RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ریال یکماهه ۲۵ درصد بی ارزش شد

نشست مدیر عامل بیمه آسیا با مسئولان سرپرستی استان اصفهان

عمر کروکی های کاغذی به پایان رسید

انتصابات در بانک ایران زمین

بانک ملی ایران باید به یک سوپرمارکت خدمات مالی تبدیل شود

بازار سرمایه با چالش مالیاتی در لایحه بودجه مواجه شده است؟

غول بدهی جهان را می‌بلعد؟

خروج بافت را از بن‌بست اشتغال

ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از شرکت صادر‌کننده نمونه کشوری

مولدسازی مبهم سرخابی‌ها

نرخ سود بین‌بانکی صعودی شد

روش دریافت وام ۲۰۰ میلیونی میعاد بانک سینا

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

بیمه تعاون مبنای تحول در صنعت بیمه

دلیل افزایش عجیب قیمت طلا مشخص شد

بیمه آتش سوزی را با تخفیف ۴۵ درصدی از بیمه ملت بخرید

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

روز سرنوشت‌ساز بیت کوین

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

چه کسانی، با چه شرایط و قیمتی می توانند برای خودرو ثبت نام کنند؟

اعلام دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در سال ۹۹

۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۲/۲۲کد خبر: 306202
ایستانیوز:دولت برای محدود کردن شرایط خرید تا احقاق حقوق مصرف کننده واقعی خودرو تلاش کرده است و مکانیزم قرعه کشی برای عادلانه تر شدن روند فروش به کمک آمده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سرانجام در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار شیوه دستورالعمل فروش خودرو از سوی خودروسازی ها مورد بحث قرار گرفت. رشد افسارگسیخته قیمت انواع خودرو در بازار آزاد در دو ماه گذشته از سال 99 در حالی رخ می داد که دولت تصمیمی برای چگونگی فروش خودروسازان بزرگ نگرفته بود. در این دوره قیمت پراید به بیش 70 میلیون تومان رسید هرچند مسئولان از رکود معاملات در بازار می گفتند. حالا با تعیین دستورالعمل قیمت خودرو امید به شکست قیمت ها در بازار تقویت شده است و معاون وزیر صنعت هم در حاشیه جلسه امروز به مردم هشدار داده به فضای هیجانی توجه نکنند چراکه قیمت ها شکسته می شود.
 
اما قرار است خودروی خودروسازان در چه بازه زمانی، با چه شرایطی و به چه افرادی فروخته شود؟
 
به گفته صادق نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت «فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو از این پس خواهد بود، بنابراین 60 درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می یابد و مابقی نیز در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش واگذار می شود.در فروش فوق العاده حداکثر سه ماهه خودرو به دست متقاضی خواهد رسید، بنابراین سایت فروش خودرو یک هفته باز است و همه می توانند ثبت نام کرده و واریز وجه کنند؛ بنابراین صرفا مصرف کنندگانی که در سه سال گذشته در فرآیند فروش شرکتها حضور نداشته باشند اجازه ثبت نام دارند».
 
به گفته نیارکی اگر تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از خودروها باشد، برای تحویل خودرو فرایند قرعه کشی انجام می شود. مراجع نظارتی این فرایند را رصد می کنند. افرادی که واریز وجه کرده و نام آنها در قرعه کشی وارد نشده است، می توانند وجه خود را دریافت کرده یا در فروش های بعدی آن را مورد استفاده قرار دهند.
 
اما شرایط متقاضیان چیست؟ ثبت نام برای تحویل خودرو با کد ملی انجام می شود و به هر کد ملی یک خودرو فروخته خواهد شد. به متقاضیان زیر 18 سال خودرو فروخته نمی شود. به گفته عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار «متقاضیانی که در سه سال گذشته با کد ملی خود اقدام به خرید کرده اند، اجازه خرید خودرو ندارند».  
 
براساس گفته های مسئولان حاضر در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار، دولت برای محدود کردن شرایط خرید تا احقاق حقوق مصرف کننده واقعی خودرو تلاش کرده است و مکانیزم قرعه کشی برای عادلانه تر شدن روند فروش به کمک آمده است. هم چنین به گفته رضا شیوا، رییس شورای رقابت در سال جاری قیمت خودروهای شرکت ایران خودرو 10 درصد و قیمت خودروی های شرکت سایپا 23 درصد بیشتر می شود.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *