RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

چگونه شرکت بیمه مناسب را انتخاب کنیم؟

۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۷/۳۰کد خبر: 219992
ایستانیوز:یکی از مهم ترین مشکلات و چالش های متقاضیان خدمات بیمه ای انتخاب شرکت بیمه مناسب برای دریافت خدمات است و به دنبال معیارها و روش های مشخص و معینی مبتنی بر استانداردهای مالی در این رابطه هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، با اینکه معیار و روش انتخاب شرکت بیمه مناسب در ایران کمتر معرفی شده است اما بیمه مرکزی با ارائه اطلاعات مشخص و دوره ای درباره شرکت های بیمه، نمایندگان و ارزیابان خسارت و همین طور کارگزاران بیمه در پایگاه اینترنتی «اطلاع رسانی نظارت بیمه مرکزی» کمک شایان توجهی به متقاضیان خدمات بیمه ای می دهد.
 
برای انتخاب  شرکت بیمه مناسب در کنار سابقه فعالیت و تجربیات شخصی در حال حاضر دو معیار می‌توان معرفی کرد:
 
معیار اول: توانگری مالی شرکت بیمه
 
چنانچه شرکت های بیمه دارای توانگری مالی بالای ۱۰۰ باشند، شما به طور کلی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که شرکت بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارد.
 
معیار دوم: رتبه و میزان شکایت انجام شده توسط بیمه‌گذاران
 
در عملکرد سامانه شکایات بیمه‌گذاران اطلاعات زیر وجود دارد.
 
۱-  تعداد شکایات واصله از مردم از هر شرکت بیمه.
 
۲-  تعداد شکایات وارد و ناوارد از شرکت بیمه.
 
۳-محاسبه نسبت و سهم شکایات هر شرکت بیمه به تعداد بیمه‌نامه‌ها.
 
۴-متوسط مدت زمان پاسخگویی به شکایات هر شرکت در مقایسه با صنعت بیمه/ ایبنا 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *