RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

دکتر کاردگر در افتتاح ساختمان جدید سرپرستی شیراز :

سینرژی بانک، بورس و بیمه به توسعه نهادهای مالی می انجامد

۹:۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴کد خبر: 360641
ایستانیوز: دکتر ابراهیم کاردگر، نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه "ما" در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید سرپرستی شیراز بیمه "ما" ضمن ابراز قدردانی بابت حضور مقامات ارشد صنعت بیمه در این مراسم و ضمن تشکر از مساعدت اعضای هیات مدیره برای خرید ملک، درگذشت زنده یاد دولت ابادی را به جامعه بانکی کشور و علی الخصوص مدیران بانک ملت تسلیت گفت و افزود: در صنعت بانکداری کشور هیچ وقت جایگزینی برای افرادی مثل مرحوم دولت آبادی وجود نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، وی گفت: بیش از 12 سال از حضور بیمه "ما" در صنعت بیمه کشور می گذرد و امروز جزء شرکت های خوب صنعت بیمه است.
 
در بدو ورود چند نقطه ضعف داشتیم که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب موفق به حل این مشکلات شدیم.یکی از این نقاط ضعف، کمبود شعب ملکی بود که با خرید چندین ملک در چندین استان، دارایی های شرکت را افزایش دادیم. نکته بعدی، تلاش برای حضور یک نهاد مالی دیگر در کنار بانک ملت بود که این موضوع هم با همکاری مرحوم دولت ابادی میسر شد.
 
کاردگر با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه بیمه مرکزی و بانک مهر بابت راه اندازی فروش اعتباری بیمه گفت: در سال های گذشته تلاش کردیم نهاد مالی بیمه را به بانک متصل کنیم که تفاهم نامه مذکور، مهری بر صحت و درستی ایده ما در سال 97 بود . چون ما اعتقاد داریم کار، کار درستی است و باید در اقتصاد کشور رخ دهد تا توسعه اقتصادی کشور تسهیل شود. امروز خوشحالم که ادبیات این اعتبار از طریق صنعت بیمه وارد اقتصاد کشور شده است و ما به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه در طرح فرابیمه، بدون ضامن و به صورت غیرحضوری، از تسهیلات بانکی برای خرید بیمه نامه استفاده کردیم.
 
نایب رییس هیات مدیره بیمه "ما" خاطرنشان کرد: ما معتقدیم شرکت بیمه ای که در این شرایط اقتصادی موفق به انجام کار بازرگانی و فروش بیمه بازرگانی می شود پشتوانه فنی بالایی دارد. فروش بیمه بازرگانی ملزم به سوداوری است ، برای کسب این سوداوری دو کار اساسی باید انجام شود. اول، محصول جدید بیمه ای طراحی شود و دوم اینکه باید بر مبنای فناوری اطلاعات باشد.
 
ما در بیمه "ما" این دو موضوع را همزمان اجرایی کردیم و یک مزیت نسبی هم داشتیم که سهامدار بانکی ما همسو و همراه با ما حرکت کرد. ما بانک ملت رو اهرم قرار دادیم و  با محوریت فناوری اطلاعات محصول بیمه های زندگی فروختیم، با الهام از فرابانک ملت فرابیمه "ما" را تولید کردیم و بدون هیچ تبلیغاتی موفق به فروش بیمه شدیم که طبق امار منتشره، در رشته بیمه های عمر اندوخته دار رتبه سوم صنعت را کسب کردیم . گرچه معتقدم با احتساب بودجه، امکانات و سرمایه انسانی میتوانیم شرکت را هم رده مقام اول بدانیم.
 
کاردگر افزود: ما همچنین چندین محصول آماده برای اقدام داریم که با همت بانک ملت و شخص اقای دولت ابادی به ثمر نشستند.در  این محصولات  در صدد حذف تورم از بیمه های عمر بوده و قصد داشتیم با حضور مرحوم دولت ابادی از انها رونمایی کنیم  که متاسفانه مقدور نشد.
 
مدیرعامل بیمه "ما" افزود: امروز همه بر این موضوع تاکید دارند که صنعت بیمه یک نهاد مالی است  و یکی از  سه رکن تاثیرگذار در اقتصاد است. درخواست من از مسئولین اقتصادی کشور این است که صنعت بیمه را به عنوان نهاد مالی به رسمیت شناخته  و به عنوان گره گشای مشکلات اقتصادی بپذیرند. امروز اگر نهادهای مالی دوشادوش یکدیگر باشند و سینرژی بین بانک ،  بیمه و بورس بوجود بیاید، به توسعه نهادهای مالی می انجامد.
 
سوال بزرگ این روزهای کشور این است: چرا نمی توانیم جلوی تورم را بگیریم؟ چون نهادهای مالی کشور به صورت جزیره ای عمل می کنند در صورتی که بزرگترین و تاثیرگذارترین متغیر در رشد پول، رشد اقتصادی و کاهش تورم، نرخ بهره است.
 
بیمه های زندگی با نرخ بهره تنظیم می شود. بورس با نرخ بهره مدیریت می شود و بانک ها با نرخ بهره سپرده گیری می کنند، بنابراین صنعت بیمه به کمک بیمه های عمر می تواند سیاست های مالی فرسوده کشور را به چالش بکشاند و این موضوع فقط با همراهی بانک و بورس امکانپذیر است.
 
مدیرعامل بیمه "ما" در انتها گفت: با استناد به آمار 9 ماهه بیمه مرکزی مشخص می شود که بیمه "ما" از حیث حق بیمه تولیدی 2.7 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که این مقدار برای رشته زندگی 8 درصد بوده است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *