RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

دستگیری عاملان برداشت اینترنتی غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی

۱۳:۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۷کد خبر: 230162
ایستانیوز:رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از دستگیری افرادی که با بدست آوردن رمز دوم حساب اشخاص اقدام به برداشت اینترنتی به صورت غیر مجاز می کردند خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از برنا، سرهنگ " محسن محمودی " گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس اقدام به برداشت مبلغ 2 میلیارد و 540 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب بانکی وی کرده اند ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: در بررسی اولیه مشخص گردید ، متهمان با در اختیار داشتن اطلاعات و رمز های عبور ،مبالغی را طی چندین مرحله به صورت اینترنتی از حساب بانکی شاکی برداشت کرده اند که پس از انجام تحقیقات پلیسی و تخصصی در نهایت هویت واقعی افراد شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، دستگیر و به پلیس فتا دلالت گردیدند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: هنگام تحقیق از متهمان آنها ابتدا منکر هرگونه اقدام در زمینه بزه انتسابی خود شدند ولی با مشاهده ادله و مستندات مربوطه راهی جزء اقرار نیافتند در این خصوص یکی از متهمان عنوان کرد که با اعتماد کردن به دوستان و سادگی خود اقدام به افتتاح حساب نموده و با ایجاد فروشگاه اینترنتی و تحویل دادن رمز اینترنتی به دیگر متهمان از آنها مبالغی را به صورت ماهیانه دریافت می کرده و آگاهی از فعالیت غیر قانونی آنها نداشته است که پرونده پس از تکمیل جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.
 
سرهنگ محسن محمودی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیج عنوان به راحتی به دوستان و سایر افراد اعتماد نکنند چرا که اعتماد در فضای مجازی خساراتی را برای آنها در پی خواهد داشت در ضمن تغییر دوره ای رمز کارت های بانکی ضروری بوده و همچنین SMS بانک خود را فعال نمایید تا متوجه هر نوع تراکنش بانکی شود.
 
وی بیان کرد : بیشترین دلیل وقوع جرائم فضای مجازی عدم آگاهی است و برای جلوگیری از این رویدادها باید آگاه سازی اجتماعی مناسب ، توجه همشهریان به توصیه های پلیسی و آسیب پذیری فعالان و کنشگران اجتماعی در این فضا می باشد.
 
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های 2188756 ،110 موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل فرمائید.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *