RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

آیا اقتصاد جهانی دوباره به رکود فرو می‌رود؟

فاصله‌ای تا رکود جهانی باقی نمانده است

۱۱:۱ - ۱۳۹۸/۷/۲۲کد خبر: 289854
ایستانیوز:ردیاب تولید ناخالص داخلی جهان بلومبرگ نشان می‌دهد که سرعت رشد در سه ماه سوم سال ۲۰۱۹ به ۲.۲ درصد کاهش‌یافته است و کمتر از ۴.۷ درصد ابتدای سال ۲۰۱۸ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،وضعیت اقتصاد جهانی خوب نیست و اینکه این مسئله تا چه حد پیش می‌رود سؤال بزرگی است که در بازارهای مالی، مجموعه‌های اجرایی و سطوح قدرت به وجود آمده است. بلومبرگ در گزارشی وضعیت اقتصاد جهان را بررسی کرده است.
 
طبق این گزارش، مطمئناً در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن صحبت‌هایی دراین‌باره مطرح خواهد شد. ردیاب تولید ناخالص داخلی جهان بلومبرگ نشان می‌دهد که سرعت رشد در سه ماه سوم سال 2019 به 2.2 درصد کاهش‌یافته است و کمتر از 4.7 درصد ابتدای سال 2018 است.
 
کریستالینا جوجیووا، رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول این کندی رشد اقتصادی جهان را خطر جدی عنوان کرده است. به گفته او احتمالاً پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی جهان در سال 2019 از 3.2 درصد هم کمتر خواهد شد که ضعیف‌ترین رشد از سال 2009 محسوب خواهد شد.

 

 

معامله‌گران اوراق قرضه هم نگران هستند. 14 تریلیون دلار اوراق قرضه، نرخ‌های منفی را به همراه خواهد داشت. به گفته کارشناسان خیلی چیزها باید اصلاح شود برای اینکه جهان بتواند این روند کاهشی و رو به رکود را پشت سر بگذارد.

در این گزارش استدلال‌هایی درباره رکود جهانی در سال 2020 مطرح‌شده است.

*جنگ تجاری

درگیری‌های 18 ماهه میان رئیس‌جمهوری امریکا، دونالد ترامپ با همتای چینی‌اش، شی جینپینگ رشد جهانی را تحت تأثیر قرار داده است.

روز جمعه موفقیت‌هایی برای بهبود جنگ تجاری انجام شد. پکن قرار شد خرید محصولات کشاورزی آمریکایی را افزایش دهد، کاخ سفید هم بعضی از تعرفه‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

اما سخت‌ترین اختلافات همچنان پابرجا باقی مانده است و برخی تعرفه‌ها هم همچنان اجرا می‌شود. اتهامات امریکا درباره اتهام سرقت و مالکیت معنوی، انتقال اجباری فناوری و شکایت‌ها مربوط به یارانه‌های دولت چین به صنایع این کشور در مرکز شکایات امریکا و جنگ تجاری نهفته است.

ترامپ همچنین می‌تواند برای تولیدکنندگان اروپایی، مالیات وضع کند.

*بی‌قراری‌های تولید

بدون شک تولیدکنندگان، بزرگ‌ترین قربانیان جنگ تجاری هستند. نگرانی‌ها حول خودروسازان بیشتر است. مشکلاتی برای بخش مهم صادرات آلمان و ژاپن ایجاد خواهد شد. کسب‌وکارها رو به کاهش هستند و سرمایه‌گذاری در بخش غیرمسکونی ایالات‌متحده در سه ماه دوم سال برای اولین بار در سه سال گذشته با کاهش مواجه شده است. سؤال این است که مشکلات بخش تولید، بخش خدمات را هم آلوده می‌کند و یک بخش دیگر هم به رکود اضافه خواهد شد یا خیر؟

 

 

*ژئوپلیتیک

در کنار درگیری‌های ایالات‌متحده و چین، انگلیس و اتحادیه اروپا هنوز برسر برگزیت به توافق نرسیده‌اند. همچنین هم مسائلی که در خاورمیانه ایجادشده است، قیمت نفت را بالا و پایین می‌برد. پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان و حمله دیگر به نفت‌کش ایرانی قیمت نفت افزایش یافت.

اعتراضات در عراق به خشونت تبدیل‌شده است. ترکیه در حال حمله به سوریه است و تظاهرات هنگ‌کنگ ممکن است اقتصاد را به رکود بیشتر فروبرد.

آرژانتین بحران مالی دیگری را پشت سر می‌گذارد و به نظر می‌رسد یک دولت طرفدار بازار، برکنار خواهد شد. در اکوادور، پرو و ونزوئلا هم مشکلات سیاسی وجود دارد.

تحقیقات درباره استیضاح ترامپ و همچنان انتخابات 2020 امریکا می‌تواند او را وادار کند تا برنامه ضد جهانی‌سازی خود را گسترش دهد.

 

 

*از دست رفتن سود

رشد سود جهانی در سه ماه دوم سال متوقف‌شده است و تجارت تحت‌فشار قرار دارد. این موارد باعث کاهش هزینه‌های سرمایه در جهان شده است.

 

 

 




برچسب‌ها:رکود جهانی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *