RSS
امروز یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین اخبار

۵ دلیل بازگشت و افزایش دوباره قیمت ارزهای دیجیتال

بیمه پارسیان، سرمایه جدیدش را ثبت کرد

نوسان قیمت بیمه ملت ناشی از شرایط عرضه و تقاضا بوده است

جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود

« استقرار حاکمیت شرکتی» برای پذیرش در فرابورس الزامی شد

سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر شد؟

کوچ سپرده‌ها به سمت سپرده‌های بلندمدت؛ چرا؟

سکه صعود می کند یا سقوط؟

یارانه این افراد حذف می‌شود

۷ قانون پس انداز پول نجات بخش

روزگار سپری شده اسکناس ایرانی

طلا ۳۰۰۰ دلار را می بیند؟

بازار سهام پشت سد نیما و مالیات

تورم یازدهم یا سیزدهم؟

معرفی سه محصول جدید بیمه‌ای توسط بیمه ایران

پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع) میزبان مدیرعامل بیمه کوثر

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی

جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی

پیش‌بینی صعودی رشد اقتصادی جهان

توصیه بلومبرگ به سرمایه گذاری در بورس ایران

معمای بنزین در ایران

طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟

دانستن، خواستن و توانستن، شعار و رمز موفقیت شرکت در تحقق اهداف است

ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

شروع پرقدرت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۳

‌نشست چالش‌ها و فرصت‌های تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد

تامین مالی توسط صندوق‌ها موثرترین روش‌ تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۶/۶کد خبر: 355037
ایستانیوز:نشست چالش‌ها و فرصت‌های تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط از طریق بازار سرمایه با حضور ندا بشیری معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن، سید مهدی علم‌الهدی سرپرست معاونت توسعه بازار شرکت فرابورس، و مهسا قربانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و فناور سپهربوم راد در محل شرکت فرا بورس ایران برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز) ، ندا بشیری، معاون خدمات مالی تامین سرمایه تمدن، در این ‌نشست در خصوص  تامین مالی شرکت‌های نوپا گفت: روش تامین مالی توسط صندوق‌ها امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌های تامین مالی طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح دنیا مطرح شده است. می‌توان در تامین مالی شرکت‌ها سبد‌های مختلفی به صورت تامین از چند نوع صندوق را هدف قرار داد. در این زمینه ریسک شهرت در خدمات مالی که با از بین رفتن منابع ذی‌نفعان مرتبط است باید در انواع روش‌های تامین مالی در نظر گرفته شود.
 
در بخش دیگر این نشست، سیدمهدی علم‌الهدی، سرپرست معاونت توسعه بازار فرابورس، با اشاره به تسهیل دستورالعمل پذیرش دانش‌بنیان‌ها اعلام کرد: اقدامات زیادی درخصوص پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است. در روزهای اخیر نیز دستورالعمل مشخص و ویژه‌ای برای پذیرش شرکت‌های نوپا تنظیم شده که هیات‌مدیره سازمان بورس در حال بررسی آن است. علم‌الهدی همچنین درباره طرح جدید کراودفاندینگ (تامین مالی جمعی) افزود: این طرح که اخیرا در دست واکاوی قرار گرفته، مربوط به تامین مالی پروژه‌های ارزی است تا بتوان از طریق بازار سرمایه اقدامات موثری در زمینه تامین مالی این پروژه‌ها انجام داد.
 
همچنین مهسا قربانی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان و فناور سپهربوم راد در این نشست  در خصوص نقش سیاست‌ها و اقدامات بازار سرمایه در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: از سیاست‌های حائز اهمیت در این راستا، سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ است. همچنین برنامه ۴ و ۵ و ۶ توسعه به همراه سند چشم‌انداز ۲۰ساله کشور اجماع همه‌جانبه‌ای بر توجه بر اقتصاد دانش‌بنیان دارند. در همین راستا دارایی فکری شرکت‌های نوپا همچون نگینی در اقیانوس سختی‌هاست و باید به آن اهتمام ویژه‌ای شود. بر همین اساس است که در بعضی کشورها دارایی فکری شرکت‌های دانش‌بنیان را ارزش‌گذاری می‌کنند و جایگاه ویژه‌ای برای آن قائل‌اند.

خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *