RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

متغیر های بورس تهران صعود کردند

۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۴/۴کد خبر: 200847
ایستانیوز:امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات درصدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، در داد و ستدهای روز یک شنبه بورس تهران سهامداران بیش از 917 میلیون برگه سهم ، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در یک هزار و 957 میلیارد ریال در 30 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
 
گفتنی است امروز از هفت شاخص برتر بورس، فقط شاخص بازار دوم منفی شد. شاخص کل بورس با 12 واحد رشد به رقم 78 هزار و 665 رسید. شاخص بازار اول نیز 41 واحد رشد کرد. اما شاخص بازار دوم 159 واحد افت کرد.
 
گفتنی است امروز نمادهای فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و چادرملو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که نمادهای مپنا، ارتباطات سیار ، تاپیکو و ایران خودرو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.
 
همچنین امروز گروه های فلزات اساسی، خودرو و کانه های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات درصدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.
 
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معدنی دماوند، معادن بافق، لاستیکی سهند، فرآوری مواد معدنی، سخت آژند، سرما آفرین و قند شیرین خراسان بود.
 
در مقابل نمادهای حق تقدم نساجی بروجرد، شیر پاستویزه پگاه خراسان، دارویی لقمان، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، گروه صنایع بهشهر ایران و گلتاش با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرارگرفتند.
 
در جریان معاملات امروز سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام سخت آژند، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک سایپا، سهام مس شهید باهنر و لوله و ماشین سازی ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل دادند.
 
این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهامداران برای خرید سهام حمل ونقل بین المللی خلیج فارس، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، سهام صنایع جوشکاب یزد و سیمان مازندران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کردند.
 
در پایان معاملات امروز مخابرات با معامله 576 میلیون سهمی به ارزش یک هزار و 123 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *