RSS
امروز چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

چاپ تورم!

هراس طلافروشان از افشای اطلاعات

بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال پیشرو خواهد بود

آغاز طرح سراسری فرهنگ سازی برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث

تسهیلات بانک رفاه به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی

شرط صعود بازار سهام چیست؟

چرا بازار ارز آرام نمی‌شود؟

روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد

تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان

درخشش تیم کاراته بیمه تعاون در مسابقات گرندپری جمهوری چک ۲۰۲۴

تامین مالی شرکت‌های بورسی تسهیل می‌شود

خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟

گزارش جدیداز قیمت مسکن در تهران

فروش دلار سهمیه ای متوقف شده است؟

۱۱.۵ درصد از چک‌ ها نقد نشد

آخرین جزییات از تغییر سن بازنشستگی

تاریخ صنعت بیمه با بیمه ایران گره خورده است

صعود قیمت بیت‌کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

تورم نقطه به نقطه در فروردین ۱۴۰۳ چقدر شد؟

پیش بینی بورس ؛ روزهای فرسایشی ادامه دارد؟

بنگاه‌های تولیدی گرفتار معضل مواد اولیه

حضور بیمه ملت در نمایشگاه بین‌المللی انرژی تهران

ورود بیمه میهن به باشگاه هزار میلیارد تومانی ها با رشد تاریخی ۱۳۷درصدی حق‌ بیمه تولیدی

چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است

خبر مهم رئیس سازمان امور مالیاتی/این مشاغل ملزم به ارائه ترازنامه نیستند

افزایش نگرانی‌ها نسبت به تشدید صف‌های فروش

سیدعلی رضوی
۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۷/۱۰کد خبر: 355578
ایستانیوز: بورس تهران روز یکشنبه با کاهش تراز شاخص‌های اصلی و یک پله کاهش ارزش معاملات خرد مواجه بود. افزایش شدت خروج پول از سهام در معاملات روز یکشنبه بیانگر تداوم انتظارات نزولی کوتاه مدت فعالان بازار سهام است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد افت تراز کمتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت کاهش تراز شاخص کل بود. ریزش تراز شاخص‌های اصلی بازار سهام در معاملات روزهای میانی هفته قبل ضعیف بود و حتی روز چهارشنبه بازار سهام مثبت شد. دیروز روند معاملات روز شنبه تکرار شد؛ با این تفاوت که ارزش معاملات خرد تا 4 هزار و 624 میلیارد تومان ریزش داشت. در روز گذشته صنعت خودرو نیز با خبر منتفی شدن افزایش قیمت از سوی شورای رقابت دچار ریزش شد.
 
روز شنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران نیز مشابه شاخص‌های بورسی قرمزپوش بودند. شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 15 صدم درصد بود و ریزش تراز کمتر شاخص هم‌وزن را نشان می‌داد؛ در بازار فرابورس ایران با رقم 11 صدم درصدی نشان از ریزش کمتر شاخص کل داشت. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار اول فرابورس با 99 صدم درصد افت به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم با 84 صدم درصد رشد تراز تعلق گرفت.
 
در بین شاخص صنایع نیز صنعت فلزات اساسی با 45.3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت ساخت محصولات فلزی با 11 میلیارد تومان و صنعت اطلاعات و ارتباطات با 8.5 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 105.5 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت فرآورده‌های نفتی با 87.8 میلیارد تومان و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 70 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.
 
روز شنبه هشتم مهر ماه ارزش معاملات خرد بازار سهام برای دومین روز معاملاتی پی در پی رشد داشت و در تراز 5 هزار و 250 میلیارد تومانی متوقف شد. ارزش معاملات خرد روزانه در چند ماه اخیر رکودی بوده و چند هفته گذشته را در قعر این رکود پشت سر گذاشته است. ورود سیگنال‌های حمایتی در این مدت نتوانسته است سطح ارزش معاملات خرد را افزایش قابل توجهی دهد و در صورت افزایش نیز، متداوم نبوده است. با وجود رشد دو پله‌ای ارزش معاملات خرد، دیروز این معیار بار دیگر ریزش داشت و به 4 هزار و 624 میلیارد تومان نزول کرد.
 
روند جریان پول حقیقی در 9 روز معاملاتی اخیر منفی بوده و در این مدت 2 هزار و 608 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. از سوی دیگر در همین مدت جریان پول حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت نوسان زیادی داشته و برایند آن ورود هزار و 407 میلیارد تومان به این صندوق‌ها بوده است.
 
روز شنبه، بازار سهام تغییر خاصی به نسبت روز چهارشنبه داشت و تغییر روند روز چهارشنبه بدون زمان تنفس شکسته شد. صف‌های خرید که در روز چهارشنبه تا 203 میلیارد تومان رشد کرده بودند؛ روز شنبه نزولی شدند و صف‌های فروش اندکی رشد کردند. روز یکشنبه ارزش صف‌های خرید با 17 درصد کاهش به نسبت روز شنبه به 149 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش با 8 درصد افزایش به نسبت 269 میلیارد تومان روز شنبه، تا 290 میلیارد تومان افزایش داشت.
 
روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 24 میلیون تومان روز شنبه تا 21.6 میلیون تومان رشد داشت. یکشنبه سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش داشت و از 23.5 میلیون تومان به 24.1 میلیون تومان رسید. با این اوصاف پس از یک روز معاملاتی سطح سرانه خرید از سرانه فروش  کمتر شد و شکاف این دو معیار به 2.5 میلیون تومان رسید.
پیش بینی بورس دوشنبه
 
با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز دوشنبه در تداوم روند نزولی شاخص‌ها در ابتدای معاملات روز شنبه و یکشنبه آغاز خواهد شد. بازار سهام همچنان اصلی‌ترین تأثیر خود را از رکود بازار‌های موازی خود می‌گیرد. صنعت خودرو دیروز با خبری منفی ریزشی شد. گاز پتروشیمی زاگرس به علت بدهی قطع شده است! نماد ذوب بیش از 86 میلیارد تومان و ورود پول حقیقی‌ها را به خود اختصاص داد و در مقابل نماد شبندر نیز با خروج 33 میلیارد تومانی حقیقی بازار روز یکشنبه را به پایان برد.
 
با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد قوی‌‌تر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام کاهش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 21 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 23 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً افت تراز بیشتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.
 
 
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *