RSS
امروز پنج شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

برگزاری نشست تحلیلی صنعت فولاد با محوریت فولاد ارفع

پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری

قیمت بیت کوین کجا به کف می‌رسد؟

بانک سپه ۹۹ ساله شد

مردم کدام استان ها بیشترین شاخص فلاکت را دارند؟

پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

چک‌های ۱ میلیارد ریالی به دست برندگان وین‌کارت رسید

تبریک مدیرعامل بانک سپه به مناسبت «روز معلم»

دلایل بازنگری مصوبه جدید بازارگردانی تشریح شد

جمعیت خانه‌ندار‌ها

علی ابدالی سرپرست بانک سینا شد

رفتار مشکوک بانک مرکزی و صدای دیوان محاسبات

پیشرفت جامعه در گرو نظام آموزشی پویا و معلمان فرهیخته و متعهد است

آیین تجلیل از بازنشستگان بیمه آسیا برگزار شد

بانک مرکزی شرط صدور چک را اعلام کرد

برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند

پرداخت عوارض آزادراهی دیگر شرط صدور بیمه‌نامه نیست

حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو

تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی

جزئیات قانون جدید بانک مرکزی

پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه تصویب شد

آشِ شورِ دلار چند نرخی

استراتژی بهینه رشد تولید

رشد تقاضای سهام

رقابت شاخص کل با سطح ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحدی

۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۶/۸کد خبر: 355076
ایستانیوز: بورس تهران روز سه‌شنبه با افت ارزش معاملات خرد تا سطح ۶ همتی مواجه بوده است. معاملات سهامی در این روز‌ها نشان از تخلیه اثر مثبت خبر‌های حمایتی از بازار دارد. سطح ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحدی سدی در مقابل شاخص کل است که برای شکست آن نیز به خبر درمانی جدیدی وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، بازار سهام در روند معاملات روز گذشته شاهد رشد تراز بیشتر شاخص کل به نسبت افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن بود. رشد تراز شاخص‌های اصلی بازار سهام در معاملات روز سه‌شنبه کمتر از 6 دهم درصد بود و تغییرات ساعتی این شاخص‌ها بیانگر افت تراز شاخص‌ها در نیمه دوم بازار بوده است.
 
روز گذشته به جز شاخص بازار اول فرابورس ایران؛ باقی شاخص‌های اصلی این بازار سهامی سرخ پوش بودند. شاخص کل و هم‌وزن فرابورس در پنج دقیقه اول معاملات ریزش تراز داشتند که این ریزش تراز در شاخص هم‌وزن فرابورس بیشتر بود. با این حال تا دهمین دقیقه معاملات فرابورس، این دو شاخص به سطح ترازی ابتدای روز بازگشتند. در نیم ساعت ابتدایی معاملات، این دو شاخص رشد تراز یافتند؛ اما پس در یک روند نزولی قرار گرفتند و هر دو شاخص در انتهای معاملات 2 صدم درصد پایین‌تر از تراز ابتدای روز قرار گرفتند.
 
در بین شاخص صنایع نیز صنعت مخابرات با 31.1 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت ماشین آلات و دستگاه‌های برقی با 12.8 میلیارد تومان و صنعت ساخت محصولات فلزی با 12.3 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت فرآورده‌های نفتی با 50.4 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 42.3 میلیارد تومان و صنعت فلزات اساسی با 31.3 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.
 
طی معاملات سه‌شنبه شاخص صنایع محصولات شیمیایی، انبوه‌سازی، خودرو و ساخت قطعات و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین رشد تراز را در بین صنایع سنگین به ثبت رساندند و از سوی دیگر در بین صنایع ریزشی که از صنایع سبک‌تر بازار به شمار می‌روند؛ صنعت انتشار، چاپ و توزیع و صنعت محصولات کاغذی بیشترین ریزش را داشتند.
 
معاملات سهامی در هفته قبل در اوج رکود قرار داشت. با خبر درمانی‌های انتهای هفته گذشته، معاملات سهامی هفته جاری را با رشد تراز ارزش معاملات خرد آغاز کرد. روز شنبه و یکشنبه هفته جاری، ارزش معاملات خرد با 4 همت افزایش، از سطح 3 همتی به تراز بالای 7 همت رسید. با این حال، طی معاملات روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد به سطح 6 هزار میلیارد تومان بازگشت که نشان از ضعف بازار سهام در رقابت با تراز 2 میلیون 100 هزار واحدی شاخص کل داشت.
 
تا انتهای هفته قبل، 14 روز معاملاتی پی در پی مالکیت حقیقی بازار افت کرد. در ابتدای هفته جاری شاهد ورود پول حقیقی به سهام و خروج بیش از 600 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بودیم. نکته قابل تأمل اینجاست که خبر درمانی اخیر تنها 3 روز برآیند جریان پول حقیقی را مثبت کرد و در انتهای روز سه‌شنبه شاهد خروج 197 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام و ورود 218 میلیارد تومان به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.
 
ارزش صفوف خرید سهام که پیش بینی می‌شد با رشد شاخص کل از ارزش صفوف فروش پیشی گیرد؛ در سه روز معاملاتی اخیر در سطح هم‌تراز صف‌های فروش قرار داشته و حتی ارزش صفوف فروش همچنان اندکی بیشتر است. سهم نماد‌های مثبت و منفی از نقشه پایانی بازار سهام در دو روز معاملاتی گذشته اندکی به سمت قرمز‌پوشان متمایل بوده که می‌توان بخش عمده نماد‌های سرخ را از نماد‌های سبک بازار دانست.
 
روز گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 25.1 میلیون تومان روز دوشنبه، تا 25.3 میلیون تومان افزایش یافت. سرانه فروش هر کد حقیقی نیز که طی معاملات دوشنبه 24.3 میلیون تومان به ثبت رسیده بود؛ در معاملات دیروز افزایش داشت و به 25.7 میلیون تومان رسید. شکاف میان سرانه خرید و فروش که روز شنبه 1 میلیون تومان بود و در روز یکشنبه تا 1.7 میلیون تومان افزایش داشت و در معاملات دوشنبه نزدیک به 1 میلیون تومان افت کرد؛ دیروز نیز کاهش داشت.
 
با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ بازار سهام نیازمند ورود جریان پول حقیقی برای گذر از مرز 2 میلیون و 100 هزار واحدی است. بورس  تهران در ابتدای این هفته توانست سطح 2 میلیون واحدی را از طریق خبر درمانی پشت سر بگذارد اما با تخلیه تأثیر مثبت خبر‌ها، شاخص کل در زیر سقف 2 میلیون 100 هزار واحدی متوقف شده است.
 
معاملات سهامی دیروز نشان می‌داد که تمام توان حقوقی‌ها در مسیر حمایت از نماد‌های شاخص‌ساز مصرف می‌شود. از سوی دیگر کد‌های حقیقی بازار برآیند مالکیت منفی داشتند و سرمایه خود را به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بردند. روند معاملات سه‌شنبه مشابه معاملات در روز‌های رکودی بازار بود؛ با این تفاوت که شاخص‌سازان حمایت می‌شدند.
 
با این منوال پیش بینی می‌شود که با تداوم روند معاملات دیروز، سقف 2 میلیون و 100 هزار واحدی پابرجا باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی شاخص‌های اصلی بازار سهام و مخصوصاً شاخص هم‌وزن در انتهای معاملات آخرین روز معاملاتی هفته بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز همچنان منفی پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. ارزش معاملات خرد امروز در سطح 5 تا 6 همتی پیش بینی می‌شود و غلبه صف‌های فروش به صف‌های خرید همچنان ادامه خواهد داشت.

خبرهای مرتبط:



برچسب‌ها:شاخص کل
» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *