RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

کارت بانکی بهتر است یا کیف پول الکترونیکی؟

۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۸کد خبر: 189756
ایستانیوز:مهم‌ترین کارکرد کیف پول امکان انجام پرداخت‌های خرد به صورت سریع و حذف مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است این در حالی است که به دلیل عدم فرهنگسازی بیشترین حجم تراکنشهای خرد از طریق کارتهای بانکی صورت میگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،احمد هادی پور معاون طرح و برنامه شرکت ایران کیش در پاسخ به این پرسش که چرا از کیف پول الکترونیک در صنعت پرداخت الکترونیک استقبال نشده است؟ به بانکداری الکترونیک گفت: مهمترین کارکرد کیف پول الکترونیک امکان انجام پرداختهای خرد به صورت سریع و رفع مشکلات در دسترس نبودن پول خرد است این درحالی است که در صنعت پرداخت کشور بیشترین حجم تراکنشهای خرد از طریق کارتهای بانکی انجام میشود و به همین علت نیاز به کیف پول احساس نمیشود.
معاون طرح و برنامه شرکت ایران کیش در ادامه افزود: مشتری در کشور ما تراکنش هزار تومانی را هم با کارت بانکی انجام میدهد به همین علت کیف پول الکترونیک در مقوله رقابت با کارتهای بانکی نمیتواند موفق عمل کند در نتیجه شرکتهای ارایه دهنده خدمات و ابزارهای الکترونیک باتوجه به این مسایل کار چندانی نمی توانند انجام بدهند.
هادی پور در این رابطه ادامه داد: به نظر می رسد که رقابت صنعت پرداخت کشور با صنعت پرداخت جهانی در حوزه کیف پول الکترونیک منطقی نباشد.
وی بااشاره به بزرگترین تفاوت ما با سایر کشورهایی که در حوزه کیف پول الکترونیک موفق عمل کرده اند گفت: در کشورهای دیگر پذیرنده هایی که دستگاه کارتخوان بر روی آنها نصب شده است مجبور هستند کارمزد خود را به مرکز ارایه دهنده خدمات بدهند به همین خاطر به خدماتی نظیر کیف پول روی می آورند که بتوانند از طریق آن خدمات خرد ارایه دهند و کارمزد کمتری پرداخت کنند، اما در ایران در قبال این خدمات کارمزدی از سوی مشتری دریافت نمی شود به همین خاطر برای پذیرنده تفاوتی ندارد کارت بانکی مشتری را پذیرش بکند یا کیف پول الکترونیک مشتری.
معاون طرح و برنامه شرکت ایران کیش همچنین تصریح کرد: فرهنگ رایج استفاده از کارت بانکی در عدم استقبال از کیف پول الکترونیک بی تاثیر نیست، عدم فرهنگ ‌سازی برای تغییر رفتار شهروندان از مهم‌ترین دلایل توسعه نیافتن کیف پول الکترونیکی در کشور  است.
هادی پور در پاسخ به پرسش خبرنگار بانکداری الکترونیک مبنی بر اینکه کیف پول الکترونیک در چه شرایطی مورد استقبال قرار می گیرد گفت: اگر کیف پول در حوزه ای به کار گرفته شود که ارزش افزوده ای برای مشتری داشته باشد، از آنجا که در حال حاضر مجموعه شبکه پرداخت نمی تواند این ارزش افزوده را به دارندگان کارت بانکی ارایه دهد، کیف پول در چنین شرایطی می تواند بازار را به دست گیرد و گسترش پیدا کند.
وی در پایان با اشاره به قوانین موجود در حوزه پول الکترونیک گفت: آیین نامه نظام های پرداخت مبتنی بر کیف پول الکترونیک (کیپا)  و سامانه پرداخت الکترونیک سیار (سپاس)  توسط بانک مرکزی تدوین و به بانکها ابلاغ شده است، همچنین طراحی کیف پول را بانک مرکزی و شاپرک انجام داده اند اما نسخه نهایی هنوز اجرا نشده است و در آینده نزدیک توسط بانک مرکزی ابلاغ می شود.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *