RSS
امروز جمعه ، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

چالش افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایام نوروز

۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳کد خبر: 193913
*حسین مقدس / پژوهشگر و کارشناس صنعت بیمه
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بیمه‌گران نیز همچون سایر دستگاه‌های کشور از طریق افزایش طرح‌های تخفیفی گوناگون سعی در افزایش و جلب رضایت مردم برای ورود به سال نو دارند. شاید به نوعی بیشترین اطلاع شهروندان درخصوص تخفیفات قابل اعطا مربوط به بیمه‌های اتومبیل باشد. اما حقیقت آن است که بیمه‌گران برای تمامی رشته‌های بیمه‌ای همچون بیمه‌های آتش‌سوزی، حوادث، عمر، اتومبیل و بسیاری از رشته‌های دیگر در این ایام، طرح‌های ویژه‌ای را در نظر می گیرند.
 طرح‌های تخفیفاتی که بعضا تا 70 درصد هم می‌رسد. این کار شرکت‌های بیمه که در راستای تعامل هرچه بیشتر با مردم در ایام نوروز است، علاوه بر عرضه ارزان‌تر بیمه از طریق کاهش ملموس دریافت حق بیمه نهایی، آشنایی و افزایش آگاهی شهروندان با انواع مختلف بیمه و کاربرد آن در زندگی روزمره را به همراه خواهد داشت. در اینجا به جهت شکل‌گیری فرهنگ بیمه و پذیرش آن در میان مردم، شرکت‌های بیمه هرسال وظیفه خود را انجام داده و همواره برای اثبات برادری خود پیش‌قدم هستند. اما مردم سهم بیشتری در این میان برعهده دارند و آن پذیرش بیمه نه به‌عنوان یک هزینه، بلکه به‌عنوان یک نیاز اساسی و همیشگی است.
یکی از مناسب‌ترین شیوه‌های پذیرش بیمه در میان شهروندان می‌تواند «چالش بیمه‌ای» باشد. چالشی که می‌تواند از یکسو منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور توام با ارتقای فرهنگ بیمه و افزایش آگاهی شود و از سوی دیگر باعث ایجاد حاشیه امن برای هموطنان از طریق افزایش پذیرش مسوولیت آنان در قبال حوادث وارده به یکدیگر یا حوادث ایجاد شده برای خودشان باشد که در نهایت به نفع صنعت بیمه کشور است و برنده نهایی آن تمام مردم خواهند بود. بهترین فرصت اجرای آن نیز در ایام سفرهای نوروزی است. چرا که در این ایام بار سفرهای برون‌شهری هموطنان به مراتب بیش از ایام دیگر سال است. چالش در آگاهی از تهیه بیمه‌نامه بدنه برای خودرویی که با آن قصد ورود به جاده را داریم یا چالش تهیه بیمه‌نامه آتش‌سوزی برای خانه‌های خالی از سکنه در ایام تعطیلات که خطراتی نظیر سرقت یا آتش‌سوزی آن را تهدید می‌کند و بسیاری از خطراتی که در کمین است و ما از کنار آنها ساده عبور می‌کنیم.
اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، استقبال شهروندان هر جامعه از بیمه و میزان بیمه‌پذیر بودن آنها نشان‌دهنده واقعی ضریب نفوذ بیمه در آن جامعه است. این معیار یکی از عوامل مهم برای سنجش و ارزیابی عملکرد صنعت بیمه در هر جامعه به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد آگاهی و میزان استقبال شهروندان از طرح‌های ویژه بیمه‌گران در ایام نوروز، نقش بسزایی در توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور دارد. این مهم از طریق اجرای یک چالش فرهنگی همگانی با کمترین هزینه، تبعات مثبت بسیاری را برای مردم و صنعت بیمه به همراه خواهد داشت. هرچند در کنار این تعامل دوطرفه نباید از نقش رسانه ها به‌عنوان ابزاری برای ارتقای آگاهی عمومی غافل بود./ دنیای اقتصاد 
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه، ضریب نفوذ
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *