RSS
امروز سه شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو

شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند

انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت

درخشش نام بیمه البرز در دایره طلایی

کدام بانک ها دستور رئیسی را وتو کردند

قیمت دلار تا کجا تغییر می‌کند؟

نات کوین کی عرضه می‌شود و چطور بخریم؟

کار ویژه عجیب بانک های خصوصی!

کانون کارگزاران بورس آخرین هشدار درباره آثار مخرب بند "س" را به رئیس مجلس داد

چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد

رشد ۴۲ درصدی درآمدهای بانک سینا از محل تسهیلات اعطایی

طرح آرام بام پارسیان برای آسودگی خیال ساکنین و مدیران ساختمان ها

معرفی محصولات بیمه سامان در نمایشگاه اکسپو

خبر خوش درباره گشایش‌های جدید ارزی

شرایط و روش دریافت وام بهین کارت ۲ سپه

کلیات لایحه بودجه تصویب ۱۴۰۳ شد

دلارهای نفتی زیر چرخ مونتاژی‌ها

تحلیل‌گر وال‌استریت:طلا گران می شود

۱۸:۰ - ۱۴۰۲/۷/۲۳کد خبر: 355831
تومان نیوز: فلز زرد نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر خود به دنبال افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده باقی ماند و بهترین عملکرد خود از اوایل بهار را طی کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، تقاضا برای این فلز گران‌بها به عنوان یک دارایی امن، طی چند روز گذشته با افزایش همراه شده است.
 
به نوشته سایت کیتکو، تازه‌ترین نظرسنجی طلای این سایت نشان می‌دهد تحلیل‌گران بازار و سرمایه‌گذاران خرد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته منتهی به ۲۸ مهر خوشبین هستند.
 
کارشناسان معتقدند اگر درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل افزایش پیدا نکند، این امکان وجود دارد که بخشی از افزایش قیمت طلا از بین برود، اما انتظار می‌رود قیمت این فلز گران‌بها طی هفت روز آینده افزایش پیدا کند.
 
رشد طلا در حالی رخ داد که شاخص دلار آمریکا برای دومین روز متوالی افزایش یافت و روند صعودی دلار در سه ماه گذشته را از سر گرفت که تنها با کاهش هفته گذشته متوقف شد.
 
استراتژیست ارشد بازار در شرکت «اِس‌آی‌اِی ولث منیجمنت» (SIA Wealth Management) اعلام کرده: «من معتقدم قیمت طلا برای هفته آینده روندی صعودی خواهد داشت.
 
در حال حاضر به نظر می‌رسد روند صعودی شاخص دلار آمریکا و بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده متوقف شده باشد.
 
در همین حال و همزمان با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، فلزات ارزشمند به عنوان دارایی‌های امن، با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران روبه‎رو شده‌اند.»
نظرسنجی تحلیل‌گر وال‌استریت
 
در این هفته ۱۴ تحلیل‌گر وال‌استریت در نظرسنجی طلای سایت کیتکو شرکت کردند. ۱۰ تحلیل‌گر یا ۷۲ درصد انتظار دارند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش همراه شود.
 
در این میان ۲ کارشناس یا ۱۴ درصد معتقد بودند این فلز گران‌بها در هفته آینده با افت قیمت همراه خواهد شد و ۲ وال‌استریتی دیگر اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.
 
در همین حال، ۵۹۵ سرمایه‌گذار خرد در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کردند. ۴۳۱ نفر یا ۷۲ درصد اعلام کردند این فلز گران‌بها طی هفته آینده با افزایش قیمت همراه خواهد شد.
 
۱۰۶ سرمایه‌گذار خرد یا ۱۸ درصد اعتقاد داشتند طلا با کاهش قیمت روبه‌رو خواهد شد. همچنین ۵۸ نفر یا کمتر از ۱ درصد شرکت‌کنندگان اعلام کردند قیمت این فلز گران‌بها در هفته آینده تغییری نخواهد داشت.
 
هر اونس طلای دسامبر آخرین بار با ۰.۳۲ درصد افزایش به ۱۸۹۳ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.
 
همچنین تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده ۱۹۰۲ دلار به ازای هر اونس معامله شود که ۶۰ دلار بالاتر از پیش‌بینی‌های هفته گذشته و ۲۶ دلار کمتر از قیمت کنونی این فلز گران‌بها است.
 
بر اساس کیتکونیوز، وزارت کار ایالات‌متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده مورد انتظار آن در ماه گذشته ۰.۴ درصد افزایش یافته است که پس از افزایش ۰.۶ درصدی در ماه اگوست بود. این داده ها داغ‌تر از حد انتظار بود زیرا اقتصاددانان افزایش ۰.۳ درصدی را پیش‌بینی می‌کردند.
 
پس از آخرین بحران خاورمیانه که منجر به جهش بزرگی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار شد که یک هفته نوسان قیمت باورنکردنی در فلز زرد را به پایان رساند، گاوهای نر طلا از نزدیک به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس به سطح امن ۱۹۰۰ دلار بازگشتند.
 

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *