RSS
امروز سه شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

صعود قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ چقدر شد؟

پیش بینی بورس ؛ روزهای فرسایشی ادامه دارد؟

بنگاه‌های تولیدی گرفتار معضل مواد اولیه

حضور بیمه ملت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی تهران

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است

خبر مهم رئیس سازمان امور مالیاتی/این مشاغل ملزم به ارائه ترازنامه نیستند

ماجرای صف میلیونی متقاضیان وام ودیعه مسکن چیست؟

قیمت طلا امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

چاپیدن پول!

چرا پول ها از بورس فرار می‌کنند؟

واکاوی پرونده «روز سیاه بورس»

بازنشستگان نقش مهمی در تمدن سازمانی بیمه ایران دارند

پذیرش شرکت‌ها در فرابورس مشروط شد

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

تصمیم‌گیری مهم ۲ بانک برای آینده پرسپولیس

آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟

چرا سود سهام عدالت کامل واریز نشد؟

ارز مسافرتی اربعین چقدر است؟

رونمایی از پرداخت الکترونیکی سبز در کشور

رشد ۱۰۴درصدی سود سال ۹۵ایران کیش

۱۲:۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳کد خبر: 193932
ایستانیوز: بر اساس پیش بینی ها، سودخالص شرکت ایران کیش برای سال ۹۵ در حدود مبلغ ۳۷ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در دو مرحله تعدیل مثبت به ۷۶ میلیارد تومان افزایش یافت که به گفته مدیر عامل ،شرکت کارت اعتباری ایران کیش توانسته در سه سال متوالی تعدیل سود بالای ۱۰۰ درصد را در این شرکت محقق کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، مدیرعامل ایران کیش گفت: این شرکت در کارگروه خلاقیت و کارآفرینی یک ایده را تبدیل به واقعیت کرده است که نام آن "سولار پی" نام دارد و با رونمایی این خدمت امکان شارژ باطری‌های کارت‌خوان‌های فروشگاهی سیار این شرکت باانرژی خورشیدی فراهم‌شده است.
صادق فرامرزی در نشست خبری مدیران ایران کیش که با حضور، احمد هادی پور- معاون طرح و برنامه، فرهاد وکیلیان- معاون توسعه بازار، پیمان طبری – معاون فناوری اطلاعات و دیگر مدیران شرکت کارت اعتباری ایران کیش برگزار شد، افزود: "سولارپی" یک ابزار سبز در حوزه پرداخت است و شرکت کارت اعتباری ایران کیش برای اولین بار در کشور تأمین انرژی موردنیاز برای پرداخت الکترونیکی را از سیستم انرژی خورشیدی تأمین می‌کند.
وی تصریح کرد: این محصول در حال حاضر به‌صورت پایلوت عملیاتی شده است و این شرکت سعی دارد با تجاری‌سازی این محصول و کاهش قیمت آن درنهایت این محصول تجاری را به بازار پرداخت کشور عرضه کند.
فرامرزی اذعان داشت: شرکت کارت اعتباری ایران کیش در دو سال گذشته با تأکید بر استانداردسازی و بهبود شاخص‌ها توانسته در سال ۹۵ از سوی سازمان ملی بهره‌وری در شاخص سود، رتبه اول و از منظر رشد سریع نیز از سوی مدیریت صنعتی در همایش صد برند برتر مقام اول را به دست آورد.
وی افزود: نکته حائز اهمیت همزمانی این دو عملکرد بوده است زیرا در این‌ بین یک پارادوکس وجود دارد که شرکت قادر به حل آن شده، ازاین‌رو زمانی که یک شرکت در حاشیه سود رتبه اول را کسب می‌کند به معنای فروش بیشتر محصولات است و دستیابی به رشد سریع نیز حاصل کنترل هزینه عملیاتی است که به همزمانی این دو به‌راحتی میسر نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش با اشاره به بحران این شرکت در سال ۹۴، گفت: در ۱۹ اکتبر سال گذشته به‌صورت یک‌باره ۱۶۰ هزار کارت‌خوان فروشگاهی این شرکت از کار افتاد و این اتفاق در هر شرکتی می‌تواند به‌منزله شکست آن باشد ولی به لطف خداوند این مشکل در این شرکت در مدت ۴۰ روز رفع شد.
فرامرزی با اشاره به دریافت جایزه تعالی در سال گذشته از سوی این شرکت، گفت: این شرکت در جایزه تعالی نیز در سال گذشته موفق به کسب نشان تعهد به تعالی سازمانی شد و امسال نیز توانست نشان دوستاره این جایزه را کسب کند که موفقیت بزرگی است.
وی یادآور شد: شرکت کارت اعتباری ایران کیش همچنین در بخش هوش تجاری نیز در کشور رتبه نخست را کسب کرده و بر این اساس می‌تواند در نیمه اول سال آینده بانفوذ در رفتار پرداختی مشتریان و طراحی خدمات جدید پاسخگوی نیاز آنان باشد.
فرامرزی در پایان نیز به تعدیل مثبت سود این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: شرکت کارت اعتباری ایران کیش توانسته در سه سال متوالی تعدیل سود بالای ۱۰۰ درصد را در این شرکت محقق کند.
رسوخ در رفتار پرداخت مشتریان ایران کیش
پیمان طبری، معاون فناوری اطلاعات شرکت ایران کیش نیز در این نشست گفت: سال ۹۵ برای شرکت ایران کیش بخصوص در حوزه فناوری اطلاعات سال بسیار مهمی بود زیرا یکپارچه‌سازی، استانداردسازی و افزایش کیفیت سیستم ‌ها به‌منظور جلب اعتماد مشتریان در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در کنار این اهداف بحث مهم برند سازی و رسوخ به رفتار پرداختی در زندگی دارندگان کارت در دستور کار این شرکت قرار گرفت ازاین‌رو اعتقادداریم دارندگان کارت، یک رفتار پرداختی مشخص دارند و این شرکت می‌خواهد، این رفتار را با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت به‌سوی این شر کت جذب کند.
طبری افزود: مزیت این شرکت در این مسیر، ارائه سلوشن های تکمیلی و وابسته به هم برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم این شرکت ارائه دستگاه پرداخت CNG بود، که این شرکت موفق شد به‌عنوان اولین و تنها شرکت پرداخت الکترونیک در جایگاه‌های CNG، دستگاه‌های پرداخت قرار دهد و این دستگاه اکنون به‌صورت پایلوت در جایگاه شهید همت عملیاتی شده و برای توسعه این محصول، منتظر تصمیم شرکت گاز هستیم.
طبری خاطرنشان کرد: این دستگاه این امکان را دارد که در پمپ‌های بنزین هم استفاده شود و مهم‌ترین امکان آن، این است که مجهز به استاندارد PCI و مجوز بانک مرکزی و درعین‌حال CNG را نیز اخذ کرده است و استاندارد IP۵۵ را نیز پاس کرده است و به‌صورت رنگی و لمسی ارائه‌شده است.
مذاکره با سه شرکت بزرگ برای صدور کارت‌های وفاداری
معاون فناوری اطلاعت ایران کیش اعلام کرد: تمرکز این شرکت در سال آینده بر روی کارت‌های وفاداری است و در این بخش با ایساکو، بیمه سرمد و سامسونگ مذاکراتی انجام داده است و با رعایت تمام مسائل امنیتی بانک مرکزی و شرکت شاپرک قادر به ارائه این کارت هستیم.
طبری با اشاره به شعار اکوسیستم پات در سال ۹۵، گفت: تمام شرکت‌های پرداخت الکترونیک از چهار درگاه در سیستم پرداخت خود استفاده می‌کنند که عبارت است از، درگاه پرداخت اینترنتی، پایانه‌های فروشگاهی، درگاه تلفن همراه و کیوسک‌های پرداخت ازاین‌رو شرکت ایران کیش در قالب یک اکوسیستم تمام این خدمات پرداخت را ارائه می‌کند.
وی افزود: این شرکت با ایجاد یک زیرساخت قوی از منظر شبکه‌ای و کیفیت محصول، امروز مدعی است که یکی از بهترین سوئیچ‌های پرداخت را در اختیار دارد.
طبری یادآور شد: شرکت ایران کیش با کمترین میزان قطعی و بالاترین کیفیت در ارائه خدمات سعی در جلب رضایت مشتریان دارد و در کنار شعار اکوسیستم پات، محصولاتی را نیز عرضه کرده است.
پاتسی ابزار پرداخت حمل‌ونقل تاکسی
معاون فناوری اطلاعات شرکت ایران کیش گفت: محصول پاتسی این شرکت که سیستم حمل‌ونقل را تحت پوشش قرار داده و با همکاری پیمانکار داخلی دستگاهی را طراحی و تولید کرده است که در داشبورد دارندگان خودرو قرارگرفته و همچنین می‌تواند با قرارگیری در محل ضبط ماشین، علاوه بر ایفای نقش ضبط در نقش های دفترچه تلفن، تاکسی متر به یک سیستم پوز متصل شود
وی به محصول جدید دیگری به‌عنوان ام پوز ایران کیش اشاره کرد و گفت: هر ایرانی می‌تواند صاحب یک ام پوز باشد ازاین‌رو مواردی را که شرکت شاپرک در این بخش به‌عنوان موارد امنیتی ارائه کرده است را شرکت ایران کیش در ارائه این محصول پشت سر گذاشته و منتظر اخذ مجوز نرم‌افزاری این محصول از سوی بانک مرکزی هستیم.
طبری یادآور شد: ایران کیش جزو معدود شرکت‌های پرداخت الکترونیک است که دستگاه پوز را به همراه یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه می‌دهد و منجر به کاهش قیمت و افزایش ضریب اطمینان می‌شود و این دستگاه به‌زودی به بازار عرضه و همره با آن نام این محصل نیز رونمایی می‌شود.
وی در ادامه به اپلیکیشن پات اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن نمونه مشابه با سایر رقبا است که در حال حاضر در قالب اندروید عرضه‌شده و مجوز IOS آن‌هم زودی اخذ می‌شود.
طبری همچنین به خدمت "ای شاپ "این شرکت که جزو اکوسیستم پات است، اشاره کرد و گفت: این اپلیکیشن در بخش پرداخت قبوض و خرید شارژ و پرداخت اقساط بیمه ایران ارائه خدمت می‌کند و این شرکت یکی از پی اس پی هایی است که در کنار بانک تجارت موفق شده است خدمات ارزنده‌ای را به بیمه ایران ارائه کند.
رونمایی از طرح آسان خرید با مشارکت بانک تجارت
وی از رونمایی پروژه آسان خرید این شرکت با مشارکت بانک تجارت خبر داد و گفت: جزئیات این طرح از سوی بانک تجارت اعلام می‌شود.
وی در خاتمه با اشاره به آخرین دستاورد این شرکت در سال ۹۵، اظهار داشت: شرکت ایران کیش در این پروژه قرار است وارد رفتار مشتریان در حوزه پرداخت شود و برای این طرح برنامه گسترده‌ای در سال ۹۶ دارد.
سرآمدی در حوزه پرداخت هدف شرکت ایران کیش است
هادی پور، معاون طرح و برنامه شرکت ایران کیش نیز در این نشست بابیان عملکرد این شرکت در سال ۹۵، گفت: این شرکت بر اساس سند راهبردی که برای آن تعیین‌شده با برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت، مسیر خود را در صنعت پرداخت شناسایی و با اطمینان خاطر در این مسیر گام برداشته وبرمی دارد.
وی افزود: بر اساس مأموریت چشم‌انداز و اهداف کلان این شرکت و برنامه‌های عملیاتی آن در سال جاری و سال‌های آتی شرکت ایران کیش باهدف، سرآمدی در صنعت پرداخت، اقداماتی انجام و پروژه‌های در دستور کار قرار داده است.
هادی پور تصریح کرد: این شرکت در صنعت پرداخت، در سه سال گذشته شاهد رشد خوبی بوده و از منظر کمی در بین ۱۲ شرکت پرداخت الکترونیک از منظر تعداد پذیرندگان فعال در صنعت رتبه سوم و از منظر تعداد تراکنش بر سکوی پنجم ایستاده است.
وی ادامه داد: همچنین از منظر مبلغ تراکنش در این بخش رتبه دوم را به دست آورده که این سه شاخص عمده‌ترین شاخص‌هایی است هرماه از سوی شرکت شاپرک اعلام می‌شود.
معاون طرح و برنامه شرکت ایران کیش اظهار داشت: نکته حائز اهمیت شاخص مبلغ تراکنش‌ها در ابزارهای پذیرش این شرکت است که نسبت خوبی را به خود اختصاص داده که عامل جذب بانک‌ها برای عقد قرارداد با این شرکت بوده است.
وی افزود: ازاین‌رو به نسبت سایر رقبا این شرکت به پذیرندگانی خدمات ارائه می‌دهد که مبالغ تراکنش‌های دستگاه‌های آن‌ها بالاتر بوده و این عملکرد برای بانک‌های طرف قرارداد با این شرکت به علت جذب نقدینگی و رسوب بالا بسیار مهم است.
هادی پور بابیان این‌که این شرکت توجه جدی به کار سیستماتیک و استانداردسازی دارد گفت: از دو سال گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف موفق به اخذ چند ایزو شده‌ایم و در حوزه آموزش ایزو ۱۰۰۱۵، در حوزه مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ و در حوزه فناوری اطلاعات ایزو ۲۰۲۷۰۰ را کسب کرده‌ایم.
وی در خاتمه افزود: شرکت ایران کیش در سال آینده نیز به جهت مشتری مداری و ارایه خدمات کیفی، قصد اخذ ایزو ۱۰۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۰۴ را دارد وبه منظور تحقق این هدف با برنامه ریزی های انجام شده، امیدواریم در سال آینده در کوتاه مدت بتوانیم آن را عملیاتی سازی کنیم.
رشد ۲۶۷ درصدی در حوزه سرانه مبلغ تراکنش های اینترنتی
فرهاد وکیلیان، مدیر طرح و توسعه بازار شرکت ایران کیش در این نشست گفت: بازار در سال ۹۵، بسیار رقابتی برای شرکت های پرداخت الکترونیک بود از این رو فعالیت در آن نیز به تبع دشوار بود به دلیل این که بانک ها و شرکت ها، سرمایه گذاری های سنگینی در حوزه های پرداخت الکترونیک کرده بودند.
وی افزود: با توجه به این که وضعیت بانک ها به لحاظ رسوب و سپرده گذاری ها دستخوش تغییراتی شده بود ازاین رو توجه به حوزه پرداخت الکترونیک در این بازار بسیار زیاد بود ولی با توجه به تمامی شرایط، شرکت ایران کیش توانست، شاهد بهبود در شاخص های خود باشد.
وکیلیان تصریح کرد: شرکت ایران کیش در حوزه های پایانه های فروش که یکی از اصلی ترین فعالیت های این شرکت، در سنوات گذشته بوده و توانسته در دو سال اخیر نیز با حفظ بازار سنتی، با نصب و راه اندازی دستگاه های کارتخوان فروشگاهی جدید در این بخش با رشد مواجه بوده است.
معاون طرح و توسعه بازار شرکت کارت اعتباری ایران کیش خاطر نشان کرد: در حال حاضر به لحاظ سرانه تعداد تراکنش نسبت به سال ۹۳ با رشد ۵۲ درصدی و نسبت به سال ۹۴ با افزایش ۲۴ درصدی مواجه شده ایم که این شاخص به معنای، متوسط تراکنش به صورت ماهانه بر روی هر دستگاه پایانه فروش است.
وکیلیان خاطر نشان کرد: در شاخص مبلغ تراکنش که یکی از مزیت های رقابتی و جاذبه های این شرکت برای بانک های طرف قرارداد است نیز این شرکت در سال جاری به نسبت سال ۹۳ با رشد ۲۶ درصدی وبه نسبت سال ۹۴ با افزایش ۲۱ درصدی مواجه شده است. به گزارش ایبِنا، وی با اشاره به رشد ۲۶۷ درصدی در حوزه سرانه مبلغ تراکنش های اینترنتی ، گفت:در هر یک از پایانه های این شرکت ماهانه در حدود مبلغ ۲۲ میلیون تراکنش صورت گرفته است.
وکیلیان با اشاره به بانک های طرف قرار داد این شرکت، گفت: این شرکت در حال حاضر با ۱۳ بانک و  موسسه مالی و اعتباری مجاز قرارداد، دارد و به طور قطع تعداد بانک های طرف قرار داد این شرکت در سال آینده افزایش می یابد  ضمن اینکه  امیدواریم این رقم به بیش از ۵۰ درصد کل بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز برسد.
وی در پایان گفت: در سال آینده این شرکت با تمرکز بر درگاه های و اپلیکیشن های تلفن همراه، همچنین در حوزه صدور کارت های وفاداری نیز حضور فعال خواهد داشت.
رکورد ۹۴ درصدی تعمیرات و نگهداری های پیشگیرانه پذیرندگان ایران کیش
موسوی، معاون امور پذیرندگان شرکت کارت اعتباری ایران کیش در این نشست گفت: بر اساس سند چشم انداز و اهداف از پیش تعیین شده این شرکت، در سال ۹۵ نصب ۲۸۵ هزار دستگاه پایانه فروش را در دستور کار داشتیم که تا امروز ۹۳ درصد این هدف با نصب ۲۷۷ هزار فقره دستگاه عملیاتی شده و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل عملیاتی شود.
موسوی تصریح کرد: سرعت نصب پایانه های فروشگاهی از سوی متقاضیان در دوسال گذشته از میانگین چهار روز، در سال جاری به ۲,۲ روز رسیده و این شرکت تاکنون ۸۷۷ هزار پایانه فروشگاهی نصب کرده است.
وی اذعان داشت: این شرکت از منظر تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه، قبل از بروز حوادث به مشتریان هر دوماه یکبار مراجعه و به پذیرندگان سرویس ارائه می کند و بر اساس آمار از سال ۹۴ که نشانگر موفقیت ۷۷ درصدی در این بخش بوده این رقم در پایان سال ۹۵ با ۱۷ درصد رشد به ۹۴ درصد رسیده است و ۶ درصد باقی مانده نیز به دلیل جابجایی و نداشتن اطلاعات از پذیرندگان تحقق نیافته است.
معاون امور پذیرندگان شرکت کارت اعتباری ایران کیش خاطر نشان کرد: ارائه خدمات آنی به مشتریان از طریق تماس تلفنی و دیگر راه های ارتباطی در سراسر کشور اکنون به صورت میانگین به ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه رسیده در حالی که این میانگین زمانی در سه یال پیش ۱۲ ساعت بوده است.
موسوی یاداور شد: با توجه به افزایش ۲۷۷ هزار فقره ای تعداد پایانه فروش این شرکت، افزایش چندانی در نیروی انسانی این شرکت ایجاد نشده که دلیل اصلی آن، به کار گیری روش های انگیزشی و افزایش بهره وری کارکنان در کل کشور بوده است.
پیش بینی سود ۶۰۷ ریالی برای هر سهم ایران کیش در سال ۹۶
اطمینان، معاون مالی شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز در این نشست گفت: بر اساس پیش بینی ها، سودخالص این شرکت برای سال ۹۵ در حدود مبلغ ۳۷ میلیارد تومان و سود هر سهم نیز ۲۸۵ ریال بود ولی با اقدامات انجام شده در شرکت در دو مقطع زمانی شاهد تعدیل مثبت و افزایش سود در سال ۹۵ بودیم.
وی افزود: در مرحله اول سود این شرکت از مبلغ ۳۷ به ۶۵ میلیارد تومان رسید و سود هر سهم نیز از ۲۸۵ ریال به ۵۸۱ ریال با افزایش ۷۶ درصدی رسید.
اطمینان تصریح کرد: همچنین در مرحله دوم سود از ۶۵ به ۷۶ میلیارد تومان افزایش یافت ودر این مرحله نیز نسبت به پیش بینی قبلی با ۱۶ درصد تعدیل سود مواجه شدیم که در مجموع نسبت به پیش بینی اولیه برای سال ۹۵ با رشد ۱۰۴ درصدی مواجه شدیم.
وی ادامه داد: سود عملکرد سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴ حدود ۵۸ درصد و نسبت به سال ۹۳ در حدود ۱۳۹ درصد با سرمایه یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومانی با رشد بوده است ضمن اینکه سود هر سهم در سال جاری به ۵۸۱ ریال رسید.
اطمینان در خصوص پیش بینی سود سال ۹۶ نیز گفت: در سال ۹۶ پیش بینی می شود ۶۰۷ ریال سود با رشد ۲۸ درصدی در درآمدها برای هر سهم محقق شود و همچنین سود خالص این شرکت برای سال ۹۶، مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این شرکت برای سومین سال متوالی با تعدیل سود مثبت روبرو بوده است از این رو عملکرد این شرکت رو به رشد و با ثبات بوده است.
اطمینان با اشاره به روند رشد نرخ سود این شرکت در بازار سرمایه، اظهار داشت: روند نرخ سود سهام این شرکت با توجه به تغییرات بازار سرمایه با ثبات بوده و همواره یک حاشیه سود مناسب برای سهامداران این شرکت محقق شده است ودر سال ۹۵ به نسبت سنوات گذشته توانستیم حاشیه سود بالایی را برای سهامداران کسب کنیم.
وی یادآور شد: در سال ۹۵ افزایش سرمایه شرکت کارت اعتباری ایران کیش از ۱۳۱ میلیارد تومان به ۲۰۰ هزار میلیارد رقم خورد که با برگزاری مجمع در خردادماه سال آینده این روند عملیاتی می شود.
اطمینان گفت: این شرکت در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ سهامدار دارد که ۹۳ درصد بخش حقوقی و ۷ درصد سهام این شرکت در دست سهامداران حقیقی قرار دارد و از لحاظ تعداد دو هزار و ۳۰۰ سهامدار حقیقی و ۷۸ سهامدار حقوقی وبا ۹۳ درصد سهم دارد.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *