RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

عقب‌گرد ۳۰۷ واحدی شاخص کل بورس

۱۵:۷ - ۱۳۹۷/۱/۱۸کد خبر: 239039
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با حجم معاملاتی پایین شاهد غلبه عرضه بر تقاضای فروش بود که پیشنهاد عرضه محصولات فولادی بر مبنای ارز مبادله‌ای در بورس کالا باعث شد تا گروه فلزات اساسی در عقب‌گرد نماگرهای امروز پیش‌رو باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 18 فروردین ماه 97 با کاهش 370 واحدی روی رقم 96 هزار و 779 واحد ایستاد.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 61 واحدی عدد 17 هزار و 272 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 461 واحدی به رقم  103 هزار و 494 واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 286 واحدی به رقم 68 هزار و 445 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 666 واحدی عدد 207 هزار و 668 واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 9 واحدی روی رقم یک هزار و 96 واحد ایستاد.
 
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با 72واحد ، ملی صنایع مس ایران با 57 واحد و مخابرات ایران با 31 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 109 واحد، تاپیکو با 69 واحد و پالایش نفت تهران با 40 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 142 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش 646 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 306 نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های آهنگری تراکتورسازی ایران، واحد صندوق سرمایه گذاری سپهر خبرگان نفت، کیسون و حق تقدم خرید سهام آن متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پارس الکتریک، حق تقدم خرید سهام گل‌گهر، حق تقدم خرید سهام داروسازی جابربن حیان، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، کیسون و حق تقدم خرید سهام آن بازگشایی شدند.
 
امروز همچنین 1.66 درصد از سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران از طرف کارگزاری آگاه به طور یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 375 تومان عرضه شد.
 
 امروز در بازار2 بورس تهران کمتر از 43 میلیون سهم بانک انصار به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان کد به کد شد.
 
در ایران ترانسفو نیز 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 8.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
 
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی کم‌حجم نخستین روز از معاملات در سومین هفته از سال جاری را آغاز کرد که انتشار پیشنهاد معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت در زمینه قیمت‌گذاری پایه فلزات اساسی در بورس کالا فضایی توأم از ترس و نگرانی در گروه فلزات اساسی و صنایع وابسته به آنها ایجاد کرد.
 
بر اساس این پیشنهاد عنوان شده تا بر اساس فرمول پیشنهادی برای تعیین قیمت پایه محصولات فولادی ارز مبادله‌ای مبنای قیمت‌گذاری قرار گیرد.
 
این پیشنهاد باعث شده تا امروز گروه فلزات اساسی به عنوان اصلی‌ترین گروه پیشرو در بازار به طور یکپارچه با ریزش قیمت‌ها مواجه باشد.
 
برخی کارشناسان معتقدند، در صورت مبنا قرار دادن ارز مبادله‌ای برای فرمول پیشنهاد‌ی محاسبه قیمت محصولات فولادی نه‌تنها به ایجاد رانت در بازار خارج از بورس خواهد انجامید، بلکه به کاهش درآمدهای شرکت‌های بزرگ فولادی و به تبع آن تهدید حقوق صاحبان سهام خواهد انجامید.
 
 آنچه این روزها در بازار سهام به خوبی لمس می‌شود، کم‌جان بودن نقدینگی و عدم گردش آن در سهم‌های مختلف از جمله در گروه‌های پیشرو است. بازاری که منتظر مشخص شدن دورنمای بازار ارز و همچنین تعیین تکلیف برخی اقدام‌ها در حوزه سیاست خارجی کشور است.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *