RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

صعود قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ چقدر شد؟

پیش بینی بورس ؛ روزهای فرسایشی ادامه دارد؟

بنگاه‌های تولیدی گرفتار معضل مواد اولیه

حضور بیمه ملت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی تهران

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است

خبر مهم رئیس سازمان امور مالیاتی/این مشاغل ملزم به ارائه ترازنامه نیستند

ماجرای صف میلیونی متقاضیان وام ودیعه مسکن چیست؟

قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چاپیدن پول!

چرا پول ها از بورس فرار می‌کنند؟

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

قیمت‌ها با رقابت پایین می‌آید نه با سیستم تعزیراتی

خصوصی‌سازی واقعی به معنای تجاری‌سازی است

۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۲/۹کد خبر: 241516
ایستانیوز:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها در سایه رقابت اجرا می شود، گفت: قیمت ها با رقابت کنترل می شود و سیستم تعزیراتی دیگر کارآمد نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی( ایستانیوز)،عباس آخوندی در حاشیه نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش خصوصی حوزه راه و مسکن با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه ای با تشکل های حمل و نقلی و حوزه مسکن داشتیم که جلسه خوبی بود و حرفه‌ورزان مختلف مسائل را در حوزه های حمل و نقل و مسکن و شهرسازی مطرح کردند؛ در این میان با توجه به مبنایی که ما داریم، موضوع این هم اندیشی بحث و بررسی بزرگ شدن نقش بخش خصوصی در فعالیت های اقتصادی است. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی ادامه داد: منظور از بزرگ شدن لزوما اندازه اقتصادی شرکت ها نیست، بلکه این بخش در فرآیند تصمیم سازی شراکت داده شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید به حاکمیت قانون احترام بگذاریم، گفت: بحث دیگر در این زمینه، تجاری سازی فعالیت‌ها است. سیاست یارانه شکست خورده است، منظور من از خصوصی سازی، تجاری سازی است؛ به این معنا که باید عرضه کننده کالا و خدمت، قیمت را بهینه کند و آن را در بازار آزاد به فروش برساند. به تمام معاونت های وزارت راه و شهرسازی دستور دادیم تا فرآیند تجاری سازی را بررسی کنند.
 
وی درباره آزادسازی قیمت ها گفت: در برابر آزادسازی مقاومت زیادی شده است؛ یکی از مقاومت‌کنندگان نیز همین صدا و سیمایی ها هستند که سریعا در بحث آزادسازی، بدل آن را پیاده می کنند؛ بنابراین نمی شود بگوییم که باید خصوصی انجام شود ولی آزادسازی را نادیده گرفت.
 
آخوندی اظهار داشت: بحث دیگری که برای من مهم است، بحث رقابت است. با رقابت، قیمت ها پایین می آید نه با سیستم تعزیراتی. ما به رقابت اعتقاد داریم.
 
وزیر راه و شهرسازی یکی از مهمترین حوزه های این وزارت را پیگیری موضوع ریلی عنوان و تصریح کرد: در حوزه ریلی بحث اتصال شبکه های ریلی موجود به چشمه های بار را پیگیری کرده ایم. بحث دیگر رفع گلوگاه های ما در محدودیت شبکه است که در حال ۲، ۳ و یا ۴ خطه شدن هستند. همچنین اساسنامه شرکت حمل و نقل حومه ای را به هیات وزیران تقدیم کرده ایم.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *