RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

استقبال بورس از پیروزی روحانی

رشد ۷۳۳ واحدی شاخص بورس

۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۲/۳۰کد خبر: 198544
ایستانیوز:معامله‌گران بورس تهران امروز همزمان با اعلام نتایج اولیه آرای ریاست‌جمهوری شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات و سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بودند، بازاری که با وجود انباشت تقاضا شاهد معاملاتی متعادل در کلیت معاملات بازار سهام بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران، در پایان معاملات امروز شنبه 30 اردیبهشت ماه 96 با افزایش 733 واحدی به رقم  81 هزار و 77 واحد دست یافت.
 
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 251 واحدی عدد 17 هزار و 673 واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 968 واحدی به رقم  88 هزار و 593  واحد دست یافت.
 
شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 373 واحدی به رقم  56 هزار و 158  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2401  واحدی عدد  180 هزار و 309  واحد را به نمایش گذاشت.
 
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 11 واحدی به 927  واحد رسید.
 
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 144 واحد، گروه سایپا با 58 59 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 54  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
 
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 14 واحد ، پتروشیمی پردیس با 11 واحد و  توسعه معادن و فلزات با 2 واحد کاهش ، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
 
 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 331 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 14 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 54 هزار و 48  نوبت داد و ستد بود.
 
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، ملی سرب و روی ایران،‌سیمان فارس، حمل و نقل توکا، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، صکوک اجاره صبیر و صکاشی، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، حق تقدم خرید سهام گروه فن‌آوا، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، فارسیت اهواز از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان صوفیان، بیمه ما، ایران یاسا تایر و رابر، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و  حق تقدم خرید سهام آن، فرابورس ایران، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر، سیمان ممتازان کرمان، تولیدی لنت ترمز ایران، سیمان فارس نو، متوقف شدند.
 
 امروز در بازار 2 بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد اندکی بیش از 85 میلیون سهم پتروشیمی خارک، به ارزش بیش از 127 میلیارد تومان در محدوده صفر تابلو کد به کد شد. کمتر از 40 میلیون سهم پتروشیمی مارون اما به ارزش بیش از 127 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت.
 
همچنین 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. در لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی اما 7.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 14 میلیون تومان کد به کد شد. 
 
طی معاملات امروز بورس تهران در حالی به استقبال معاملات رفت که با اعلام نتایج اولیه آراء ریاست جمهوری شاهد سبزپوش نماگرهای منتخب این بازار بود. همزمان در گروه خودرویی‌ها نیز با وجود تداوم عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی اما این گروه همچنان با اقبال خریداران سهام به پشتوانه حضور حقیقی‌ها در این گروه است.
 
در گروه پالایشی‌ها نیز امروز در حالی معاملاتی متعادل در شیب صعودی قیمت‌ها در این گروه دنبال شد که حجم معاملات سهام چندان چشمگیر نبود. در میانه معاملات امروز در حالی عرضه‌های تدریجی سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی ادامه داشت که حمایت سهامدار عمده هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در بسته شدن قیمت پایانی این سهم روی 2.5 درصد مثبت باعث شد تا شاخص کل بورس روی پله 81 هزار واحدی همچنان بایستد. 
 
 امروز بازار سهام بازاری متعادل و پرتقاضا بود که با وجود تداوم تدریجی عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی در شیب صعودی به کار خود پایان داد. بازاری که در آستانه فصل مجامع و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان به دنبال امیدهای تازه برای ترسیم چشم‌انداز اقتصاد سیاسی ایران بر اساس برنامه‌های 100 روزه رئیس‌جمهور دولت دوازدهم است.



برچسب‌ها:شاخص بورس
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *