RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

شناسایی ۳۰ کسب و کار پُرتکرار کشور

۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۵/۸کد خبر: 281805
ایستانیوز: معاون وزیر اقتصاد از آغاز شناسایی ۳۰ کسب و کار پُرتکرار کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به رتبه ایران در فضای کسب و کار در جهان گفت: این رتبه، شاخص بین المللی بوده و ممکن است برخی از قسمت های آن درباره کشورمان درست باشد و برخی هم درست نباشد اما در مجموع، ‌شاخص های قابل اتکایی هستند.
 
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از نظر امتیاز در شاخص ها پیشرفت داشتیم، ادامه داد: از پارسال تا امسال حدود دو نمره به نمره کشورمان افزوده شده اما رتبه ما چهار پله کاهش یافته، یعنی بهبود و سرعت فضای کسب و کار ما خوب نبوده و این نقص است.
 
وی با اشاره به اینکه بهبودهای حاصل شده در فضای کسب و کار ریشه در قوانین دارد، گفت:قانون ابزاری برای بهبود فضای کسب و کار است. دهقان با اشاره به اینکه جایگاه فعلی ما در محیط کسب و کار مناسب نیست، گفت: نبود هماهنگی و همکاری و الزام به اجرای قانون موجب شده است پیشرفت نکنیم.
 
دهقان دهنوی افزود: از طریق هیات مقررات زدایی که فراقوه ای و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی است برنامه هایی را آغاز کردیم و دستگاههایی مانند وزارت جهاد کشاورزی وارد تعامل با وزارت اقتصاد شده اند.
 
معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: مهلت تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان تابستان امسال است و اگر دستگاهی کار بارگذاری مجوزها را در سامانه مجوزهای وزارت امور اقتصادی و دارایی آغاز کرد با او همکاری می کنیم و اگر این کار را نکرد از ابزارهای قانونی هیات مقررات زدایی استفاده و با او برخورد می کنیم.
 
دهقان با بیان اینکه یکی از زیر سامانه هایی که در سامانه پیشخوان ملی مجوزهای کشور طراحی کردیم سامانه «دادور» است، ‌گفت: هر متقاضی کسب و کار در هر نقطه از کشور که با مانعی روبرو شود و احساس کند دستگاهی کارشکنی می کند یا خلاف ضوابط، مجوز او را نمی دهد می تواند در سامانه «دادور» اعلام شکایت کند.
 
وی ادامه داد: در مدت یک هفته، ‌استاندار یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوط آن استان موظف است پاسخ آن فرد را بدهد و این موضوع را به طور مرتب، ‌رصد و به شکایت ها رسیدگی می کنیم. ‌وزارت کشور هم در این زمینه همکاری خوبی دارد و باید در این زمینه بیشتر اطلاع رسانی شود.
 
دهقان با بیان اینکه شناسایی ۳۰ کسب و کار پُرتکرار کشور را آغاز کردیم، ‌گفت: کل فرآیند آنها از جمله شروع، ‌فرآیند ‌مجوزها و امتداد کسب و کار به صورت فرآیند مدون و داخل پنجره واحد در اختیار فعالان کسب و کار قرار دادیم و اجرای آن را به صورت آزمایشی در چند استان آغاز می کنیم و به کل کشور تسری خواهیم داد. بهبود فضای کسب و کار فرآیند مستمر است و هیچ وقت متوقف نمی شود و همه دستگاه ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *