RSS
امروز یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

بیمه پارسیان آماده دستیابی به قله های موفقیت در سال جاری

بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است

رشد ۱۰۳ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه ملت در فروردین ۱۴۰۳

برات الکترونیک بهترین روش تأمین مالی غیرنقدی است

دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز

جهش نرخ ارز در راه است؟

کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند

شیبا اینو و دوج کوین در حال سقوط!

بانک های متخلف چگونه منحل می شوند؟

حساب‌ بانکی که مشمول مالیات می‌شود

زمان و مبلغ واریز سود سهام عدالت مرحله سوم

مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد

پیش بینی تحلیلگر وال استریت از قیمت طلا

افشای ارزبگیران بزرگ

از جیب حقوق بگیران سرقت می‌کنند‌

وام خواری شرکت های کاغذی بانک ها

رشد ۶۴ درصدی منابع بانک سینا در دو سال گذشته

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

تلاش شبکه فروش، اعتبار و اعتماد به صنعت بیمه را در جامعه افزایش می دهد

نرخ بهره بین بانکی چند درصد شد؟ + جدول

این تازه آغاز راه است...

بزرگترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید

ضرب الاجل یک هفته‌ای قالیباف به بانک مرکزی

روش جایگزینی موبایل با کارت بانکی اعلام شد

دو کارگزاری جدیدالتاسیس مجوز فعالیت دریافت کردند

رئیس کل بانک مرکزی:

نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند

۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۹/۳کد خبر: 357466
ایستانیوز:رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر رعایت نرخ سود سپرده‌ها ابلاغی این بانک توسط شبکه بانکی گفت: قصدی برای تغییر نرخ سود بانکی نداریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) به نقل از بانک مرکزی، «محمدرضا فرزین» در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به تغییرات اساسی در مجوز صرافی‌ها این اقدام را در راستای نظارت بیشتر بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود تعداد زیادی صرافی و عدم رضایت بانک مرکزی از عملکرد آنها، این امر موجب انحلال کانون صرافان شد. بر این اساس به دنبال ایجاد سازوکار جدید برای نظارت بر صرافی‌ها هستیم به‌طوری‌که مجوز بسیاری از صرافی هایی که تابع مقررات نبودند لغو شده است.
 
نظارت بر عملکرد صرافی‌ها
 
وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی به طور منظم بر عملکرد صرافی‌ها نظارت می‌کند، افزود: اخیرا مقررات جدیدی به شورای پول و اعتبار ارسال شده تا در مجوز صرافی‌ها تغییرات اساسی صورت گیرد. به زودی قانون و مقررات جدید تأسیس صرافی‌ها اعلام خواهد شد.
 
رئیس‌ کل بانک مرکزی، مسیر مبادلات بانکی میان ایران و عربستان را تسهیل‌گر روابط اقتصادی تهران- ریاض دانست و گفت: با قطعی شدن و به نتیجه رسیدن مذاکرات بانکی بین دو کشور نتیجه آن اعلام خواهد شد.
 
رعایت نرخ سود سپرده‌ها
 
فرزین با تأکید بر رعایت نرخ سود سپرده‌های ابلاغی این بانک از سوی شبکه بانکی گفت: بانک‌ها موظف به رعایت نرخ سود سپرده‌های ابلاغی هستند و آن دسته از بانک‌هایی که خارج از مقررات بانک مرکزی درباره نرخ‌سود سپرده‌ها عمل کنند متخلف بوده و پرونده به هیأت انتظامی جهت بررسی ارسال می‌شود.
 
رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: قصدی برای تغییر نرخ سود بانکی نداریم.
 
قانون جهش مسکن
 
وی درباره قانون جهش مسکن نیز توضیح داد: در جلسه شورای عالی مسکن این موضوع با حضور رئیس‌جمهور بررسی و قرار شد درباره بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه، وام پرداخت نکرده‌اند، جریمه شوند. ولی اگر فردی به بانک معرفی نشده یا سامانه راه‌اندازی نشده باشد، نمی‌توان بانک را جریمه کرد.
 
افزایش اختیارات بانک مرکزی
 
فرزین درباره افزایش اختیارات هم توضیح داد: قانون افزایش اختیارات پس از اصلاحیه‌های مجمع تشخیص مصلحت به مجلس ابلاغ و پس از آن هم به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد.
 
رئیس‌ کل بانک مرکزی با اشاره به قصد این بانک برای افزایش اختیارات خود، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه (۲۹ آبان ۱۴۰۲) قانون اصلاح شده را به مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد و مجلس نیز به زودی آن را به دولت ابلاغ خواهد کرد. براین اساس؛ قانون جدید تلاش کرده در حوزه فیصله بانک‌ها، تعداد اختیارات بیشتری را به بانک مرکزی بدهد که گام خوبی در جهت افزایش اقتدار و استقلال بانک مرکزی است. این مسئله موجب بهبود سیاست‌های پولی، نظارت بر بانک‌ها و موثرتر شدن سیاست‌های کنترل تورم می‌شود.
 
تخلف بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج
 
وی درباره تخلف بانک‌ها در زمینه پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری گفت: درباره این وام‌ها یک تکلیف سالانه برعهده بانک‌ها گذاشته شده است و تا پایان سال نظام بانکی باید بتواند آن‌ها را اجرایی کند. تلاش ما این است که این تکلیف محقق شود و اگر بانکی تعهد خود را انجام نداده باشد،در این باره بررسی خواهد شد.
 
کاهش نقدینگی 
 
فرزین درباره کاهش رشد نقدینگی تا پایان سال گفت: همانطور که ابتدای سال اعلام شد، نرخ 25 درصد برای میزان نقدینگی، هدف‌گذاری شده و تاکنون از ۴۲ درصد به ۲۶.۴ درصد کاهش یافته است. هرچند با نزدیک شدن به پایان سال فشار روی نقدینگی افزایش پیدا می‌کند اما سعی ما بر این است نرخ ۲۵ درصد را برای نرخ رشد نقدینگی محقق کنیم.
 
رفع ناترازی بانک‌ها
 
عالی‌ترین مقام بانک مرکزی درمورد اقدامات دولت در رفع ناترازی بانک‌ها گفت: از میان سه موسسه که قرار بود تعیین تکلیف شوند، انحلال یکی اعلام شده و اسامی دو موسسه دیگر اعلام خواهد شد. درباره ناترازی مابقی بانک‌ها نیز در حال انجام برنامه اصلاحی هستیم.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:نرخ سود بانکی
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *