RSS
امروز شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

ظرفیت تامین مالی از محل اوراق جدید برای بازار سرمایه

هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی

نخستین برات الکترونیکی شبکه بانکی صادر شد

زمان بیست و یکمین جلسه حراج شمش طلا

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

ریال ایران بر لبه پرتگاه

شرایط دریافت سود سهام عدالت

جزئیات نقل و انتقال پول اعلام شد

بحران در کمین اقتصاد جهان

چاپ پول روی کاغذ بانک‌ها

ثبت نام وام مستاجران چگونه است؟

فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

تشریح برنامه راهبردی بیمه ایران

آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟

دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه گران

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بیمه‌های زندگی در ایران

۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۹/۲۰کد خبر: 357745
ایستانیوز:روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگویی با دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این بیمه‌نامه پرداخته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، شیما آراء، دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه گران در گفتگویی با روابط عمومی سندیکا به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این نوع از بیمه‌نامه در ایران پرداخت.
 
در این رابطه دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی اظهار کرد: شاید بتوان اصلی ترین چالش بیمه گران در بیمه‌های زندگی را گذر از محصولات و خدمات سنتی به محصولات مدرن و منطبق با تکنولوژی روز دانست. قطعا گذار از سنت و بروز شدن مستلزم صرف زمان و هزینه است.
 
آرا اضافه کرد: از طرفی در صورتی که شرکتهای بیمه مخصوصا شرکتهای بیمه که تمرکز اصلی شان فروش بیمه های زندگی است این هزینه را پرداخت نکنند، به توسعه مورد نظر دست نخواهند یافت.
 
وی ادامه داد: قطعا چالش‌های حوزه بیمه‌های زندگی با توجه به ماهیت این نوع محصول و آمیختگی آن با محصولات مالی تفاوت چشمگیری با سایر گروههای بیمه‌ای دارد که رفع آنها نیازمند سرمایه‌گذاری، قانون‌گذاری و یا اصلاح قانون‌های فعلی، تربیت نیروی متخصص و ماهر و تغییرات زیر ساختی در تکنولوژی است.
 
آرا همچنین درباره عدم توسعه یافتگی بیمه‌های زندگی نیز اظهار کرد: آنچه در نگاه اول باید به آن توجه کرد این است که در کشور به جز بیمه‌های اجباری مثل بیمه نامه شخص ثالث و بیمه‌های ضروری مانند درمان تکمیلی که به جبران بیمه‌های پایه توسعه یافته‌اند، سایر انواع بیمه‌ها از اقبال آنچنانی برخوردار نیستند و بازار بیمه در خانواده های ایرانی چنان شناخته شده نیست.
 
دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران اضافه کرد: این فقدان را می توان از چند نظر بررسی کرد. احساس عدم نیاز به این بیمه نامه ها در میان مردم و عدم آگاهی رسانی و فرهنگ رسانی مناسب، بازده پایین تر در بیمه های زندگی دارای بخش سرمایه گذاری نسبت به بازارهای مالی موازی، ارایه محصولات و خدمات به روشهای سنتی که هنوز جای بسیاری برای تکامل و ارتقا دارند.
 
آرا همچنین درباره تاثیرات تورم بر بیمه‌های زندگی اظهار کرد: این اثر را می‌توان از دوجنبه بررسی کرد. از طرفی افزایش تورم باعث شده که مردم به بیمه‌های زندگی به چشم یک کالای لوکس نگاه کنند و خرید آن را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار ندهند.
 
وی اضافه کرد: از طرفی افزایش تورم برای افرادی که قصد خرید بیمه نامه عمر را دارند و یا توسط شبکه فروش متقاعد به خرید بیمه‌نامه شدند باعث خرید بیمه‌نامه با حق بیمه‌، سرمایه و پوشش های بالاتر می‌شود.
 
آرا با بیان اینکه تهیه بیمه‌نامه برای تامین آتیه خانواده  بعد از مرگ و یا تامین نیازهای دوران بازنشستگی و از کار افتادگی را شاید بتوان ذاتی‌ترین دلیل برای تهیه بیمه‌نامه‌های عمر دانست، ادامه داد: در طرح‌های بیمه عمر که دارای ماهیت سرمایه‌گذاری هستند امکان سرمایه‌گذاری‌های خرد برای بیمه‌گذاران فراهم است که این خود می‌تواند دلیل خوبی برای تهیه این نوع از بیمه‌نامه‌ها باشد.
 
وی درباره دلایل ضرورت و اهمیت تفکیک حساب‌ در بیمه‌‌های زندگی و غیرزندگی نیز اظهار کرد: ماهیت بلند‌مدت بیمه‌های زندگی و همچنین نحوه ذخیره گیری متفاوت با سایر رشته و لزوم سرمایه‌گذاری مناسب و شفاف در طرحهای دارای اندوخته مهم‌ترین دلایل تفکیک حساب بیمه‌های زندگی از غیر زندگی است.
 
دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران همچنین درباره ریسک‌های آینده بیمه‌های زندگی نیز اظهار کرد: عدم بروزرسانی محصولات و خدمات در بیمه‌های زندگی و عدم تطبیق آن با نیازهای روز یکی از اصلی‌ترین ریسکهایی است که می‌تواند آینده بیمه‌های زندگی را تهدید کند.
 
شیما آرا افزود:در دنیایی که تکنولوژی مبتنی بر داده به سرعت در حال رشد است، مشتریان قطعا دیگر محصولات بیمه‌ای را با یکدیگر مقایسه نخواهد کرد و مقایسه آنها بین خدماتی خواهد بود که از شرکتهای بیمه و غیربیمه ای دریافت می کنند. بازارهای مالی جدید، پلتفرم‌های بر بستر هوش مصنوعی رقبای اصلی محصولات سنتی خواهند بود و درصورتی که شرکتهای بیمه نتوانند خود را با این تغییرات منطبق کنند محکوم به فنا خواهند بود. در آینده محصولات بیمه صرفا توسط شرکتهای بیمه فروخته نخواهند شد و می بایست درخصوص ادغام آنها با سایر محصولات راهی پیدا کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه سندیکا در تجمیع و همسو کردن نظرات و همچنین کمک به توسعه بیمه های زندگی نقشی اساسی دارد که تاکنون هم به خوبی این نقش ایفا شده، اظهار کرد: سندیکا می‌تواند نقش موثری در تدوین و بروزرسانی قوانین مرتبط با بیمه‌های زندگی داشته باشد. همچنین سندیکا واسط و متعادل کننده میان  نهاد ناظر و شرکتهای بیمه‌گر است.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:بیمه سامان
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *