RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

چرا ناترازی تجاری در سال ۱۴۰۲ رکورد زد؟

چگونه ارزش پول خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

جزییات دریافت وام حرکت بانک رفاه

خریداران طلا توجه کنند

چرا میلیاردرها از مالیات بر عایدی سرمایه هراس دارند؟

افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی

شاخص رشد پول کاهش یافت

به مردم وام نمی‌دهید،پول‌ها را بین دولتی‌ها پخش می‌کنید

دیدار هیئت‌رئیسۀ کانون بازنشستگان بانک صادرات با مدیرعامل بیمه سرمد

روزگاه سیاه بازار سهام در سالگرد تاریک‌ترین روز!

ارزش سهام عدالت چقدر شد ؟

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تازه وارد جدید فرابورس امروز قیمت خورد

۱۸:۸ - ۱۳۹۶/۶/۱۲کد خبر: 209961
ایستانیوز:معاملات فرابورس ایران روز جاری با افزایش حجم و ارزش معاملات و عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان به پایان رسید.
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)؛ امروز یکشنبه ۱۲ شهریورماه معامله‌گران اقدام به دادوستد بیش از ۳۹۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال کردند که در مقایسه با روز گذشته با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه بود. ‌
 
همچنین در جریان بازار ۱۵ درصد از سهام شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان با قیمت هر سهم ۱۲ هزار و ۲۰۰ ریال در بازار دوم کشف قیمت شد.
 
شاخص کل فرابورس اما پس از چند روز صعود در نزدیکی یک واحد افت کرد تا در ارتفاع ۹۵۲ واحدی بایستد. عمده بار منفی بر آیفکس از جانب نماد «ذوب» رقم خورد در حالی که سه نماد «دماوند»، «زاگرس» و «خراسان» تا سطح یک واحد تاثیر مثبت این نماگر داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.
 
سهامداران امروز در مجموع بازارهای اول و دوم نیز ۱۳۵ میلیون سهم به ارزش ۵۲۷ میلیارد ریال را معامله کردند که بالاترین حجم معاملاتی در نماد «ذوب» با معامله ۴۶ میلیون سهم به ارزش ۴۲ میلیارد ریال و بیشترین ارزش دادوستد سهام در نماد «گکوثر» با نقل و انتقال ۱۶.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰۱ میلیارد ریال رقم خورد.
 
نگاهی به تابلو نمادهایی که بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرند نیز نشان می‌دهد به ترتیب نمادهای «اوان»، «شلیا» و «ساینا» تا سطح حداکثر ۵ درصد بیشترین رشد قیمت و نمادهای «فولای»، «کاسپین» و «شتوکا» تا سطح ۵.۶ درصد بالاترین افت قیمتی را به ثبت رساندند. در همین حال نمادهای «ذوب»، «اوان» و «شتوکا» نیز به ترتیب سه نماد پربازدید معاملات امروز شناخته شدند.
 
از سوی دیگر سهامداران بازار پایه معاملات امروز را با خرید و فروش ۱۴۸ میلیون سهم به ارزش ۲۰۱ میلیارد ریال خاتمه دادند.
 
امروز مدیریت عملیات بازار و اعضا فرابورس ایران در قالب پیام ناظر اطلاع داد: بر اساس زمانبندی اعلام شده مطابق با مصوبه مورخ ۲۵ / ۵ / ۹۶ کمیته درج فرابورس، نمادهای معاملاتی شرکت‌های رهشاد سپاهان، پرمیت و اعتباری توسعه در پایان معاملات فردا دوشنبه مورخ ۱۳ / ۶ / ۹۶ متوقف می‌شوند. همچنین بر اساس طبقه‌بندی جدید در تابلو پایه ج، نمادهای معاملاتی شرکت‌های مذکور به تابلو پایه ج منتقل می‌شوند و از دوشنبه مورخ ۲۰/ ۶ / ۹۶ آماده انجام معامله در این تابلو هستند.
 
از طرفی سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت بیش از یک میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال را دست به دست کردند که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی در اختیار اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم قرار گرفت.
 
بیش از ۹۷۷ میلیارد ریال از ارزش معاملات روز جاری نیز به دادوستدهای انجام شده در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله اختصاص داشت. بیش از ۱۰۷ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۹۷۷ میلیارد ریال در ETF ها دست به دست شد که صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.
 
در نهایت تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز معاملات امروز را با خرید و فروش ۸۶ هزار ورقه تسه به ارزش حدود ۶۷ میلیارد ریال پشت سر گذاشت. قیمت این اوراق در همان محدوده قیمت‌ روزهای گذشته یعنی دامنه ۷۶۴ هزار تا ۷۹۱ هزار ریال قرار داشت.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *