RSS
امروز دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

اثرات مثبت خصوصی سازی واقعی

۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱کد خبر: 187427
ایستانیوز: اجرای صحیح خصوصی سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی می تواند در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی موثر باشد و درآمدهای کشور را افزایش دهد، به شرط آن که خصوصی سازی از مسیر درست خود صورت بگیرد و بخش خصوصی واقعی فعال شود و نه شبه دولتی ها روی کار بیایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش بهره وری یکی از اهداف اصلی خصوصی سازی شرکت های دولتی بود که در دولت یازدهم این امر محقق شده است.
 
در چند سال اخیر خصوصی سازی از راه درست خود انجام و بسیاری از معضلات اقتصادی همچون بیکاری مرتفع و اقتصاد پویاتر از گذشته شده است.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از شادا، یکی از حوزه هایی که دولت یازدهم در بحث خصوصی سازی همواره بر آن تاکید داشته و دارد، "بحث واگذاری سهام به بخش خصوصی واقعی" است؛ یعنی عرضه و فروش سهام یا دارایی به عموم متقاضیان. در حالی که دولت یازدهم همواره بر بهبود عملکرد خود در این حوزه نسبت به دولت های قبل تاکید داشته، با نگاهی دقیق به آمار موجود می توان به تفاوت عملکرد در این دو مقطع زمانی پی برد.
 
به گفته قوامی، عدالت اقتصادی که امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آرمان‌های پیشرفت اقتصادی در کشور مطرح می‌شود از مسیر حرکت به سوی خصوصی‌سازی با محوریت بهره‌وری به منظور شکل‌گیری بهتر رقابت پذیری و حضور صحیح در فرآیند جهانی شدن بهترین و معقول‌ترین راه به نظر می‌رسد.
 
بنابراین بهره‌وری را باید به‌عنوان مناسب‌ترین معیار سنجش رویکرد و عملکرد صحیح فرآیند خصوصی‌سازی شناخت که اجرای صحیح آن رونق اقتصادی کشور و عدالت اقتصادی و افزایش توان رقابت‌پذیری سازمان‌ها را به ارمغان خواهد آورد. دولت یازدهم توانسته است در این زمینه به اهداف اصل 44 قانون اساسی نزدیک شود.
 
بهره‌وری بهترین معیاری است که می‌تواند برای اولویت بندی و رتبه بندی سازمان‌های دولتی آماده برای واگذاری در نظر گرفته شود، زیرا شاخص‌های بهره‌وری ابزارهای بسیار مناسبی برای بررسی شرایط فعلی هر یک از سازمان‌ها است.  نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: با استفاده از آنها می‌توان سازمان‌هایی را برای واگذاری ها انتخاب کرد که با توجه به شرایط موجود در جامعه و نیز در موقعیت‌های بین‌المللی با کمترین بحران مواجه شده است. ضمن اینکه با کمترین مخاطرات احتمالی به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌شود و از طرف مردم با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد و همچنین احتمال شکست در امر واگذاری و بازگشت دوباره به زیر مجموعه سازمان‌های دولتی نیز از بین خواهد رفت.
 
اجرای صحیح خصوصی سازی و اصل 44 قانون اساسی می تواند در کاهش وابستگی  به درآمدهای نفتی موثر باشد و درآمدهای کشور را افزایش دهد، به شرط آن که خصوصی سازی از مسیر درست خود صورت بگیرد و بخش خصوصی واقعی فعال شود و نه شبه دولتی ها روی کار بیایند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *