RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

شیوه فعلی قیمت‌گذاری خودروهای داخلی صحیح نیست

۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۴/۱۳کد خبر: 201327
ایستانیوز:نماینده مردم اصفهان در مجلس با انتقاد از شیوه کنونی قیمت گذاری خودرو گفت: ورود شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو کار صحیحی نیست .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،حمیدرضا فولادگر  با اشاره به جلسه روز گذشته شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو اظهار داشت: تا زمانی که صنعت خودرو رقابتی نشود این مسئله ادامه خواهد داشت و هر سال شاهد کشمکش‌ها بر سر قیمت خودرو خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه، خودروسازان باید خود قیمت محصولاتشان را تعیین کنند، افزود: شیوه فعلی قیمت‌گذاری خودروهای داخلی صحیح نیست و شورای رقابت نباید به این شکل در قیمت‌گذاری خودرو ورود کرده و به عنوان یک نهاد حاکمیتی برای هر خودرو تک تک قیمت مشخص کند.
 
فولادگر ادامه داد: شورا باید دستورالعملی برای قیمت خودرو تعیین کند و خودروسازها براساس این دستورالعمل خود قیمت محصولاتشان را مشخص کنند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این روش پس از آنکه خودروسازها قیمت را مشخص کردند نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت باید نظارت لازم را انجام دهند.
 
یادآور می شود، در جلسه عصر دیروز  شورای رقابت موضوع تقاضای ایران‌خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصولاتشان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای شورا با رشد قیمت برخی خودروهای پرتیراژ موافقت کردند.
 
 بر این اساس حداکثر افزایش قیمت پراید و تیبا یک تا ۱.۵ درصد و در مورد سمند و پژو ۲.۵ درصد به تصویب شورای رقابت رسید.
 
مصوبه شورای رقابت بر اساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو و با توجه به معیارهایی همچون کیفیت خودرو، بهره‌وری و قیمت تمام شده و نرخ تورم بخشی صادر و برای اجرا به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.
 
 طبق مصوبه شورای رقابت قیمت پراید و تیبا حدود ۱۵۰ هزار تومان و قیمت پژو و سمند حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.  شرکت‌های خودروساز بر اساس دستورالعمل شورای رقابت قیمت جدید محصولاتشان را به مردم اعلام خواهند کرد.
 
 به گزارش ایبنا ،قیمت‌گذاری شورای رقابت در مورد خودروهایی که قیمت آنها کمتر از ۴۵ میلیون تومان است و از بازار انحصاری برخوردارند، صورت گرفت.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *