RSS
امروز پنج شنبه ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

طرح «زوج و فرد» حذف شد؟

سناریو‌های پیش‌روی مستاجران در سال ۱۴۰۳

قیمت‌ جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ به پایین ترین حد می رسد

جهان ثروتمند ۵۰۰ میلیارد دلار «بدهی اخلاقی» به کشورهای فقیر دارد

فعلاً بازار سهام توان آغاز روند صعودی ندارد

روزگار سخت حقوق بگیران

این حساب ها تجاری محسوب می شود

یورو رکورد زد

پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد

عرضه صکوک مرابحه ۲۰۰ میلیارد تومانی

فصل شگفت‌انگیز بیمه‌های مسئولیت بیمه پارسیان با تسهیلات و طرح‌های متنوع

دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آغاز پذیره‌نویسی چهارمین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات

تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت

کم‌ اثرترین کار رئیس کل بانک مرکزی

موبایل خود را بیمه کنید

حسین احمدی/کارشناس بیمه
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹کد خبر: 299290
ایستانیوز:این روزها بیمه کردن تلفن همراه در حال تبدیل شدن به یک عمل رایج بین مردم است. به‌علت افزایش قیمت و ارزش تلفن همراه، این دغدغه به‌وجود آمده که مردم همانند سایر دارایی‌های خود با تلفن همراه برخورد کنند، به زبان ساده‌تر می‌توان گفت که قیمت تلفن‌های همراه بعضاً تا ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است!! شرکت‌های مختلف ضوابط و قوانین مربوط به‌خود را برای پوشش این نوع بیمه در نظر می‌گیرند.
بیمه کردن تلفن همراه همانند بیمه کردن خودرو و سایر اقلام و لوازم دیگر است. شرکت‌های بیمه در ازای دریافت یک حق بیمه مشخص اقدام به تحت پوشش قرار دادن دستگاه تلفن همراه ما می‌کنند و بیمه گر تعهد می‌کند در مقابل خسارت‌های ناشی از حوادث، تلفن همراه را تحت پوشش قرار دهد. در این بیمه نامه سعی شده مواردی تحت پوشش بیمه باشند که تحت پوشش گارانتی شرکت تولید‌کننده موبایل نیستند و یکی از دلایل استقبال از این نوع بیمه نامه‌ها همین مسائل است.
از جمله مواردی که عموماً در شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه و نمایندگی‌های آنها تحت پوشش نیست می‌توانیم به چند مورد کلی اشاره کنیم:
1- خرابی تلفن همراه در اثر استفاده از باتری یا هرگونه لوازمی که توسط شرکت سازنده مورد تأیید نیست 2- تعمیر شدن موبایل توسط افراد غیرمجاز 3- سهل‌انگاری مالک تلفن همراه( مثل افتادن گوشی از دست و شکستن اجزای آن). 4- سرقت گوشی 5- خرابی ناشی از حادثه غیرمترقبه نظیر سیل، آتش‌سوزی، زلزله و...
بنابراین زمانی که تلفن همراه خود را بیمه می‌کنیم پوشش‌هایی که تحت پوشش گارانتی نیستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم. پوشش‌های بیمه ای که تلفن همراه را تحت پوشش قرار می‌دهد شامل:
1- بیمه سرقت موبایل و تبلت 2- نفوذ مایعات و آب خوردگی 3- ضربه فیزیکی و شکستن(سقوط از ارتفاع ) 4-  سیل و زلزله 5- نوسانات ولتاژ برق
از استثنائات بیمه تلفن همراه به چند مورد مبهم آن اشاره می‌کنیم: خسارت‌های اساسی قاب دستگاه، لوازم جانبی (باتری، شارژر و هندزفری) و مشکلات ناشی از عدم رجیستری (ثبت سریال گوشی)، که تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.
بیمه تلفن همراه در واقع سرویسی است که به موجب آن شما می‌توانید با خیال راحت از تلفن همراه خود استفاده کنید و مطمئن باشید که بروز هرگونه حادثه یا خرابی در دستگاه تلفن همراه توسط شرکت بیمه گر به‌صورت رایگان تعمیر و هزینه معادل آن پرداخت می‌شود. فراموش نکنید بیمه تلفن همراه به مراتب سرویس بهتری نسبت به گارانتی است و قبل از خرید بیمه تلفن همراه به شرایط و ضوابط و نحوه پوشش دهی شرکت‌ها دقت کنید، چون هر شرکت ضوابط و قوانین خاص خود را برای این خدمت دارد.
 

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه، موبایل
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *