RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران بدلیل سود تسهیلات بانکی است

۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱کد خبر: 232214
ایستانیوز:عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی گفت: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران ناشی از نرخ سود تسهیلات بانکی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، محمدرضا نجفی منش با بیان این مطلب افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی بسیار ما را آزار می دهد بطوری که همتای ما در کشوری مثل چین یا ژاپن تنها ۳ درصد سود بانکی پرداخت می کند اما در ایران، نرخ سود تسهیلات با اسم ۱۸ درصد با اندکی تعویق به ۲۸ درصد خواهد رسید.
 
نجفی منش افزود: ۲۰ درصد قیمت خودرو در ایران فقط در نرخ سود تسهیلات بانکی آن خلاصه می شود و این در حالی است که تورم نیز سال به سال صنعت خودرو در ایران را از صحنه رقابت دور می کند.
 
وی با بیان اینکه نرخ ارز در ایران هرگز واقعی نبوده است، افزود: در ایران همیشه به منظور واردات برخی کالاها سعی بر این بوده که نرخ ارز را پائین نگه دارند در حالی که ما در اتاق بازرگانی طی محاسبه ای به این نتیجه رسیدیم که براساس قوانین ۴ و ۵ توسعه، نرخ ارز باید معادل تورم داخل و خارج تعدیل شود.
 
رئیس هیئت مدیره صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: حتی وجود ۱۰ درصد تورم در کشور هم به صنعت خودروسازی ایران آسیب جدی وارد می کند ضمن اینکه باید دامنه مقیاس تولید را در ایران وسعت بخشید و در صورت مهار نشدن این عوامل، تولید داخلی هرگز رقابت پذیر نخواهد شد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *