RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

بخشنده‌ ترین بانک های ایرانی

۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲کد خبر: 359257
ایستانیوز: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و ۸۶۱ همت تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده که حدود ۱.۵ درصد آن مربوط به بخشش مجدد بدهکاران بانکی بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بانک مرکزی تازه‌ترین گزارش مربوط به تسهیلات پرداختی بانک‌های کشور را به تفکیک امهالی و غیرامهالی منتشر کرده است.
 
تسهیلات امهالی به معنای این است که به بدهکاران برای بازپرداخت تسهیلات بدون لحاظ کردن جریمه تاخیر، فرصت دوباره داده می‌شود.
 
براساس گزارش اکوایران، طبق قانون این فرصت تنها یک‌بار و به مدت ۵ سال امکان‌پذیر بوده و بانک‌ها می‌توانند به دو حالت این فرصت را به بدهکار بدهند:
 
    یکی ادامه قرارداد فعلی با کمک تقسیط یا تمدید قرارداد
 
    حالت دوم به صورت انعقاد قرارداد جدید، در قالب تجدید یا تبدیل قرارداد.
 
بر اساس این گزارش ۶ بانک هیچگونه تسهیلات امهالی را به ثبت نرسانده اما ۲۳ بانک دیگر طی ۹ ماهه نخست امسال به بیش از ۱۱۸ هزار بدهکار بانکی برای بازپرداخت ۵۷.۵ همت بدهی فرصت، دوباره دادند.
کاهش بخشش بدهکاران بانکی در پایان پاییز
 
بررسی جزییات داده‌ها نشان می‌دهد که در آذر ماه امسال، حدود ۱.۳۴ درصد کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها را تسهیلات امهالی تشکیل داده که معادل ۷ همت بوده است.
 
در نهمین ماه امسال بانک‌های ملی، سپه، پست بانک، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، سامان، سرمایه، سینا، آینده، دی، شهر، گردشگری، ایران زمین، پاسارگاد و خاورمیانه تعداد ۱۰ هزار و ۹۳۶ فقره تسهیلات به ارزش ۷ همت را امهال کردند.
 
تعداد و ارزش تسهیلات امهالی بانک‌های یاد شده در آذر ماه نسبت به ماه قبل هرکدام به ترتیب بیش از ۱۷ و ۴ درصد کاهش داشته که نشان از تمایل کمتر بانک‌ها به بخشش بدهکاران بانکی بوده است.
بخشنده‌ترین بانک ها
 
بر اساس آمارهای بانک مرکزی طی ۹ ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و ۸۶۱ همت تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده که حدود ۱.۵ درصد آن مربوط به تسهیلات امهالی بوده است.
 
بررسی‌ها سهم تسهیلات امهالی از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها نشان می‌دهد، بانک گردشگری بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.
 
بانک گردشگری طی ۹ ماهه نخست امسال ۹.۴ همت تسهیلات پرداخت کرده که حدود ۷ درصد آن مربوط به تسهیلات امهالی به ارزش ۶۳۹ میلیارد تومان است.
 
بانک‌های پست بانک و توسعه تعاون با سهم ۶.۷ و ۶.۵ درصدی تسهیلات امهالی از کل تسهیلات پرداختی طی دوره مورد بررسی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
 
از سوی دیگر بانک پاسارگاد در میان بانک‌های کشور کمترین میزان از تسهیلات پرداختی خود را به وام‌های امهالی اختصاص داده است.
 
این بانک طی ۹ ماهه نخست امسال از ۶۳۴ همت تسهیلات پرداختی خود کمتر سهم بسیار ناچیزی را به تسهیلات امهالی اختصاص داده که تنها ۲ فقره به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان بوده است.
بیشترین و کمترین بانک‌ها در امهال تسهیلات
 
در میان بانک‌های کشور بانک ملت با امهال بیشترین میزان تسهیلات در جایگاه نخست قرار دارد.
 
بانک ملت طی دوره مورد اشاره حدود ۸۴۴ هزار فقره وام پرداخت کرده که بیش از ۲۰ هزار فقره آن که معادل ۱۲.۱ همت بوده را در فهرست تسهیلات امهالی به ثبت رسانده است و به بدهکاران فرصت مجدد جهت بازپرداخت تسهیلات داده است.
 
پس از بانک ملت، بانک‌های تجارت و صادرات بیشترین سهم از تسهیلات امهالی شبکه بانکی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بانک‌های تجارت و صادرات هرکدام به ترتیب با پرداخت ۱۱.۳ و ۶.۹ همت در رتبه‌‌ها دوم و سوم بیشترین تسهیلات امهالی قرار گرفته دارند.
 
کمترین تسهیلات امهالی نیز مربوط به بانک سرمایه بوده، به طوری که این بانک طی ۹ ماهه نخست امسال، تنها ۲۲ فقره وام به ارزش ۲۷۱ میلیون تومان را امهال کرده است.
 
همچنین بانک‌های کارآفرین، قرض‌الحسنه مهر، اقتصاد نوین، قرض‌الحسنه رسالت، بانک مشترک ایران و ونزوئلا و موسسه اعتباری ملل طی دوره مورد اشاره، هیچ تسهیلات امهالی را به ثبت نرسانده‌اند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *