RSS
امروز شنبه ، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

طلا بازهم گران شد

تزریق ۲۰۳ همتی پول به بانک ها

سه خبر خوب برای تولید کنندگان

تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها

اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

یارانه دهک های چهارم تا نهم واریز شد

چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد

«دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد

اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی

رمز موفقیت بیمه ما در ۱۴۰۲

چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

شاخص فلاکت رکورد ۱۰ ساله را شکست

بازی باخت- باخت سرخابی‌ها با بانک ها

ایران چک های ۵۰۰ هزار تومانی می آیند؟

استقراض بیشتر دولت از بانک مرکزی

مبلغ وام فرزندآوری ۱۴۰۳ اعلام شد

شرایط جدید ضامن وام ازدواج چیست؟

بیت کوین دو برابر طلا کمیاب می‌شود

برات الکترونیکی به زودی رونمایی می شود

فولاد در بن بست نیما

سیاست معیوب کنترل تورم

همسایه های بدهکار

ثبت نام سهامداران در «سجام» از ۴۶ میلیون نفر عبور کرد

زمینه صعود طلا فراهم شد؟

۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۲/۳۱کد خبر: 351324
ایستانیوز:به دلیل تقویت ارزش دلار، طلا با کاهش شدید به زیر سطوح کلیدی رسید. البته اگر طلا بالاتر از سطح ۱۹۳۰ دلار قرار گیرد، زمینه برای جهش مجدد فراهم می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا نیمه‌ی اول سال واقعأ شگفت‌انگیزی داشت و می‌توان گفت که احساس نزولی برای فلز زرد هنوز نوپاست.
 
از اواسط ماه مارس، قیمت در حال ایجاد فرماسیون(formation) رأس سه‌گانه (زرد) بود که در روز سه شنبه با یک لغزش قاطع و شکسته‌شدن خط گردن این الگو (سبز) به پایان رسید.
 
در ادامه، فرماسیون رأس سه‌گانه فعال می‌شود و در نتیجه، این سیگنالی برای فروش است.
 
هدف بالقوه کجاست؟ خب طبیعتاً در خط روند صعودی بلندمدت (آبی) قرار دارد، که پایین‌ترین قیمت را از نوامبر ۲۰۲۲ و مارس ۲۰۲۳ به هم متصل می‌کند.
 
احتمال اینکه ما به آن نقطه برسیم، بسیار بالاست؛ چرا که اولاً این نقطه بسیار نزدیک است و دوم اینکه سیگنال فروش، سطحی مستحکم به نظر می‌رسد.
 
آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد به حرکت‌های قیمت (پرایس‌اکشن‌ها) در این زمینه بستگی دارد، البته ناگفته نماند که قدرت بیشتر دلار می‌تواند هر برنامه‌ای برای صعود دیگر را به خطر بیندازد.
چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا
 
آنچه از بررسی نمودارها برمی‌آید، افت شدید بهای طلا، قیمت را به زیر مناطق کلیدی پشتیبانی تکنیکال رسانده است. البته پیکربندی فعلی حاکی از آن است که کاهش ممکن است هنوز به اتمام نرسیده باشد، و اصلاح از سطوح بالای رکورد، جای بیشتری برای کار دارد.
 
در نمودار هفتگی، شاخص قدرت نسبی (RSI) به سمت جنوب چرخیده و از 70 فاصله گرفته است و مومنتوم نیز به سمت جنوب حرکت می‌کند. حمایت فوری طلا در منطقه‌ی 1950 دلار است.
 
لازم به ذکر است که شکستن زیر این سطح می‌تواند باعث زیان‌های بیشتر شود و اشاره‌ی مستقیمی به محدوده‌ی حمایتی قوی داشته باشد که با یک خط روند صعودی و میانگین متحرک ساده ۲۰ هفته‌ای (20-SMA) بین ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ دلار مشخص شده است.
 
بسته‌شدن هفتگی زیر آن ناحیه، نشان‌دهنده‌ی ضعف بیشتری در آینده است. با این حال، اگر طلا بالاتر از این سطح باقی بماند، می‌تواند زمینه را برای جهش مجدد فراهم کند.
 
بازیابی بالاتر از ۱۹۷۵ دلار فشار نزولی را در کوتاه‌مدت کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، بسته‌شدن روزانه بالای ۲۰۰۵ دلار برای تقویت چشم‌انداز فلز زرد مورد نیاز است، در حالی که بسته‌شدن هفتگی فراتر از ۲۰۲۰ دلار، زمینه را برای رکوردهای جدید فراهم می‌کند.
نظرسنجی پیش‌بینی بهای طلا
 
نظرسنجی پیش‌بینی اف‌ایکس استریت، به یک سوگیری اندک نزولی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که در صدد هدف یک هفته‌ای دقیقاً زیر ۱۹۵۰ دلار است.
 
اکثر کارشناسان نظرسنجی بر این باورند که بعداً شاهد جهش مجدد طلا و بازپس‌گیری ۲۰۰۰ دلار تا ماه جولای خواهند بود.
 



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *