RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

خبر فوری سازمان امور مالیاتی برای طلافروشان

۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶کد خبر: 358162
ایستانیوز: سخنگوی سازمان امور مالیاتی از تمهیدات این سازمان برای اتصال طلافروشان به سامانه مودیان برای ارسال صورت‌حساب‌های الکترونیکی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، مهدی موحدی‌بک‌نظر در مورد آخرین وضعیت فعالان صنف طلا و جواهر در اتصال به سامانه مودیان و بارگذاری اطلاعات صورت حساب در این سامانه، به فارس گفت: فعالان صنف طلا و جواهر طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی، از ابتدای دی ماه سال جاری موظف شده‌اند، اطلاعات خرید و فروش و صورتحساب‌های خود را به صورت الکترونیکی در سامانه مؤدیان مالیاتی بارگذاری کنند.
 
وی افزود:‌ در این زمینه سازمان امور مالیاتی علاوه بر اینکه از طریق رایانه قابلیت بارگذاری اطلاعات صورت‌ حساب الکترونیکی وجود دارد، از طریق موبایل و اپلکیشن‌های مختلف هم این امکان برای طلافروشان فراهم است که اطلاعات صورت‌ حساب‌های الکترونیکی خود را در سامانه مؤدیان بارگذاری کنند.
 
سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین گفت: همچنین شرکت‌های TSP یا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالیاتی معتمد نیز می‌توانند صورتحساب طلافروشان را به شکل الکترونیکی در سامانه مؤدیان بارگذاری کنند و همچنین کسانی که نه کامپیوتر دارند و نه گوشی موبایل اندرویدی در اختیار دارند، می‌توانند از طریق پایانه‌های فروش اندرویدی اطلاعات صورتحساب خود را در سامانه مؤدیان بارگذاری کنند.
 
وی همچنین گفت: اپلیکیشن‌های موبایلی برای طلافروشان در نظر گرفته شده است که می‌توانند اطلاعات صورت‌های حساب خود را در سامانه مؤدیان بارگذاری کنند، علاوه بر این تا کنون ۸ شرکت معتمد ارائه‌دهنده خدمات مالیاتی از سازمان امور مالیاتی مجوز گرفته‌اند که می‌توان از طریق این شرکت‌ها هم اطلاعات صورت‌های حساب فعالان صنف طلا و جواهر را به روش الکترونیک بارگذاری کرد.
هیچ گونه افزایش نرخی برای طلافروشان در کار نیست
 
سخنگوی سازمان امور مالیاتی بر این نکته تأکید کرد:‌ هیچ گونه افزایش نرخی برای طلافروشان در کار نیست و قرار نیست، طبق قوانین جاری هیچ مالیات اضافه‌ای از خرید و فروش طلا به غیر از مالیات ارزش افزوده که از سود طلافروش و همچنین کارمزد طلا گرفته می‌شود و اصل طلا از آن معاف است، هیچ مالیات جدیدی گرفته شود.
 
موحدی‌بک‌نظر همچنین گفت: طبق قانون پایانه‌های فروشگاهی طلافروشان از ابتدای دی ماه امسال موظف هستند، اطلاعات خود را در سامانه مؤدیان بارگذاری کنند، البته چون این اولین بار است به طلافروشان مهلت داده شده است از اول دی ماه تا آخر زمستان سال جاری می‌توانند اطلاعات خرید و فروش خود را در این سامانه بارگذاری کنند.
 
وی همچنین در مورد تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری گفت: درآمدهای مالیاتی در ۹ ماهه امسال ۹۷ درصد محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود، تا آخر سال ۱۰۰درصد درآمدهای قانونی مالیات با سامانه‌های در نظر گرفته شده، محقق و وصول شود.
 
در روزهای اخیر در فضای رسانه‌های مجازی برخی از کسانی که قبلا فرار مالیاتی داشته‌اند، این الزام ارائه صورت‌حساب مالیاتی و اتصال به سامانه جامع مؤدیان را دستاویزی قرار داده و با نشر شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است، مالیات ۲۵ درصدی از طلا گرفته شود باعث نگرانی مردم شدند، در حالی که چنین چیزی واقعیت ندارد و فقط وظیفه اتصال فعالان صنف طلا و جواهر به سامانه مؤدیان مطرح است که اکثر طلافروشان از آن استقبال می‌کنند و تعداد اندکی که فرار مالیاتی داشته‌اند، از شفاف شدن و اتصال به سامانه‌ها هراس دارند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *