RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

استارت آپ کرایه دوچرخه به زودی در تهران شروع به کار می کند

بیدود در پایتخت

۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۵/۲۷کد خبر: 254572
ایستانیوز:«بیدود» استارت آپی است که فرهنگ استفاده از دوچرخه را قرار است به زندگی شهری در تهران اضافه کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،قرار است به زودی در سیستم حمل و نقل پایتخت استارت آپ جدیدی فعال شود که با استارت آپ های فعال امروز که در این سیستم کار می کنند یعنی اسنپ، تپسی و.. یک تفاوت بزرگ دارد و آن «بیدود» بودنش هست. استارت آپی که در عین حال که به حمل و نقل می تواند خیلی کمک کند به محیط زیست هم آسیب وارد نخواهد کرد و سال های بسیار زیادی است در مهم ترین شهرهای جهان راه اندازی شده است. البته این استارت آپ در حالی در پایتخت راه اندازی خواهد شد که به اعتقاد کارشناسان هنوز زیر ساخت های مناسب برای آن به خوبی ایجاد نشده است. اما این استارت آپ جدید چیست؟
 
«بیدود» استارت آپی است که فرهنگ استفاده از دوچرخه را قرار است به زندگی شهری در تهران اضافه کند، اگرچه در چند سال گذشته طرح هایی برای استفاده از دوچرخه در سیستم حمل و نقل پایتخت مانند اجاره دوچرخه و ایجاد مسیرهای دو چرخه سواری در برخی از نقاط مرکزی شهر راه اندازی شده است ولی عملا این طرح ها همگی شکست خورده اند و حالا استارت آپ «بیدود» قرار است شانسی دوباره را امتحان کند. در این سیستم تمرکز اصلی روی اجاره دوچرخه ها خواهد بود به این شکل که شما می توانید از طریق دانلود برنامه ای خاص روی گوشی همراهتان در اولین گام روی نقشه نزدیک ترین نقاطی را که دوچرخه ها در آن مستقر هستند، پیدا کنید و در گام دوم هم از طریق بار کدی که روی گوشی و قفل هوشمند دوچرخه وجود دارد؛ آن را باز کند و تا مقصد دلخواهش رکاب بزند و در نهایت هم دوچرخه را کنار خیابان و در محلی مناسب رها کرده و دوباره قفل کند. کاربران این سیستم با پایان استفاده از دوچرخه نسبت به زمان و کیلومتر استفاده از دوچرخه مبلغی را باید به صورت اینترنتی پرداخت کنند.
 
از نکات جالب اپلیکیشن این استارت آپ اطلاعات جالبی است که بعد از هر بار استفاده از دو چرخه به کاربران می دهد که شامل میزان مسیر طی شده و کالری مصرفی هنگام رکاب ‌زنی است. این استارت آپ که قرار است از هفته آینده و همزمان با روز سه شنبه های بدون خودرو افتتاح شود، در حال حاضر تنها یک مدل دوچرخه را در اختیار افراد قرار می دهد ولی به گفته مسئولان آن قرار است در آینده ارائه دوچرخه‌های دنده‌ای و برقی هم به خدمات آن ها اضافه شود.
 
افو، استارت آپی موفق در جهان
 
در شرایطی به زودی خیابان های تهران شاهد فعالیت های استارت آپ اشتراک دوچرخه خواهد بود که این سیستم چند سالی است در بسیاری از کشورها فعال است و هم اکنون ستارت‌آپ به اشتراک گذاشتن دوچرخه اُفو (Ofo)، با ارزشی بیشتر از دو میلیارد دلار، موفق ترین در جهان محسوب می شود. این استارت آپ کار خود را از یکی از شلوغ ترین شهرهای جهان یعنی پکن شروع کرد و قصد دارد در 20 کشور دیگر جهان از جمله ژاپن، اسپانیا، فرانسه، آلمان و فیلیپین توسعه دهد. به گفته دای وی بنیان گذار این استارت آپ: «دوچرخه یک زبان مشترک جهانی دارد و اکثر مردم دنیا می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند. خیابان‌ها می‌توانند پر از دوچرخه‌های رنگی شوند.»
 
تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل نیز اخیرا برای ملاقات با آقای دان‌وی، راهی پکن شد و در روزی که این اتفاق افتاد، اپلیکیشن اُفو در اپل‌استور، به صدر محبوب‌ترین‌های چین آمد و بیش از نیم میلیون نفر آن را دانلود کردند.



برچسب‌ها:استارت آپ، بیدود
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *