RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

آرایشگاه‌های زنانه و املاکی‌ها سالی چقدر مالیات می‌دهند

۹:۷ - ۱۴۰۲/۴/۲۰کد خبر: 353239
ایستانیوز:رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه میانگین مالیات پرداختی اصناف در بخش‌‌های مختلف ارقام پایینی است، گفت: به عنوان مثال میانگین مالیات آرایشگاه‌های زنانه سالی ۲.۹ میلیون تومان و بنگاه‌های املاک‌ متوسط ۴.۱ میلیون تومان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سید محمدهادی سبحانیان در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه برخی دارندگان اصناف و مشاغل با وجود اینکه به صورت داوطلبانه از مزایا و تسهیلات تبصره 100 قانون مالیات اصناف و مشاغل استفاده کرده‌اند، باز هم گلایه‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس اسناد و مدارکی که از مالیات مشاغل و اصناف در قالب تبصره 100 دریافت کرده‌ایم، صنف طلا و جواهر، ‌در یک سال (ابتدا تا پایان 1401) به صورت متوسط 10.8 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.
 
* وکلای دادگستری میانگین 7.9 میلیون تومان مالیات می‌دهند
 
وی ادامه داد: صنف رستوران، کافه رستوران و سلف سرویس‌ها به صورت میانگین 10.5 میلیون تومان و وکلای دادگستری به‌طور میانگین 7.9 میلیون تومان، بابت سال گذشته مالیات پرداخته‌اند.
 
* بنگاه‌های املاک‌ میانگین 4.1 میلیون تومان مالیات می‌دهند
 
رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: مالیات پزشکان به‌طور میانگین برای یک سال 35 میلیون تومان بوده است و بنگاه‌های املاک به‌طور میانگین 4.1 میلیون تومان بابت سال گذشته مالیات پرداختند.
 
* آرایشگاه‌های زنانه میانگین 2.9 میلیون تومان مالیات می‌دهند
 
سبحانیان اظهار کرد: نمایشگاه‌های اتومبیل برای سال گذشته به‌طور میانگین 10 میلیون تومان، آرایشگاه‌های زنانه میانگین 2.9 میلیون تومان و موبایل‌فروش‌ها متوسط 3.1 میلیون تومان، مالیات پرداختند.
 
* صنف لوازم خانگی متوسط 4.8 میلیون تومان مالیات می‌دهند
 
وی اضافه کرد:‌ هنرمندان نیز برای سال گذشته متوسط 2.3 میلیون تومان، صنف لوازم خانگی به‌طور میانگین‌ 4.8 میلیون تومان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو به‌طور میانگین 7.6 میلیون تومان مالیات پرداختند.
 
* ارقام پایین مالیاتِ بسیاری از کسب‌و‌کارها برای مردم هم جای تعجب دارد
 
رئیس سازمان امور مالیاتی با تأکید بر اینکه بر اساس سیاست‌ها و قانون باید به سمت مالیات عادلانه اصناف و مشاغل حرکت کنیم، گفت: یکسری از کسب و کارها اعدادی به عنوان مالیات می‌پردازند که برای مردم جای تعجب است که چرا این ارقام اینقدر پایین است؛ ما باید واقعیت‌های مالیات‌ستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صورت شفاف و به درستی به مردم اعلام کنیم.
 
سبحانیان با تأکید بر اینکه نظام مالیاتی از شیوه مالیات‌ستانی سنتی به شیوه مالیات بر مبنای داده‌های واقعی و داده‌محور حرکت می‌کند، گفت: با وجود اینکه میانگین پرداخت مالیات اصناف معروف، طبق عدد‌های اعلام‌شده، ناچیز است، اما عدهای از این افراد، به همین ارقام هم اعتراض می‌کنند اما ما در مقابل فشارها ایستادگی می‌کنیم و از ‌رسانه‌ها و مجلس می‌خواهیم برای تحقق درآمد مالیاتی کمک کنند.
 
وی اظهار داشت: باید عدالت مالیاتی اجرا شود و جلوی فرار مالیاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیریم، ما در موضوع مالیات با وضع مطلوب فاصله داریم، گلایه‌هایی وجود دارد که چرا ارقام مالیات برخی اصنافِ پردرآمد پایین است؛ برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند‌ تفاهم، اقناع افکار عمومی و انتخاب مسیر درست هستیم.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: به موجب اطلاعاتی که داریم، فعالان اقتصادی مشارکت‌کننده در پرداخت مالیات که اظهارنامه ارائه کرده‌اند، مالیات اظهارنامه‌ای آنها نسبت به سال قبل 3 برابر رشد کرده است و این نشان می‌دهد که هرچه میزان اطلاعات و داده‌ها بالا برود، درجه مشارکت فعالان اقتصادی در مالیات بالا می‌رود.
 
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *