RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

سایپا تکلیف "برلیانس" و "آریو" را مشخص کند

۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۹/۲۰کد خبر: 228054
ایستانیوز:سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری از ورود دو خودروی "آریو" و "برلیانس" در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با خودروسازی سایپا برای ورود دو خودروی آریو و برلیانس نهایی کردیم ولی به دلیل تغییر مدیریت در شرکت خودروسازی سایپا ، وقفه‌ای در این زمینه ایجاد شده است. در حقیقت کارهای لازم از جانب اتحادیه تاکسیرانی انجام شده و شرکت خودروساز بایستی هر چه سریعتر قرارداد را نهایی کند تا شاهد ورود این دو خودرو به ناوگان تاکسیرانی باشیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه سن فرسودگی تاکسی‌ها طبق مصوبه هیات وزیران ۱۰ سال است اظهار کرد: هر تاکسی که به سن ۱۰ سال برسد مشمول فرسودگی است و باید در طرح نوسازی شرکت کند. در حال حاضر نیز که درسال ۹۶ هستیم ، تاکسی‌هایی با ساخت سال ۸۶  مشمول فرسودگی می‌شوند. بنابراین این تاکسی‌ها نیز باید برای نوسازی مراجعه و ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: هیات وزیران سال گذشته طی مصوبه‌ای تکلیف کرد که تاکسی‌ها در همان سالی که به سن فرسودگی می‌رسند موظفند در همان سال هم جهت نوسازی مراجعه کنند.اگر جهت نوسازی مراجعه ای نشود شهرداری شهر مربوطه موظف است که پروانه فعالیت آنها را متوقف کند و اجازه فعالیت به آنها ندهند. قاعدتا وقتی تاکسی پروانه فعالیت نداشته باشد کارکرد آن هم غیرمجاز خواهد بود. البته سعی ما بر این است که در حال حاضر از اهرم‌های تشویقی در این موضوع استفاده کنیم. به عبارت دیگر درصورت عدم مراجعه تاکسی‌های فرسوده تا پایان سال قطعا محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.
 
سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری اضافه کرد: مالکان تاکسی‌های فرسوده بایستی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و در آنجا نیز با ورود به سایت مربوطه در فرآیند ثبت نام قرار گیرند. سپس بعد از تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات بانکی خودروی فرسوده خود را تحویل نمایندگی که مقرر است خودروی جایگزین را تحویل بگیرند داده و به صورت کلید به کلید خودروی جایگزین را تحویل بگیرند.
 
ضامنی در پایان گفت: در حال حاضر از ۷۹ هزار و ۳۴۹ نفر ثبت نامی در طرح نوسازی تاکسی فرسوده ، ۶۵ هزار و ۸۹۷ نفر ثبت نامشان را تکمیل کرده‌اند. همچنین ۵۸ هزار و ۱۲۵ نفر خودروی جایگزین را تحویل گرفته و۷هزارو ۶۷۴ نفر هم طرح اسقاط بدون جایگزین را انجام دادند. یعنی خودروی فرسوده را تحویل داده ولی خودروی جایگزین تحویل نگرفتند و از سامانه نیز خارج شدند.به عبارت دیگر حدود ۶۶ هزار دستگاه خودروی تاکسی فرسوده از رده خارج شده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:سایپا، "برلیانس"، "آریو"
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *