهتر شدن اوضاع اروپا کافی خواهد بود.
 
از طرفی هم آلمان همیشه تمام سعی خود را کرده است تا از طریق رشد صادرات، درآمدهای خالص خود را به دست آورد با آن به اروپایی ها وام دهد تا آنها بتوانند کالای آلمانی بخرند.
 
برچسب‌ها:اقتصاد آلمان
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *