RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

در ماه های آینده

بازار بورس با تحولاتی چندانی رو به رو نخواهد شد

۹:۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵کد خبر: 235536
ایستانیوز:بازار بورس تهران از ابتدای امسال شاهد یک رشد نسبی بوده است و در طول سال ها بارها رکوردهایی را جا به جا کرده و حتی به شاخص کل ۱۰۰ هزار واحد هم نزدیک شده است، اما به طور کلی عباس آرگون کارشناس بازار سرمایه و بورس و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است که این رشد نسبی باتوجه به اینکه وابسته به پارامترهایی ناپایدار اقتصادی بوده است، نمی تواند چندان رشد آن چنانی داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، او می گوید:« رسیدن به شاخص 100 هزار واحد یک حد مقاوتی دارد و باتوجه به نوساناتی که در بازار ارز و... وجود دارد پیش بینی ها بسیار سخت شده است و از طرفی هم می بینیم که در این نوسانات ارزی شاخص ها در بازار بورس مقداری ریخته است و با این شرایط بعید به نظر می رسد که تحول چندانی را فعلا شاهد باشیم.»
 
او در ادامه می گوید:« رشد بازار سرمایه و بورس ما ناشی از رشد واقعی اقتصاد کشورمان نبوده است. در ماه های گذشته که رشد بازار را شاهد بودیم و حتی تا نزدیک به رکورد شکنی شاخص ها و رسیدن آن به 100 هزار هم رسیدیم؛ بیشترین تاثیرات را بر بازار افزایش قیمت ارز، کاهش سود سپرده ها و خروج سرمایه ها از بانک ها، رشد قیمت فلزات اساسی و قیمت جهانی نفت هم داشته است ولی نکته مهم این است که این رشدها همه در حوزه های خاصی اتفاق افتاده و این گونه نبوده که کل بخش های اقتصاد با رشد مواجه شوند و به همین خاطر هم می گویم که رشد کنونی ناشی از رشد واقعی اقتصاد کشور نبوده است.»
 
او در پاسخ به اینکه پیش بینی بازار در یک ماه آینده چگونه است و آیا در سال آینده هم بازار بورس به صورت کلی با رشد همچون امسال مواجهه خواهد شد، می گوید:« یک بخش از سود امسال به خاطر سود کلی شرکت ها بوده ، بخش دیگری از آن به افزایش تورم سالانه باز می گردد که اتفاقا این تورم بیش از این اضافه نشده بود؛ علاوه بر این هم موارد اثرا گذار دیگری همچون قیمت ارز و.. را هم که قبل از این مورد اشاره قرار دادم اثر گذاشته اند ولی بازهم تاکیدم بر این است که این بازده مثبت که اتفاق افتاده باتوجه به اینکه براساس رشد واقعی نیست اولا چندان نبوده و دوما هم می تواند ناپایدار باشد. بنابراین در این شرایط اگر بخواهیم اتفاق محسوسی رخ دهد باید شاهد رشد واقعی اقتصاد و بهبود شرایط کسب و کار باشیم تا بعد از آن رشد بازار سرمایه هم به صورت پایدار در کشور اتفاق بیفتد. به اعتقاد من باتوجه به این شرایط در ماه پایانی سال و سال آینده هم نباید منتظر تحولات خاصی بود مگر اینکه در اقتصاد کشور تحولی ریشه ای رخ دهد.»



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *