RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

فرصت دوباره به ۱۰۷ هزار بدهکار بانکی

۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۹/۲۴کد خبر: 357803
ایستانیوز: طی هشت ماهه نخست امسال به بیش از ۱۰۷ هزار بدهکار بانکی برای بازپرداخت ۵۰ همت بدهی فرصت دوباره داده شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، آخرین جزئیات مربوط به تسهیلات پرداختی بانک‌ها به تفکیک امهالی و غیرامهالی از سوی بانک مرکزی منتشر شد.
 
تسهیلات امهالی به معنای این است که به بدهکاران برای بازپرداخت تسهیلات بدون لحاظ کردن جریمه تاخیر، فرصت دوباره داده می‌شود.
 
طبق قانون این فرصت تنها یک‌بار و به مدت ۵ سال امکان‌پذیر بوده و بانک‌ها می‌توانند به دو حالت این فرصت را به بدهکار بدهند، یکی ادامه قرارداد فعلی با کمک تقسیط یا تمدید قرارداد و حالت دوم به صورت انعقاد قرارداد جدید، در قالب تجدید یا تبدیل قرارداد.
 
بر اساس این گزارش که داده‌های مربوط به تسهیلات امهالی و غیرامهالی به تفکیک ۲۹ بانک‌ طبقه‌بندی شده، در هشت ماهه نخست امسال به بیش از ۱۰۷ هزار بدهکار بانکی برای بازپرداخت ۵۰ همت بدهی فرصت دوباره داده شده است.
رشد ۲۰ درصدی تسهیلات امهالی
 
بررسی آمارها حکایت از این دارد که در آبان ماه امسال، معادل ۱.۵ درصد کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها را تسهیلات امهالی تشکیل داده که معادل ۷.۴ همت بوده است.
 
در هشتمین ماه امسال بانک‌های ملی، سپه، پست بانک، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، صادرات، تجارت، ملت، رفاه، سامان، سرمایه، سینا، آینده، دی، شهر، گردشگری، ایران زمین و خاورمیانه تعداد ۱۳ هزار و ۱۷۸ فقره تسهیلات به ارزش ۹.۴ همت را اهمال کردند.
 
تعداد تسهیلات امهالی بانک‌های یاد شده در آبان ماه نسبت به ماه قبل تغییر قابل توجهی نداشته اما ارزش این تسهیلات حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.
خودداری ۷ بانک از بخشش بدهکاران
 
طی هشت ماهه نخست امسال بیش از سه هزار و ۳۳۴ همت تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده که حدود ۱.۵ درصد آن مربوط به تسهیلات امهالی بوده که بانک ملت با امهال بیشترین تسهیلات در جایگاه نخست قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، به لحاظ ارزش تسهیلات امهالی، بانک‌های ملت، تجارت و صادرات بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بانک ملت طی دوره مورد اشاره حدود ۷۳۳ هزار فقره وام پرداخت کرده که حدود ۲۰ هزار فقره آن که معادل ۱۰.۸ همت بوده را در فهرست تسهیلات امهالی به ثبت رسانده است.
 
بانک‌های تجارت و صادرات نیز هرکدام به ترتیب با پرداخت ۱۰.۲ و ۶.۲ همت در رتبه‌‌ها دوم و سوم بیشترین تسهیلات امهالی قرار گرفته دارند.
 
کمترین تسهیلات امهالی نیز مربوط به بانک سرمایه بوده، به طوری که این بانک طی هشت ماهه نخست امسال، تنها ۱۶ فقره وام به ارزش ۱۸۸ میلیون تومان را امهال کرده است.
 
همچنین بانک‌های کارآفرین، قرض‌الحسنه مهر، اقتصاد نوین، پاسارگاد، قرض‌الحسنه رسالت، بانک مشترک ایران و ونزوئلا و موسسه اعتباری ملل طی دوره مورد اشاره، هیچ تسهیلات امهالی را به ثبت نرسانده‌اند.
منبع: ecoiran
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *